To social media marketing κατέχει πλέον έναν κεντρικό ρόλο για την προώθηση της επιχείρησής σου. Όλες οι τελευταίες τάσεις των social media marketing στρατηγικών, απαιτούν να τραβήξεις την προσοχή του κοινού σου με ποιοτικό περιεχόμενο. Ωστόσο, πώς μπορείς να αξιολογήσεις ότι οι τακτικές που χρησιμοποιείς είναι αποδοτικές; Τα analytics είναι αυτά που θα σου δώσουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να αξιολογήσεις τα αποτελέσματα και να κάνεις τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Έτσι λοιπόν, παρακολούθησε τα παρακάτω metrics για να μάθεις κατά πόσο αποδίδει η στρατηγική σου στα social media.
#1 Engagement Rate
To engagement είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες. Σε γενικές γραμμές, με το engagement αναφερόμαστε στο πόσο το κοινό αλληλεπιδρά με τους λογαριασμούς της επιχείρησής σου στα social media. Για μεγαλύτερη ευκολία στη μελέτη των αποτελεσμάτων το engagement χωρίζεται σε μικρότερα metrics, τα οποία είναι τα like, τα σχόλια, τα share ή retweets.
Ένα υψηλό engagement rate δείχνει πως το κοινό σου ενδιαφέρεται για τις αναρτήσεις σου και είναι πρόθυμο να λάβει μέρος στην κοινότητα της επιχείρησής σου. Τα share ειδικά είναι πολύ χρήσιμα, αφού βοηθούν στην προβολή σου σε μεγαλύτερο μέρος χρηστών, χωρίς να απαιτείται κάποια κίνηση από μέρους σου. Για το λόγο αυτό, κάθε social media καμπάνια σου θα πρέπει έχει σαν στόχο την αύξηση του engagement.
#2 Reach και Impression
Δύο πολύ σημαντικά metric που πρέπει πάντα να ελέγχεις είναι τα reach και impression. Με το impression μετριέται το πόσες φορές εμφανίστηκε η ανάρτησή σου στο χρονολόγιο κάποιου χρήστη. Αν το περιεχόμενό σου είναι καλό και ενδιαφέρει το κοινό που στοχεύεις, τότε ένα υψηλό impression θα πρέπει να συνοδεύεται και από υψηλό engagement. Στην αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να βρεις καινούργιους τρόπους για να τραβήξεις την προσοχή του χρήστη.
Το reach από την άλλη, αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των χρηστών που έχει τη δυνατότητα να φθάσει μια δημοσίευση. Κάθε share και κάθε retweet αυξάνει αυτό τον αριθμό, μιας και η ανάρτηση γίνεται εμφανής σε όλο και περισσότερους χρήστες.
#3 Social Share of Voice
Το share of voice είναι ένας όρος που αναφέρεται στην ποσότητα των mention που γίνονται στα social media για την επιχείρησή σου. Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορεί ένας χρήστης να αναφερθεί στην επιχείρησή σου, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Με το share of voice μπορείς να καταλάβεις που βρίσκεσαι στην αγορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές σου και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να το παρακολουθείς.
#4 Acquisition
Διάφορα εργαλεία, όπως το Google Analytics, σου επιτρέπουν να δεις από ποιο σημείο αποκτάς το κοινό σου. Αυτό θα το ανακαλύψεις από το acquisition. Παρόλο που θα δεις ότι η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου προέρχεται κυρίως από τα οργανικά αποτελέσματα, και τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να φέρουν επισκέπτες. Το μεγάλο θετικό αυτού του καναλιού, είναι ότι η επισκεψιμότητα που φέρνει, συνήθως θα επιστρέψει στην ιστοσελίδα σου, πράγμα που δείχνει πως παράγει μακροχρόνια αποτελέσματα.
#5 Conversion Rate
Η ουσία κάθε προσπάθειας σου για προώθηση της επιχείρησής σου, είναι η δημιουργία πωλήσεων. Έτσι, το conversion rate είναι πολύ σημαντικό. Αν οι πωλήσεις που έγιναν προήλθαν από τα κοινωνικά δίκτυα, τότε μιλάμε για social conversion. Αν έχεις μια καθαρή εικόνα του conversion rate από τα social media metrics, τότε μπορείς εύκολα να υπολογίσεις και το ROI σου από αυτό το κανάλι.
#6 Response Rate
Παρόλο που το response rate δεν έχει τόσο εμφανή αποτελέσματα στην απόδοση της επιχείρησή σου, όσο άλλα metric που είδαμε, είναι κι αυτό σημαντικό. Οι χρήστες εκτιμούν την γρήγορη ανταπόκριση και είναι πιο θετικά προδιατεθειμένοι απέναντι σε μια επιχείρηση που είναι εκεί για να τους λύσει κάθε απορία. Σε αυτό το κομμάτι, θα σε βοηθήσουν πολύ τα social media automation, αφού θα βοηθήσουν στην επίτευξη ενός καλύτερου response rate.
Η σωστή ανάγνωση των παραπάνω metrics, θα σε βοηθήσει να πετύχεις όλους σου τους στόχους.