Στο προηγούμενο άρθρο με τίτλο «Λόγοι και λύσεις που δε δουλεύουν οι διαφημίσεις σου στο facebook» είδαμε δυο πολύ συνηθισμένους λόγους που μπορεί να μην αποδίδουν οι διαφημίσεις σας. Επειδή δείξατε να αντιμετωπίζετε πολλοί παρόμοια προβλήματα, εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο και σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για πιο εξειδικευμένους λόγους που εμποδίζουν τις διαφημίσεις σας να αποφέρουν τα αποτελέσματα που ζητάτε.
1) Η διαφήμιση σου δεν είναι σχετική με το κοινό σου (Ads not relevant to your Audience)
Υπάρχουν πολλές μεταβλητές στον αλγόριθμό του Facebook για την απόδοση της διαφήμισης σου, ωστόσο μια είναι αυτή που μπορείς εύκολα να παρατηρήσεις. Πρόκειται για το “Relevance Score” το οποίο επεξηγεί το πόσο σχετική είναι η διαφήμιση σου με το κοινό που έχεις στοχεύσει. Αυτό το metric μπορεί να πάρει τιμές από 1 – 10, όπου ψηλότερος βαθμός σημαίνει και καλύτερα αποτελέσματα. Το Relevance Score καθορίζεται από το ενδιαφέρον του κοινό που απευθύνεσαι προς τη διαφήμιση και την αλληλεπίδραση τους.
Για να βρεις το Relevance Score πρέπει να πας στο “Ads Manager” και να επιλέξεις την καμπάνια που θες να μελετήσεις. Ένας από τους δείκτες ανάλυσης θα δεις ότι είναι και το Relevance Score, όπου δίπλα θα δεις και δύο ακόμα στήλες το “Positive” και “Negative”. Αυτοί οι δύο δείκτες μπορούν να αποδοθούν ως Low, Medium, High και δηλώνουν το πόσο θετική ή αρνητική αλληλεπίδραση είχε το κοινό με την διαφήμιση.
Σε περίπτωση που το παρατηρήσεις λοιπόν χαμηλή τιμή Relevance Score δηλαδή 1-4 και παράλληλα Low στο Positive και Medium στο Negative, καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά! Το facebook πιστεύει ότι δεν έχεις κάνει καλή διαφήμιση συνεπώς και ο αλγόριθμός του «θάβει» την διαφήμισή σου και δεν αποδίδει όπως θα ήθελες.
Λύσεις που προτείνουμε:
Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να λύσεις αυτό το πρόβλημα ή να αυξήσεις το Relevance Score σου.
- Φτιάξε εναλλακτικές διαφημίσεις με διαφορετικές εικόνες, ώστε να τεστάρεις ποιες διαφημίσεις δεν αποδίδουν και να εστιάσεις σε αυτές που δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα.
- Δημιούργησε νέα εναλλακτικά κείμενα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού σας και δοκίμασε τα και αυτά μέσα στις διαφημίσεις
- Δοκίμασε να αλλάξεις το κοινό σου. Άνθρωποι είμαστε λάθη κάνουμε, μπορεί να έχεις κάνει λάθος εκτίμηση στη στόχευση και ενώ είναι μια χαρά το δημιουργικό σου να φταίει το κοινό που απευθύνεσαι
- Άλλαξε το στόχο και την ιδέα της καμπάνιας σου. Αν δεν αποδίδει καμιά από τις προηγούμενες τεχνικές, ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις την αρχική σου προσέγγιση. Μπορεί να απέδιδε καλύτερα μια διαφήμιση σου αν έβαζες π.χ. ένα video αντί για εικόνα και αν αντί για κίνηση ως στόχο, να έβαζες αναγνωρισιμότητα.
Να θυμάσαι, ότι δεν υπάρχει μια συνταγή για όλα, χρειάζεται συχνός έλεγχος, ειδική στόχευση, μοναδικό περιεχόμενο και έμπειρη ομάδα για να δημιουργήσεις μια πετυχημένη διαφήμιση.
2) Η διαφήμιση σου χαρακτηρίζεται ως χαμηλής ποιότητας (Low Quality Ads)
Λόγω των πολλών διαφημίσεων χαμηλής ποιότητας που παρατηρήθηκαν στο facebook, όπως clickbait και engagement bait (προτροπή για αλληλεπίδραση), πλέον το facebook άρχισε να τις αξιολογεί. Συγκεκριμένα μπορεί να μειώσει την απόδοση ή να σταματήσει τη διαφήμιση αν παρατηρήσει κάποιο από αυτά τα περιστατικά .
- Clickbait: Αφορά διαφημίσεις που το κείμενο τους είναι παραπλανητικό σε σχέση με αυτό που ανακατευθύνει η διαφήμιση. Τέτοιου είδους διαφημίσεις συνήθως χρησιμοποιούν μια προτροπή και μια υπερβολή στο κείμενο τους για να πατήσει ο χρήστης το click. Π.χ. Άνθρωπος προσπάθησε να αγκαλιάσει ένα λιοντάρι, δεν θα πιστέψετε τι συνέβει.
- Engagement bait: Αφορά διαφημίσεις που απαιτούν από το χρήστη να αλληλεπιδράσουν (engage) μαζί τους για να κερδίσουν κάτι ή να συμμετάσχουν σε ένα διαγωνισμό. Μπορείς εύκολα να καταλάβεις αυτές τις διαφημίσεις γιατί έχουν πάντα σχεδόν την ίδια μορφή. Π.χ. κάντε like για να…, κάντε tag 2 φίλους σας για να…
Λύση που προτείνουμε:
Εδώ το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να γνωρίζεις αυτές τις περιπτώσεις και να μην τις χρησιμοποιείς. Μελέτησε προσεκτικά τα παραδείγματα που δώσαμε, ώστε να μην παρασυρθείς κάποια στιγμή και κάνεις το λάθος να δημιουργήσεις μια Low Quality διαφήμιση.
Πλέον, γνωρίζεις πολλούς λόγους που μπορεί να απορριφθεί μια διαφήμιση σου και επιπλέον έμαθες πολλές τεχνικές για να λύσεις το πρόβλημα σου!
Σε περίπτωση που δυσκολεύεσαι να συνυπολογίσεις όλες τις επιμέρους μεταβλητές και τις ιδιόμορφες παραμέτρους, μην ανησυχείς η καταρτισμένη ομάδα της SocialΜe θα είναι πάντα δίπλα σου για να σου προσφέρει μόνο λύσεις.
Αν βρήκες αυτό το άρθρο χρήσιμο τότε πιστεύουμε ότι θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις και το: “Όταν το μάρκετινγκ σε social media πάει στραβά & τι να κάνεις για αυτό”