Μήπως έχετε ήδη κάνει κάποια καμπάνια social media μάρκετινγκ αλλά δεν απέδωσε τα αποτελέσματα που περιμένατε; Tα social media μπορεί να αποτελούν αναπόσπαστο και σχετικά απλό κομμάτι της καθημερινότητας των περισσότερων από μας αλλά μην γελιέστε–στον τομέα του μάρκετινγκ, το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει. Και δυστυχώς για πολλές επιχειρήσεις, οι καταναλωτές είναι πιο “έξυπνοι” και προσαρμόζονται πιο εύκολα σε τυχόν αλλαγές στα social media σε αντίθεση με αυτές. Αν δεν το συνειδητοποιήσεις αυτό και αν δεν χρησιμοποιήσεις τις σωστές πρακτικές μάρκετινγκ στα social media, μάλλον θα χάσεις την μπάλα.
Σε περίπτωση που οι προσπάθειες σου σε αυτόν το τομέα έχουν ναυαγήσει, το πιο πιθανό είναι να έκανες κάποιο ή κάποια από αυτά τα συχνά λάθη social media μάρκετινγκ:
- Ποστάρεις πολύ αραιά με αποτέλεσμα το κοινό σου να σε βαρεθεί ή να σε ξεχάσει σταδιακά
- Χρησιμοποιείς με λανθασμένο τρόπο γεγονότα ή trends που βρίσκονται στην επικαιρότητα για να αυξήσεις τα likes και τους followers της επιχείρησης σου
- Χρησιμοποιείς καμπάνιες αμφιβόλου ηθικής ή περιεχόμενο που προσβάλει την δημόσια αιδώ π.χ ημίγυμνες κοπέλες να ποστάρουν και να διαφημίζουν το φαγητό στο μαγαζί σου.
- Κάνεις και κοπιάρεις αυτό που κάνουν οι ανταγωνιστές σου χωρίς να διαφοροποιήσε με κάποιο τρόπο
- Ποστάρεις λάθος ή άσχετο περιεχόμενο για την ομάδα στόχο που θέλεις να προσεγγίσεις π.χ νέους 25-35 ετών ή οικογενειάρχες μέχρι 40 ετών.
- Δεν ανταποκρίνεσαι επαρκώς στα ερωτήματα και τα σχόλια ή ακόμα και παράπονα πελατών στα social media.
- Αναρτάς πολύ “επαγγελματικό” και “στεγνό” περιεχόμενο που μοιάζει απρόσωπο για τον μέσο follower.
Kαι αυτά είναι μόνο μερικά λάθη που μπορεί να σου κοστίσουν και να χάσεις άδικα χρόνο, κόπο ή και χρήμα.
Το επόμενο βήμα, αφού κάτσεις και αναλύσεις τι πήγε στραβά, είναι να λάβεις υπόψη σου τα εξείς:
Επαναπροσδιόρισε το πλάνο και την στρατηγική σου
Το πιο πιθανό είναι να έχεις ήδη κάποιο πλάνο social media μάρκετινγκ με ειδικούς στόχους, την αγορά στόχο, τα μέσα επίτευξης των στόχων σου, χρονοδιαγράμματα και πληροφορίες για τους ανταγωνιστές σου. Καμιά φορά όμως το ίδιο το πλάνο που έχεις εξαρχής προδιαγράφει την πορεία σου. Είναι καλό λοιπόν να αλλάξεις τους στόχους σου και να επαναπροσδιορίσεις τις ενέργειες σου ανάλογα με τον στόχο που θέλεις να πετύχεις. Για παράδειγμα, δεν είναι εφικτό να έχεις 10.000 likes από την πρώτη μέρα παρουσίας σου στα social media, χωρίς ανάλογη προσπάθεια και προωθητικές ενέργειες. Θέσε λοιπόν πιο εφικτούς και ρεαλιστικούς στόχους ή συμβουλέψου κάποιο ειδικό όπως εμάς για μια πιο στοχευμένη και αποτελεσματική καμπάνια social media marketing.
Δείξε προσοχή στο περιεχόμενο που ποστάρεις. Αν έχεις προσέξει πιο πριν, πολλά από τα λάθη social media μάρκετινγκ που έχουμε αναφερθεί ήδη αφορούν το ίδιο το περιεχόμενο που ποστάρεις αλλά και την συχνότητα του. Μην κάνεις ξανά το ίδιο λάθος και ποστάρεις περίεργο περιεχόμενο αμφιβόλου ηθικής, άσχετο περιεχόμενο, περιεχόμενο ίδιο με αυτών των ανταγωνιστών σου ή πολύ επαγγελματικό και απρόσωπο περιεχόμενο. Δώσε στους followers σου υλικό που σχετίζονται με το ποιος είσαι και τι προσφέρεις και λάβε υπόψη σου μόνο τα trends που έχουν σχέση με το αντικείμενο σου και την αγορά στόχο που προσεγγίζεις. Επίσης, είναι καλό να ποστάρεις κανούριο περιεχόμενο π.χ κείμενα, εικόνες, ή events σε τακτική βάση, και αν έχεις τη δυνατότητα και το υλικό ακόμα και σε καθημερινή βάση.
Κάνει μικρές αλλαγές και πειραματισμούς ανάλογα με τους δείκτες σου. Καμιά φορά ότι και να πούμε σαν ειδικοί, αν εσύ ο ίδιος δεν πειραματιστείς για να διαπιστώσεις τι δουλεύει και τι δε δουλεύει για σένα ως ξεχωριστή επιχείρηση, δεν θα χει νόημα ή όλη καμπάνια σου. Είναι σημαντικό βεβαία να εφαρμόζεις κάποιες βασικές αρχές social media μάρκετινγκ αλλά πρέπει ανά πάσα στιγμή να γνωρίζεις που στέκεσαι και τι μπορείς να βελτιώσεις. Aν για παράδειγμα προσέξεις ότι κάποια ανάρτηση ή εικόνα σου έχει πολύ περισσότερα likes από άλλες, μπορείς να αναρτάς κάτι παρόμοιο για να έχεις την ανάλογη απήχηση. ΄H αν έχεις προσέξει ότι έχεις πολλούς followers αλλά δεν είναι ενεργοί π.χ δεν αφήνουν σχόλια ή δεν αλληλεπιδρούν με την σελίδα/προφίλ σου, δοκίμασε άλλους τρόπους για να τους ενθαρρύνεις να συμμετέχουν π.χ μέσω ερωτήσεων, διαγωνισμών, κλπ.
Είναι καλό επίσης να επενδύσεις σε ειδικούς που ξέρουν τι πάει να πει αποτελεσματική καμπάνια social media μάρκετινγκ. Μπορούμε είτε να σας δώσουμε συμβουλές, είτε να αναλάβουμε πτυχές της καμπάνιας σας στη πράξη. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο: social.me gr