Τα τελευταία χρόνια το influencer marketing κυριαρχεί στην digital marketing στρατηγική σου. Φυσικά, τα αποτελέσματα που φέρνει είναι εντυπωσιακά και για το λόγο αυτό συνεχίζει ακόμα να είναι η καλύτερη επιλογή σου. Ωστόσο, ο κόσμος του marketing έχει αρχίσει να προσέχει το KOL marketing, μια στρατηγική που θυμίζει το influencer marketing. Πέρα από τις ομοιότητές τους όμως, υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ αυτών των δύο που κάνουν το KOL marketing μια πιο αποτελεσματική στρατηγική.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε με περισσότερες λεπτομέρειες τι είναι αυτό το είδος marketing που έχει καταλάβει την αγορά της Κίνας και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του.
Τι είναι το KOL Marketing
Το KOL προέρχεται από τις λέξεις Key Opinion Leader και στην πραγματικότητα είναι προγενέστερο του influencer marketing. Σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική λοιπόν, τα brands συνεργάζονται με ειδικούς για την προώθηση των προϊόντων τους. Αυτοί δείχνουν πώς χρησιμοποιούνται τα προϊόντα και δίνουν συμβουλές σχετικές με τη βιομηχανία. Και στην περίπτωση των KOL μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δώρα ως μέσο για τη συνεργασία σας.
Μιας και οι KOL είναι επαγγελματίες του χώρου, στηρίζουν την προώθηση των προϊόντων τους στην αυθεντία που έχουν. Έτσι, το κοινό που τους ακολουθεί τους εμπιστεύεται για τις γνώσεις τους κι όχι για τον αριθμό των ακολούθων τους. Ενδεικτικά, μπορείς να βρεις KOL που είναι γιατροί, αισθητικοί, στυλίστες, διατροφολόγοι κι άλλοι επαγγελματίες.
Ποια είναι η Διαφορά του με το Influencer Marketing
Η βασική διαφορά μεταξύ ενός KOL κι ενός influencer είναι ότι ο πρώτος είναι ειδικός σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο κι έχει μια επιτυχημένη καριέρα σε αυτό. Αντιθέτως, ένας influencer χρησιμοποιεί την επιρροή του στα social media για να βγάλει τα προς το ζην.
Ακόμα μια διαφορά είναι ο λόγος για τον οποίο ο καθένας έχει συγκεντρώσει ακόλουθους. Στην πρώτη περίπτωση, οι χρήστες εμπιστεύονται την εμπειρία και τις γνώσεις του KOL στον χώρο. Στην δεύτερη περίπτωση όμως, οι ακόλουθοι εμπιστεύονται τον influencer για την προσωπικότητα του αλλά και γιατί είναι δημοφιλής.
Η πραγματικότητα είναι ότι ένας KOL επηρεάζει έναν influencer, μιας και πρόκειται για έναν ειδικό που θα δώσει έγκυρες συμβουλές.
Τα Πλεονεκτήματα του KOL Marketing
Αφού είδαμε τις διαφορές μεταξύ ενός KOL κι ενός influencer, ας δούμε ποια οφέλη θα έχει αυτό το είδος marketing για την επιχείρησή σου.
- Καλύτερη Στόχευση του Κοινού που σε Ενδιαφέρει
Πρέπει πάντα να θυμάσαι ότι ένας KOL είναι ένας επαγγελματίας. Έτσι, το περιεχόμενό του σχετίζεται μόνο με το αντικείμενό του. Αυτό του έχει επιτρέψει να συγκεντρώσει ένα ομοιογενές κοινό, όπως κι ένας micro influencer. Αν επιθυμείς να στοχεύσεις ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, τότε ένας Key Opinion Leader ταιριάζει στην στρατηγική σου.
- Αύξηση της Απήχησης των Δημοσιεύσεών σου στα Social Media
Αν και ένας KOL έχει ομοιογενές κοινό, δεν περιορίζεται σε έναν μικρό αριθμό ακολούθων. Μεγάλοι και πετυχημένοι KOL έχουν από χιλιάδες μέχρι και εκατομμύρια ακολούθους που ενδιαφέρονται για την συγκεκριμένη βιομηχανία. Έτσι, με την επιλογή του σωστού KOL, το προϊόν σου μπορεί να έχει μεγαλύτερη απήχηση στα social media, δίνοντάς σου μεγαλύτερη προβολή.
- Αύξηση του ROI
Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων εμπιστεύονται το word of mouth περισσότερο από τις απλές διαφημίσεις. Έτσι, με το KOL marketing επενδύεις σε μια word of mouth που θα αυξήσει τις πωλήσεις σου. Με τον τρόπο αυτό, το ποσό που θα βάλεις σε αυτή τη στρατηγική θα σου φέρει και περισσότερα αποτελέσματα.
- Δημιουργία Σχέσης Εμπιστοσύνης με τους Ακόλουθούς σου
Πέρα όμως από τις πωλήσεις, ένας Key Opinion Leader θα ενισχύσει τη σχέση που έχεις με τους ακόλουθούς σου. Αυτό το marketing επικεντρώνεται στην παροχή έγκυρων πληροφοριών και συμβουλών, πράγμα που θα εκτιμηθεί από τους χρήστες. Ως αποτέλεσμα, θα καλλιεργήσεις το αίσθημα της εμπιστοσύνης κι έτσι θα τους κάνεις πιο δεκτικούς απέναντι στα προϊόντα σου.
Ένας ειδικός της SocialMe θα επικοινωνήσει μαζί σου για το εφαρμόσετε άμεσα.