Έχετε μια επιχειρηματική ιδέα, και έχετε κάνει, ήδη, τα πρώτα βήματα, για την υλοποίησή της – εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση, προσλαμβάνοντας προσωπικό, και, ανοίγοντας τα γραφεία, της επιχείρησής σας. Η Startup σας, είναι, σχεδόν, έτοιμη για λανσάρισμα, αλλά, της λείπει, ένα σημαντικό στοιχείο, το οποίο και θα την κάνει γνωστή, στο ευρύτερο κοινό: το Virality.
Ο όρος αυτός, δεν αναφέρεται παρά στη διαφήμιση της Startup σας, αυθόρμητα, από τους ίδιους τους πελάτες σας, μέσω των διαφόρων Social Media. Στο παρόν άρθρο, η SocialMe.gr, σας παρουσιάζει, κάποιες θεμελιώδεις αρχές, τις οποίες, πρέπει να ακολουθήσετε, για να κάνετε τη Startup σας, Viral!
1. Καταγράψτε Το Όραμα Του Brand Σας
Αρχικά, σύσσωμο το Team του Startup σας, και, φυσικά, εσείς, πρέπει να προβείτε σε ένα Brainstorming Session, κατά το οποίο, θα αναπτύξετε, πλήρως, όλες τη φιλοσοφία, και όλες τις ιδέες, που έχετε σχετικά με το Brand σας.
Το Session αυτό, αποσκοπεί, στο να δημιουργήσετε ένα Brand Manifesto, το οποίο θα αποτελεί την κρυσταλλοποίηση των θεμελιωδών αρχών, που χαρακτηρίζουν το Brand σας, και, κατ’ επέκταση, διέπουν τη λειτουργία της Startup σας.
Πώς, άλλωστε, μπορείτε να επιδιώξετε, το να γίνετε Viral, χωρίς να έχετε ένα συνεκτικό μήνυμα; Εάν δεν μπορείτε, εσείς, οι ίδιοι, να μεταδώσετε το μήνυμά σας, στο κοινό, με έναν τρόπο άμεσο, και κατανοητό, δε θα μπορέσει, κανένας άλλος, να το κάνει αυτό για εσάς.
Μια ασαφής εικόνα, σχετικά με το Brand σας, θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα, στο να ταυτιστεί, με αυτό, το κοινό! Γι’ αυτό, βεβαιωθείτε, ότι, οι ιδέες που προέκυψαν από το Brainstorming Session σας, συνδυάζονται, με άριστο, και συνεκτικό τρόπο, στο Brand Manifesto σας – με όποια μορφή και αν το μοιραστείτε!
2. Αναδείξτε Την Πρακτική Αξία Του Προϊόντος Σας
Μια από τις θεμελιώδεις αρχές του Marketing, είναι η εξύψωση όλων εκείνων των χαρακτηριστικών, που κάνουν ένα προϊόν, ξεχωριστό. Σε πρώτο επίπεδο, αρκεί η καταγραφή, του συνόλου ιδιαίτερων Features του προϊόντος σας. Στη συνέχεια, όμως, πρέπει να πάτε, ένα βήμα παραπέρα!
Κάθε προϊόν, λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, και προσφέρει, στους καταναλωτές, κάποια από τα παρακάτω, βασικά προτερήματα:
- Χρόνο
- Χρήμα
- Προσωπική Βελτίωση
Σε ποια από τις παραπάνω κατηγορίες, εμπίπτει η λειτουργία του δικού σας προϊόντος; Μπορεί να είναι σε μία, ή και παραπάνω – αλλά, σε κάθε περίπτωση, είναι σίγουρα κάποια από αυτές!
Καθορίζοντας, τις πρακτικές εφαρμογές του προϊόντος σας, και δημιουργώντας μια αίσθηση ανάγκης στο κοινό – την οποία και πρέπει να εκπληρώσουν, άμεσα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο το δικό σας προϊόν, και όχι οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστικό – θα καταφέρετε, σίγουρα, να συμβάλλετε τη διάδοση της φήμης του προϊόντος σας, από στόμα σε στόμα, με τρόπο Viral!
3. Κάντε Επίκληση Στο Συναίσθημα
Έρευνες έχουν δείξει, ότι, οι άνθρωποι, σχετίζονται καλύτερα, με ένα μήνυμα, το οποίο, θα τους προκαλέσει, κάποιο συναίσθημα – είτε θετικό, είτε, ακόμα και, αρνητικό!
