Τα τελευταία χρόνια, όλες οι επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει και από μια ιστοσελίδα. Μάλιστα, ο ανταγωνισμός είναι ακόμα μεγαλύτερος στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Έτσι, αν μια επιχείρηση θέλει να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο, για να κάνει την ιστοσελίδα πιο ελκυστική για τους χρήστες. Η διαδραστικότητα είναι ένα τέτοιο στοιχείο και μπορεί να επιτευχθεί μέσα από διάφορες τεχνικές του web design.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τους πιο ενδιαφέροντες τρόπους, με τους οποίους θα ενισχύσεις τη διαδραστικότητα της ιστοσελίδας. Αν τις υιοθετήσεις, θα κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών της.
#1 Εκμεταλλεύσου την Οθόνη Φόρτωσης
Κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα κουμπί ή προϊόν πρέπει να περιμένει για να φορτώσει η σελίδα. Ένας εύκολος τρόπος για να προσθέσεις κίνηση και ενδιαφέρον στην ιστοσελίδα σου είναι να εκμεταλλευτείς αυτό τον κενό χρόνο. Για να το κάνεις αυτό, πρόσθεσε στην οθόνη φόρτωσης ένα κινούμενο γραφικό με διάφορα χρώματα. Επιπλέον, το γραφικό αυτό μπορεί να δείχνει και την πορεία της φόρτωσης, παρόλο που η διαδικασία θα διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα.
#2 Χρησιμοποίησε Sliders και Carousels
Η αρχική σελίδα είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζει κάποιος μέσα στην ιστοσελίδα σου. Για το λόγο αυτό, αποτελεί και τη σελίδα που πρέπει να κάνεις πιο διαδραστική. Τα sliders και τα carousels είναι μια καλή λύση σε αυτό το ζήτημα, μιας και προσθέτουν κίνηση. Ταυτόχρονα, σου δίνουν τη δυνατότητα να προωθήσεις συγκεκριμένα άρθρα, προϊόντα, ή προσφορές. Το ιδανικό μέρος για ένα slider είναι στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας, το οποίο είναι το πρώτο που θα εμφανιστεί σε κάθε χρήστη.
#3 Πρόσθεσε Κίνηση κατά την Κύλιση προς τα Κάτω
Όλοι οι χρήστες θα κυλίσουν προς τα κάτω, είτε με το ποντίκι τους είτε με το δάχτυλο στο κινητό τους τηλέφωνο. Αυτή η καθημερινή κίνηση μπορεί να αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν προσθέσεις animation κατά τη διάρκειά της. Για παράδειγμα, μπορείς να οργανώσεις το περιεχόμενο σε καρτέλες που ανοίγουν όσο ο χρήστης πηγαίνει προς τα κάτω. Το αποτέλεσμα με αυτή την τεχνική είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό.
#4 Υιοθέτησε το Gamification
Το gamification είναι μια ιδιαίτερη και άκρως διαδραστική τεχνική που θα μεταμορφώσει την ιστοσελίδα σου. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη τεχνική, χρησιμοποιείς ιδέες από παιχνίδια, για να εξάψεις το ενδιαφέρον των χρηστών. Ένα αποτελεσματικό παράδειγμα για τα e-shops, είναι η προσθήκη ενός τροχού της τύχης κατά την εγγραφή στη mailing list. Ο τροχός περιλαμβάνει διάφορες προσφορές κι έτσι, όταν ο χρήστης πατήσει το κουμπί της εγγραφής, μπορεί να κερδίσει αποκλειστικές εκπτώσεις.
#5 Πρόσθεσε Διαδραστικά Εργαλεία
Ανάλογα με τη φύση της ιστοσελίδας σου, μπορείς να προσθέσει και διαφορετικά διαδραστικά εργαλεία. Ενδεικτικά, κατά το web design ενός εστιατορίου ή ξενοδοχείου μπορείς να επιλέξεις να συμπεριλάβεις Google Maps ή κάποιο ημερολόγιο. Με αυτά τα εργαλεία, οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα και να κάνουν τις κρατήσεις τους εύκολα και γρήγορα.
#6 Χρησιμοποίησε GIFs και Κινούμενες Εικόνες Προϊόντων
Μια από τις τελευταίες τάσεις στο e-shop design είναι οι εναλλακτικές εικόνες προϊόντων. Για παράδειγμα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις GIFs ή ακόμα και σύντομα βίντεο. Αυτή η τεχνική, δείχνει περισσότερες όψεις του προϊόντος στους χρήστες, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει και οπτικό ενδιαφέρον. Μη διστάσεις να πειραματιστείς με γραφικά και εφέ, ώστε να κάνεις τις κινούμενες εικόνες ακόμα πιο ακαταμάχητες.
#7 Αξιοποίησε το User-Generated Content
Τον τελευταίο καιρό, και με την άνοδο των κοινωνικών δικτύων, το user-generated content αποτελεί έναν από τους πιο καλούς τρόπους για να προσθέσεις διαδραστικότητα στην ιστοσελίδα σου. Μια καλή ιδέα είναι να επιτρέπεις στους χρήστες να ανεβάζουν τις δικές τους φωτογραφίες μαζί με τις κριτικές που αφήνουν για τα προϊόντα σου.
Η διαδραστικότητα μιας ιστοσελίδας επηρεάζει την αντίληψη των επισκεπτών της. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να συμβουλευτείς την ομάδα της SocialME και να αποκτήσεις ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.