Εάν γνωρίζεις έστω και τα βασικά σχετικά με την ανάπτυξη περιεχομένου, μάλλον θα έχεις ήδη δει κάπου την φράση “το περιεχόμενο είναι βασιλιάς”. Και όμως, αυτή η φράση δεν περιλαμβάνει οποιοδήποτε είδους περιεχομένου αλλά περιεχόμενο που είναι άκρως αποτελεσματικό π.χ συντελεί στην αυξημένη επισκεψιμότητα της σελίδας σου και “δουλεύει” για σένα.
Στην αντίπερα όχθη, υπάρχει το “λεπτό περιεχόμενο”, το οποίο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα ζημιογόνο για την παρουσία σου online γιατί τιμωρείται από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και ταυτόχρονα απωθεί πιθανούς επισκέπτες σου από το έρθουν ξανά στην ιστοσελίδα σου.
Τι είναι ακριβώς το λεπτό περιεχόμενο;
To λεπτό περιεχόμενο είναι ένα λάθος περιεχομένου το οποίο έχει να κάνει με την χαμηλή ποιότητα και μοναδικότητα του περιεχομένου που χρησιμοποιείς στην ιστοσελίδα σου. Με πιο απλά λόγια, εάν αυτά που ποστάρεις είναι άσχετα, δεν είναι χρήσιμα για τον αναγνώστη και έχουν αντιγραφεί από άλλες ιστοσελίδες, τότε το περιεχόμενο σου θεωρείται λεπτό. Η υπερβολική και αλόγιστη χρήση λέξεων κλειδιών και άλλες black-hat μέθοδοι όπως η χρήση άσχετων και spam λινκς, θεωρούνται επίσης λεπτό και τιμωρίσιμο περιεχόμενο από τις μηχανές αναζήτησης.
Η Google συγκεκριμένα έχει την ικανότητα να εντοπίζει λεπτό περιεχόμενο σε ιστοσελίδες χάρη στον εξειδικευμένο της αλγόριθμο σε δευτερόλεπτα, οπότε εάν εντοπιστεί, θα λάβεις ως ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας ειδοποίηση για πέναλτι–για υποβάθμιση δηλαδή της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα αναζήτησης όπως το πιο κάτω:
Και αν δεν προβείς σε διορθωτικές ενέργειες, κινδυνεύεις απλά να χαθείς στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Τι μπορείς να κάνεις για αυτό;
Ως ένα από τα μεγαλύτερα λάθη περιεχομένου, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να σταματήσεις να κάνεις ότι έκανες πριν, να εντοπίσεις δηλαδή την αιτία που συμβαίνει αυτό και να την διορθώσεις. Εάν παραδείγματος χάρη, χρησιμοποιείς κείμενα που γράφτηκαν από αυτόματα bots ή έχεις αντιγράψει περιεχόμενο από άλλες ιστοσελίδες (μέσω copy/paste) ή ποστάρεις άσχετα links, απλά αφαίρεσε τα από την ιστοσελίδα σου και αντικατέστησε σε τα με πιο μοναδικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας.
Σε περίπτωση που έχεις διαφορετικές ιστοσελίδες η οποίες προωθούν διάφορα προϊόντα ή υπηρεσίες σου ή ακόμα και διαφορετικές τοποθεσίες της επιχείρησης σου αλλά υπάρχει κοινό περιεχόμενο, είναι καλύτερα να το αλλάξεις και να βεβαιωθείς ότι η κάθε σελίδα έχει μοναδικό περιεχόμενο. Μπορείς να προσλάβεις έναν επαγγελματία rewriter σε αυτή την περίπτωση, ο οποίος θα ξαναγράψει τα κείμενα ουτώς ώστε να φαίνονται μοναδικά ενώ στην ουσία θα προωθούν το ίδιο πράγμα.
Το περιεχόμενο σου σε γενικές γραμμές πρέπει να φαίνεται φυσικό και όχι αποτέλεσμα ενός bot ή μηχανής. Εάν έχεις πραγματικό ενδιαφέρον και τιμάς αυτά που ποστάρεις, θα φανεί και στα μάτια των επισκεπτών και στα μάτια μηχανών αναζήτησης, οι οποίες θα σε ανταμείψουν με μια καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σε περίπτωση που δεν έχεις τον χρόνο ή τις δυνατότητες να παράγεις μοναδικό περιεχόμενο ψηλής ποιότητας, είναι καλύτερο να προσλάβεις επαγγελματίες σαν εμάς να το κάνουν για σένα και όχι να το ρισκάρεις με κακά πολλές φορές αποτελέσματα.