Μην ξεχνάτε, ότι, το Virality, άλλωστε, βασίζετε στο Sharing! Πώς θα θελήσει, κάποιος, να μοιραστεί το μήνυμά σας, αν δεν ταυτιστεί με αυτό; Το συναίσθημα, αποτελεί έναν ισχυρό μοχλό κινητοποίησης, καθώς και δημιουργίας Customer Engagement, ενός παράγοντα, που είναι ζωτικής σημασίας, για κάθε Startup επιχείρηση.
Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιο συναισθηματικό κίνητρο, θα προσφέρετε στο κοινό. Ποιο Vibe, ταιριάζει καλύτερα με τη Startup σας; Τι είναι εκείνο, που θα σας αποτυπώσει στη μνήμη του κόσμου;
Προσοχή – η πρωταρχική σας κίνηση, σχετικά με αυτή τη στρατηγική, θα δώσει το στίγμα, της επικοινωνιακής πολιτικής της Startup σας. Όποια συναισθηματική τακτική, λοιπόν, επιλέξτε να χρησιμοποιήσετε στην αρχή των προωθητικών σας ενεργειών, πρέπει να επιλεγεί με προσοχή, και με γνώμονα, πάντα, τη φιλοσοφία του Brand σας.
4. Πείτε Μια Ιστορία
Το Storytelling είναι το νούμερο ένα Trend στο Digital Marketing. Η δημιουργία μιας μοναδικής ιστορίας, που θα προσκαλεί τη συμμετοχή του κοινού, και θα το κρατά σε εγρήγορση, για τα επόμενα κεφάλαιά της, αποτελεί μια έξυπνη τακτική, για την εδραίωση του Brand Awareness σας, αλλά και την μακροπρόθεσμη διατήρηση μιας στενής σχέσης με το κοινό σας.
Εταιρείες-κολοσσοί, όπως η Coca-Cola και η Pepsi, , αλλά και πολλές ακόμα άλλες, έχουν «χτίσει» μια ισχυρή αλληλεπίδραση με το κοινό τους, μέσω πρωτότυπων ιστοριών, οι οποίες και έχουν επιφέρει το πολυπόθητο Buzz, τόσο Online, όσο και Offline.
Η τεχνική αυτή, όμως, συντέλεσε και στην ανάδυση Startup, οι οποίες και γρήγορα έγιναν διάσημες, σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσω των προσωπικών τους Narrative. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η GoPro, η οποία με το Tagline “Be a hero”, κατάφερε να προσελκύσει την προσοχή της μερίδας εκείνης του κοινού, που απολάμβανε, τόσο τα Extreme Sports, όσο και τη φωτογραφία, πείθοντάς τους τόσο για την πρακτική, όσο και την συναισθηματική «βαρύτητα» τους προϊόντος της.
Σε προηγούμενο άρθρο του Blog μας, Copywriting: 3 + 1 Tips Για Το Πώς Να Γράψετε Ακαταμάχητο Περιεχόμενο Για Την Ιστοσελίδα Σας, προσφέρουμε πρακτικές συμβουλές, ως προς το πώς μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας Narrative, και να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό!
5. Χρησιμοποιήστε Τη Δύναμη Του Video
Το Video είναι ένα εξαιρετικό Digital προωθητικό μέσο, το οποίο μπορεί να γίνει Shared σε όλες τις πλατφόρμες Social Media. Επιπλέον, η πλειοψηφία των Viral Campaigns, βασίζονται, πρωτίστως, στο Video, και λιγότερο στις συμπληρωματικές προωθητικές ενέργειες, καθώς, συχνά, η παρακολούθηση ενός Video, είναι μια πιο ευχάριστη διαδικασία για το κοινό, από την ανάγνωση ενός κειμένου.
Αξιοποιώντας το Storytelling, και χτίζοντας πάνω στην ιστορία, την οποία έχετε δημιουργήσει για το Brand σας, μπορείτε να συγγράψετε ένα ευφάνταστο σενάριο, που θα αποτελέσει το σκελετό, του Viral Video σας.
Δεν έχει σημασία, αν θα πρόκειται για Animated, ή Live Action Video! Αυτό, που μετρά περισσότερο, είναι να συνδυάσετε, όλα τα παραπάνω Tips, αυτού του άρθρου, για να αποτυπωθεί, με τον καλύτερο τρόπο, στο Video σας, το μήνυμά σας!
Είστε Έτοιμοι Για Το Απόλυτο Startup Virality;;;
Η SocialMe.gr έχει ένα Team από Experts, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις επικοινωνιακές ανάγκες της Startup σας! Επικοινωνήστε μαζί μας, για να καταστρώσουμε το δικό σας Viral Campaign!