Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους, που μπορεί να ακούσεις στο χώρο του Digital marketing, είναι ότι το αυτοματοποιημένο e-mail marketing έχει πεθάνει. Στην πραγματικότητα, όχι μόνο δεν έχει πεθάνει, αλλά είναι απαραίτητο για κάθε σύγχρονο ξενοδοχείο. Για να πετύχει, πρέπει να είναι περισσότερο στοχευμένο και χρειάζεται να έχει προσωποποιημένα μηνύματα.
Η έρευνα της Demand Metric έδειξε ότι το email marketing, είναι το ενδεδειγμένο κανάλι επικοινωνίας, για το κλάδο του τουρισμού. Μάλιστα έχει 3 φορές υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τα Social Media. Πρόκειται για ένα μέσο, με δισεκατομμύρια τζίρους στον κλάδο του τουρισμού ετησίως κι αύξηση πάνω από το 30%.
Γι’ αυτόν το λόγο, σου ετοιμάσαμε έναν ολοκληρωμένο οδηγό ενός αυτοματοποιημένου e-mail marketing για το ξενοδοχείου σου. Αν καταφέρεις να ακολουθήσεις πιστά τις οδηγίες μας, θα δεις μια μικρή έκρηξη, όχι μόνο στα κέρδη από τις επιπλέον κρατήσεις, αλλά και σε πολλούς ακόμα τομείς. Θα παρατηρήσεις μείωση χρόνου σε καθημερινές χρονοβόρες διαδικασίες. Σημαντική θα είναι κι η αύξηση στις απευθείας κρατήσεις. Θα ενισχύσεις την λίστα των e-mail σου και θα εξελίξεις τις σχέσεις σου με το κοινό σου, κερδίζοντας περισσότερο την εμπιστοσύνη τους.
Πάμε να δούμε τα στάδια για ολοκληρωμένο κι αυτοματοποιημένο e-mail marketing:
1ο Στάδιο: Έμπνευση
Η φάση της έμπνευσης εμφανίζεται, όταν ξεκινά ο εν δυνάμει πελάτης, να ψάξει για ένα νέο ταξίδι. Για να μπεις δυναμικά και να προσελκύσεις επισκέπτες, κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις ακόλουθες περιπτώσεις:
- Μας έλειψες… για τίτλο του e-mail.
- Περιπτώσεις γενεθλίων
- Επέτειοι
- Περίοδοι διακοπών
- Μικρής διάρκειας προσφορές
Σκοπός σου σε αυτό το στάδιο είναι να του κεντρίσεις το ενδιαφέρον και να σε έχει στο νου του για το επόμενο ταξίδι. Εδώ, δεν είναι ο σκοπός σου η άμεση κράτηση.
2ο Στάδιο: Έρευνα
Οι καταναλωτές, όταν βρίσκονται στη φάση της έρευνας, κοιτάζουν να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με το ξενοδοχείο σου. Με βάση τις πληροφορίες, που θα συλλέξουν, θα αποφασίσουν αν ταιριάζει το ξενοδοχείο σου με τις ανάγκες και την οικονομική δυνατότητά τους. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, οι υποψήφιοι θα κοιτάξουν τις online κριτικές. Επιπλέον, θα επισκεφθούν διάσημες πλατφόρμες online κρατήσεων, τύπου booking, expedia και hotels.com, όμως δε θα περιοριστούν εκεί, ένα μεγάλο ποσοστό θα ψάξει για εσένα στα social media και θα περιηγηθεί στην ιστοσελίδα σου. Γι’ αυτό πρέπει να θυμάσαι ότι χρειάζεται να έχεις φροντίσει για την άριστη διαδικτυακή σου παρουσία.
Σε αυτό το στάδιο, οφείλεις να έχεις σχεδιάσει μια σειρά από ενημερωτικά e-mails, τα οποία θα δίνουν πολύτιμες πληροφορίες στον εν δυνάμει πελάτη. Προκειμένου να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό προσπάθησε να δώσεις υπεραξία στις υπηρεσίες σου.
- Παρουσίασε εμπειρίες προηγούμενων επισκεπτών
- Δώσε πληροφορίες για την τοποθεσία και τα αξιοθέατα
- Περιέγραψε και οργάνωσε δραστηριότητες της περιοχής
- Ανέλυσε τις παροχές του ξενοδοχείου και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του
- Διαμόρφωσε μια εξειδικευμένη προσφορά ή δώσε μικρά δώρα, όπως παροχές και ανέσεις
3ο Στάδιο: Κράτηση
Εφόσον ολοκληρώσει την κράτηση, στείλε αυτοματοποιημένο e-mail, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται. Χρειάζεται δηλαδή ένα e-mail επιβεβαίωσης, όπου θα συμπεριλάβεις τα παρακάτω:
- Ένα ευχαριστήριο μήνυμα
- Κωδικό επιβεβαίωσης κράτησης
- Τον τύπο του δωματίου, που έγινε η κράτηση
- Τις παροχές, που έχει κλείσει
- Ημερομηνίες, που έχει κλείσει
- Ώρες Check-in και check-out
- Τα στοιχεία του πελάτη
- Στοιχεία επικοινωνίας και διαθεσιμότητας
- Το ποσό κράτησης
- Αν το ποσό έχει εξοφληθεί ή όχι
- Τα δημοτικά και λοιπά τέλη
4ο Στάδιο: Άφιξη
Σε αυτό το στάδιο περιλαμβάνονται e-mails, που έχουν σκοπό να τονώσουν τον ενθουσιασμό των επισκεπτών σου. Σε αυτό το σημείο, έχεις τη δυνατότητα να ενημερώσεις για την επερχόμενη διαδρομή προς το ξενοδοχείο ή να κάνεις και upscale. Με τον όρο upscale, εννοούμε να εξασφαλίσεις επιπλέον έσοδα από προκρατήσεις υπηρεσιών, όπως:
- Parking
- Σάουνα
- Πρωινό στο κρεβάτι
- Ημιδιατροφή
- Ιππασία
- Τραπέζι σε sky bar
Είναι ιδανική ευκαιρία, γιατί αυτά τα e-mail έχουν open rate πάνω από 65% και μέσο click rate πάνω από 20%.
5ο Στάδιο: Εμπειρία
Κατά τη διάρκεια της παραμονής στο ξενοδοχείο, μερικά αυτοματοποιημένα e-mail θα σε βοηθήσουν να ενημερώσεις τους επισκέπτες για διάφορες δραστηριότητες, που συμβαίνουν εκείνη τη στιγμή ή υπηρεσίες, που μπορεί να χρειαστούν.
6ο Στάδιο: Αξιολόγηση
Το αυτοματοποιημένο e-mail marketing κλείνει έναν κύκλο με την αξιολόγηση. Συνήθως, στέλνεις μια σύντομη αξιολόγηση για την εξυπηρέτηση σε διάστημα μίας εβδομάδας – το αργότερο, μετά το check-out. Τέλος, για να έχεις πιο αντικειμενικές απαντήσεις, ζητάς μια αναλυτική αξιολόγηση μετά από ένα μήνα, που θα έχει φύγει ο μεγάλος ενθουσιασμός. Με βάση την αξιολόγηση, χτίζεις νέες αυτοματοποιημένες καμπάνιες e-mail marketing, για να προσελκύσεις με περισσότερους τρόπους τους επισκέπτες στο 1ο στάδιο της Έμπνευσης.