Το influencer marketing συνεχίζει να κυριαρχεί στο κομμάτι του digital marketing, φέρνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ωστόσο, θα πρέπει να είσαι προσεκτικός κατά την επιλογή του influencer που θα αντιπροσωπεύσει την επιχείρησή σου. Με σωστή έρευνα και μεθοδικότητα μπορείς να εντοπίσεις αυτούς που έχουν ήδη μια σχέση με το κοινό σου, κι έτσι να δεις μια σημαντική αύξηση στο ROI. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά, όλες τις στρατηγικές που θα σε οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο και προσοδοφόρο influencer marketing.
#01 Καθόρισε Σαφείς SMART Στόχους
Κάθε στρατηγική που ακολουθείς για την προώθηση της επιχείρησής σου, θα πρέπει να έχεις κάποιους μακροπρόθεσμους στόχους. Αυτοί θα διαφέρουν ανάλογα με τη φύση της δραστηριότητας της επιχείρησης αλλά και της συγκεκριμένης καμπάνιας. Σε κάθε περίπτωση όμως, όλοι οι στόχοι θα πρέπει να ακολουθούν ορισμένες αρχές. Σε αυτό το κομμάτι, θα επωφεληθείς αν καθιερώσεις SMART στόχους.
Σύμφωνα με αυτούς, οι στόχοι που θα θέσεις θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι (Specific), μετρήσιμοι (Measurable), να περιλαμβάνουν συγκεκριμένες δράσεις (Action-oriented), ρεαλιστικοί (Realistic) και να έχουν ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο (Time-bound).
Για παράδειγμα, ένας στόχος σου μπορεί να είναι να αυξήσεις τις πωλήσεις κατά 15% σε ένα τρίμηνο. Ένας άλλος στόχος είναι να αυξήσεις τους ακόλουθους στα social media κατά 30% με τη χρήση influencer στις επόμενες 6 εβδομάδες.
#02 Επίλεξε τους Κατάλληλους Influencer
Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξεις τους influencer που έχουν επιρροή στο κοινό σου. Influencer με τεράστιο αριθμό ακολούθων, όπως είναι οι celebrities, έχουν ένα ευρύ φάσμα στο κοινό τους αλλά η συνεργασία μαζί τους θα σου κοστίσει σημαντικά. Παρ’ όλα αυτά, έχεις ακόμα μια επιλογή, αυτή των micro influencer. Αυτοί έχουν μικρότερο αριθμό ακολούθων, οι οποίοι όμως έχουν επικεντρωθεί σε έναν μόνο τομέα. Αυτό τους έχει βοηθήσει στο να μαζέψουν ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό που τους εμπιστεύεται. Έτσι, πρέπει να επικεντρωθείς στο να βρεις έναν influencer που έχει την ίδια φιλοσοφία με την επιχείρησή σου και ασχολείται με τον τομέα σου. Σε λίγο καιρό, θα παρατηρήσεις αύξηση στο ROI, μιας και οι προωθητικές ενέργειες θα επικεντρώνονται στο σωστό κοινό.
#03 Έλεγξε το Engagement Rate των Influencer
Ένα πολύ συχνό λάθος που γίνεται κατά την επιλογή influencer είναι ότι ελέγχεις μόνο τον αριθμό των ακολούθων που έχει και όχι τα υπόλοιπα στατιστικά. Ωστόσο, το engagement rate είναι πολύ πιο σημαντικό από τον αριθμό των ακολούθων, ειδικά όταν θέλεις να στείλεις το κοινό στην ιστοσελίδα σου. Ο αριθμός αυτός σου φανερώνει τη σχέση που έχει χτίσει ο influencer με το κοινό του καθώς και το βαθμό της επιρροής του. Είναι ενδεικτικό ότι μεγάλοι influencer χρησιμοποιούν τους ακολούθους τους για προβολή του προϊόντος σε όσο περισσότερα άτομα γίνεται. Η πρακτική αυτή είναι ιδανική για την ενίσχυση του brand awareness. Αντίθετα, οι micro influencer πετυχαίνουν μεγαλύτερο engagement, γιατί φροντίζουν να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους. Η πρακτική αυτή είναι καλύτερη αν θέλεις να δημιουργήσεις πωλήσεις ή να αποκτήσεις καινούριους ακολούθους.
#04 Εντόπισε τους Influencer που Δραστηριοποιούνται στην Ίδια Πλατφόρμα με το Κοινό σου
Κατά την επιλογή του σωστού influencer θα πρέπει επίσης να ελέγξεις την πλατφόρμα στην οποία έχει επιρροή. Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα που πιο πριν δεν αποτελούσαν μέρος της digital marketing στρατηγικής σου. Έτσι, αν έχεις παρατηρήσει ότι μεγάλο μέρος του κοινού σου είναι στο Tik Tok, θα πρέπει να βρεις έναν influencer που να έχει μια ισχυρή παρουσία εκεί.
#05 Χρησιμοποίησε τα Analytics για να Διαπιστώσεις το ROI
Σε κάθε στρατηγική που αναπτύσσεις, είναι πολύ σημαντικό να ελέγχεις τα analytics. Από εκεί θα διαπιστώσεις αν οι ενέργειες έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτά ενδεχομένως να μην είναι κέρδος, εφόσον εξαρτώνται από τους στόχους που έθεσες στην αρχή. Για παράδειγμα, αν η καμπάνια σου είχε στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας, θα δεις αυξημένο ROI αν όντως ο αριθμός των μοναδικών χρηστών στη ιστοσελίδα σου έχει αυξηθεί.