Το Internet κρύβει πολλές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις. Μια από τις πιο σημαντικές από αυτές είναι το γεγονός ότι μπορείς να αποκτήσεις πελάτες από ολόκληρο τον κόσμο. Αν, λοιπόν, σε ενδιαφέρει να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου εκτός συνόρων, θα πρέπει να σκεφτείς την πιθανότητα του localization της ιστοσελίδας σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ό,τι χρειάζεται να γνωρίζεις για επιτυχημένο localization.
Τι Είναι το Localization;
Το localization δεν είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται μόνο στις ιστοσελίδες. Μπορεί να πραγματοποιηθεί στα λογότυπα, στη συσκευασία των προϊόντων, σε video games, και σε κάθε άλλο κομμάτι του branding της επιχείρησης. Στην ουσία είναι η μετατροπή του αρχικού υλικού για ένα διαφορετικό κοινό που μιλάει κάποια άλλη γλώσσα κι έχει άλλο πολιτισμικό υπόβαθρο.
Με το localization στοχεύεις να προσεγγίσεις το κοινό που σε ενδιαφέρει με έναν τρόπο που είναι απόλυτα κατανοητός από αυτό. Για το λόγο αυτό, αν πραγματοποιηθεί σωστά, θα σου φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Μυστικά για την Επιτυχία του
Το localization κρύβει πολλές παγίδες, γιατί η επιτυχία του κρίνεται στις λεπτομέρειες. Παρακάτω θα βρεις ορισμένα μυστικά, για να το κάνεις σωστά.
#1 Μάθε Ποιο Κοινό Στοχεύεις
Είναι γεγονός πως όταν σκέφτεσαι το localization, πιστεύεις πως η καλύτερη επιλογή σου είναι η μεταφορά της ιστοσελίδας σου στα αγγλικά. Φυσικά, κάτι τέτοιο σε πολλές περιπτώσεις είναι αποτελεσματικό, ειδικά στην κατασκευή ενός e–shop. Ωστόσο, μια ματιά στα analytics σου θα σου φανερώσει ποια θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά σου. Για παράδειγμα, αν έχεις ξενοδοχείο, μπορεί να παρατηρήσεις πως δέχεσαι πολλούς επισκέπτες από τη Ρωσία ή την Κίνα. Σε αυτήν την περίπτωση, το web design θα πρέπει να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις αυτού του κοινού.
#2 Επένδυσε στη Μετάφραση του Περιεχομένου σου
Ένα από τα κεντρικά κομμάτια του localization είναι η μετάφραση των κειμένων που έχεις στην ιστοσελίδα σου. Το κομμάτι αυτό είναι πολύ βασικό και απαιτεί καλή γνώση της γλώσσας που μιλάει το κοινό που στοχεύεις. Θέλεις οι εκφράσεις που χρησιμοποιείς να είναι φυσικές και να μη θυμίζουν κακή μετάφραση μέσω του Google Translate. Ωστόσο, αν πετύχεις τη μετάφραση, το localization της ιστοσελίδας θα είναι αποτελεσματικό.
#3 Χρησιμοποίησε Εικόνες για να Επικοινωνήσεις το Μήνυμά σου
Ορισμένες φορές είναι πιο εύκολο να δείξεις αυτό που θέλεις να πεις, παρά να το εκφράσεις με λόγια. Για το λόγο αυτό, οι εικόνες και τα γραφικά παίζουν σημαντικό ρόλο στο localization. Μη διστάσεις να χρησιμοποιήσεις γραφικά για να τονίσεις το μήνυμα που θέλεις να περάσεις και να γίνει κατανοητό από αυτό το καινούργιο κοινό. Οι τελευταίες τάσεις στο e–shop και web design θα σου δώσουν ενδιαφέρουσες ιδέες για το πώς μπορείς να το κάνεις αυτό.
#4 Μελέτησε τις Ιδιαιτερότητες του Συγκεκριμένου Κοινού
Το επιτυχημένο localization απαιτεί την προσεκτική μελέτη του κοινού που στοχεύεις. Κάθε χώρα έχει διαφορετικές ιδιαιτερότητες, όπως η ταχύτητα του Internet. Κάτι τόσο φαινομενικά ασήμαντο μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο για την προσπάθειά σου. Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα σου μπορεί να μη φορτώνει εύκολο, κι έτσι να χάνεις πιθανούς πελάτες.
#5 Μάθε τις Πολιτισμικές Διαφορές
Εκτός από τις παραπάνω ιδιαιτερότητες, θα πρέπει να εξετάσεις και τις υπόλοιπες πολιτισμικές διαφορές. Για παράδειγμα, το κοινό σε διαφορετικές χώρες μπορεί να έχει περισσότερες ανησυχίες σχετικά με την οικολογία, κι έτσι να χρειάζεται να υιοθετήσεις λίγο διαφορετικές οικολογικές στρατηγικές.
Επίσης, διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν και άλλες ερμηνείες σε διάφορα σύμβολα και χρώματα. Για παράδειγμα, στη χώρα μας το καφέ είναι ένα χρώμα, που συνδέεται με τη γη και τη σταθερότητα. Ωστόσο, στην Ινδία είναι ένα χρώμα που αντιπροσωπεύει το πένθος. Αν το κοινό σου βρίσκεται σε αυτή τη χώρα, τότε θα πρέπει να προσαρμόσεις την παλέτα της ιστοσελίδας σου ανάλογα.
Το localization είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να αφήσεις τους ειδικούς της SocialME να το αναλάβουν.