Το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο έχει πλέον γίνει το πιο δημοφιλές περιεχόμενο σε κάθε κοινωνικό δίκτυο. Τα βίντεο έχουν τη δύναμη να σου δημιουργήσουν leads και πωλήσεις. Το Instagram αναγνώρισε αυτή τη δύναμη και εισήγαγε το 2018 το IGTV, το οποίο διαφέρει αρκετά από τα stories. Σε αυτή την πλατφόρμα μπορείς να ανεβάσεις βίντεο μεγάλης διάρκειας που φτάνουν έως και τη μία ώρα. Επίσης, τα βίντεο στο IGTV ακολουθούν τη μορφή των stories και είναι κάθετα. Παρακάτω, θα ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές που θα φέρει στην πλατφόρμα η εφαρμογή των IGTV ads.
Τι είναι τα IGTV Ads;
Πλέον, μετά από σχεδόν δύο χρόνια, το Instagram ανακοίνωσε πως σκοπεύει να εισάγει διαφημίσεις στο IGTV. Μέσω αυτής της κίνησης, το Instagram στοχεύει να κρατήσει τους κορυφαίους δημιουργούς μέσα στην πλατφόρμα. Μέχρι σήμερα οι δημιουργοί αυτοί δεν επένδυαν στο IGTV επειδή δεν τους έδινε τη δυνατότητα να έχουν κάποιο κέρδος.
Το IGTV δεν είναι το μοναδικό διαθέσιμο εργαλείο για βίντεο μεγάλης διάρκειας στα κοινωνικά δίκτυα. Το Snapchat έχει το δικό του Snap Originals, το οποίο μέχρι τώρα έχει αποτελέσει το σημαντικότερο ανταγωνιστή του IGTV. Το Snap Originals μάλιστα, δίνει ήδη τη δυνατότητα για εμφάνιση διαφημίσεων στο ενδιάμεσο των βίντεο.
Η σημαντική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο είναι το μέγεθος των βίντεο. Συγκριτικά, τα IGTV βίντεο έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από τα Snap Originals, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εμφανίσουν περισσότερες διαφημίσεις. Αν κάτι τέτοιο πετύχει, τότε όλο και περισσότεροι δημιουργοί θα στραφούν στο IGTV.
Ακόμα το Instagram δεν έχει δώσει πολλές πληροφορίες για τη μορφή των διαφημίσεων. Καλό θα ήταν όμως να ρίξεις μια ματιά στις προδιαγραφές των βίντεο για το IGTV, μιας και είναι πιθανό ότι θα είναι οι ίδιες και στις διαφημίσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα IGTV βίντεο:
- πρέπει να είναι σε μορφή αρχείου MP4
- η ελάχιστη διάρκεια του βίντεο είναι το 1 λεπτό
- η μέγιστη διάρκεια του βίντεο είναι τα 15 λεπτά (όταν το βίντεο ανεβαίνει από το κινητό)
- η μέγιστη διάρκεια του βίντεο είναι τα 60 λεπτά (όταν το βίντεο ανεβαίνει από υπολογιστή)
- το κάθετο aspect ratio πρέπει να είναι 9:16, ενώ το οριζόντιο 16:9
- το ελάχιστο frame rate του βίντεο πρέπει να είναι τα 30 FPS
- το μέγιστο μέγεθος του αρχείου για βίντεο των 10 λεπτών ή λιγότερο είναι τα 650MB
- το μέγιστο μέγεθος του αρχείου για βίντεο των 60 λεπτών είναι τα 3,6GB
- η εικόνα εξωφύλλου για το βίντεο έχει μέγεθος 420*654 pixel και δεν μπορεί να αλλάξει μετά το ανέβασμα του βίντεο.
Σε κάθε περίπτωση, φρόντισε τα βίντεο που ανεβάζεις να είναι ποιοτικά και να τραβούν την προσοχή. Μπορείς να πάρεις μερικές ιδέες και από τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι influencer για τα stories τους.
Πώς Επηρεάζουν τους Δημιουργούς και τους Influencer
Εφόσον τα IGTV ads βρίσκονται ακόμα σε πειραματικό επίπεδο, δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιες θα είναι οι απαιτήσεις για μπορεί ένας influencer να τα χρησιμοποιεί. Ωστόσο, μπορούμε να πάρουμε ιδέες από τα προαπαιτούμενα για τη δημιουργία του Creator Account αλλά και τα προαπαιτούμενα για τις διαφημίσεις στο Facebook Watch. Έτσι, σαν influencer το περιεχόμενό σου θα πρέπει:
- να μην είναι προσβλητικό ή βίαιο,
- να μην είναι απροκάλυπτα μιας συγκεκριμένης κοινότητας ανθρώπων,
- να είναι αυθεντικό και όχι clickbait,
- να είναι πρωτότυπο,
- σε περίπτωση που συμπεριλαμβάνει έργο κάποιου άλλου, να αναγνωρίζει τον αρχικό δημιουργό.
Από τη στιγμή που το Instagram κρίνει ότι το περιεχόμενό σου είναι καλό θα μπορείς να χρησιμοποιείς το IGTV. Ανάλογα με τις προβολές και τις αλληλεπιδράσεις, θα καταφέρεις να προσελκύσεις και επιχειρήσεις που θα θέλουν να διαφημιστούν.