Το Instagram είναι ένα από τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Εξαιτίας του μεγάλου όγκου των χρηστών, οι περισσότεροι influencer θέλουν να επιτύχουν σε αυτή την πλατφόρμα. Στην προσπάθειά τους αυτή όμως, ορισμένοι αγοράζουν ακόλουθους με αποτέλεσμα να μην φέρνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αν λοιπόν, θέλεις να εκμεταλλευτείς το influencer marketing, πρέπει να γνωρίζεις να ξεχωρίζεις τους λογαριασμούς που έχουν πλαστούς ακόλουθους. Τα παρακάτω σημάδια θα σε βοηθήσουν να το κάνεις αυτό εύκολα και γρήγορα. Για να το επιτύχεις αυτό, έλεγξε μερικούς από τους ακόλουθους του κάθε λογαριασμού.
Σημάδι 1: Οι αριθμοί είναι λίγο Ασυνήθιστοι
Το πρώτο πράγμα που μπορείς να ελέγξεις σε έναν λογαριασμό είναι ο αριθμός των ακολούθων που έχει και των λογαριασμών που ακολουθεί. Ένας μέσος χρήστης του Instagram έχει συνήθως παρόμοιο επίπεδο ακολουθών και λογαριασμών που ακολουθεί. Οι μεγάλοι influencer όμως, έχουν συνήθως πολύ μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων. Αυτό το μοτίβο θα το βρεις ακόμα και στους micro-influencer. Έτσι, αν ένας υποψήφιος influencer για την επιχείρησή σου ακολουθεί υπερβολικά πολλούς χρήστες, αλλά δεν έχει ακόλουθους, τότε μάλλον πρόκειται για κάποιο bot.
Σημάδι 2: Έντονη Κίνηση για Λίγες μόνο Μέρες
Πολύ συχνά, τα bot που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες που πουλούν ακόλουθους, θα είναι πολύ ενεργά για λίγες μόνο ημέρες. Έτσι, ένας λογαριασμός μπορεί να ακολουθήσει χιλιάδες χρήστες σε λίγες μόλις ώρες. Παράλληλα, ορισμένα bot μπορεί να δημιουργήσουν και κάποιο περιεχόμενο, για να μειώσουν τις υποψίες. Ωστόσο, αυτή η έντονη κίνηση θα σταματήσει μετά από λίγες μέρες κι ο λογαριασμός θα μείνει ανενεργός. Τέτοιου είδους μοτίβα σου φανερώνουν πως αυτός ο λογαριασμός δεν είναι ποιοτικός και μάλλον είναι πλαστός ακόλουθος.
Σημάδι 3: Το Προφίλ τους είναι Άδειο ή Κρυφό
Ακόμα ένα σημάδι που φανερώνει ότι ένας ακόλουθος είναι πλαστός είναι αν δεν έχει φροντίσει το προφίλ του. Συνήθως, οι χρήστες του Instagram συμπληρώνουν στην περιγραφή στοιχεία για τον εαυτό τους, όπως και δίνουν link για την ιστοσελίδα τους. Οι πλαστοί ακόλουθοι όμως, δεν θα έχουν συμπληρώσει κάτι ή θα έχουν γράψει κάτι ελάχιστο, το οποίο δεν ακολουθεί τους κανόνες για ενδιαφέρουσες λεζάντες. Επίσης, συχνά θα παρατηρήσεις πως τα link που συμπεριλαμβάνουν σε οδηγούν σε περίεργες σελίδες. Ακόμα μια περίπτωση που θα πρέπει να σε προβληματίσει είναι αν οι πληροφορίες του χρήστη είναι ιδιωτικές.
Σημάδι 4: Τα Σχόλια που Αφήνουν δεν Σχετίζονται με τη Δημοσίευση
Το επόμενο σημάδι που πρέπει να παρατηρήσεις είναι τα σχόλια που υπάρχουν κάτω από τις δημοσιεύσεις του κάθε influencer. Αν υπάρχουν πλαστοί ακόλουθοι στο λογαριασμό, θα παρατηρήσεις αρκετά σχόλια που δεν σχετίζονται πολύ με τη δημοσίευση. Επίσης, αρκετά σχόλια θα θυμίζουν spam, μιας και πολλά bot είναι προγραμματισμένα ώστε να προωθούν την υπηρεσία σε περισσότερους χρήστες. Αν θέλεις να σιγουρευτείς, μπορείς να σημειώσεις τα ονόματα των λογαριασμών που αφήνουν αυτά τα σχόλια. Αν ο λογαριασμός είναι πλαστός, τότε θα παρατηρήσεις ίδια σχόλια και σε άλλες δημοσιεύσεις.
Σημάδι 5: Δεν Υπάρχουν Δημοσιεύσεις ή οι Υπάρχουσες δεν είναι Πρωτότυπες
Συνήθως, τα bot που δημιουργούν και διαχειρίζονται πλαστούς λογαριασμούς ασχολούνται μόνο με το να ακολουθούν χρήστες. Σπάνια θα υπάρξουν κάποια, τα οποία θα δημοσιεύουν και διάφορες αναρτήσεις. Έτσι, θα πρέπει να προβληματιστείς αν δεις έναν λογαριασμό που ακολουθεί χιλιάδες άτομα αλλά δεν έχει δημοσιεύσει τίποτα. Ακόμα, ο πλαστός ακόλουθος ενδέχεται να έχει δημοσιεύσει αναρτήσεις που δεν ακολουθούν τις γραφιστικές τάσεις του Instagram και θυμίζουν περισσότερο stock φωτογραφίες.
Σημάδι 6: Το Engagement Rate είναι Ασυνήθιστα Μικρό
Το τελευταίο σημάδι που σου δείχνει ότι ένας influencer έχει πλαστούς ακόλουθους είναι το engagement rate του. Γενικά, ανάλογα με τη βιομηχανία του κάθε influencer, το μέσο engagement rate κυμαίνεται μεταξύ 1% και 3%. Έτσι, λογαριασμοί με τέτοιο ποσοστό like είναι υγιείς. Αν όμως παρατηρήσεις engagement rate που προσεγγίζει το 0,5%, οι πιθανότητες να έχει πλαστούς ακόλουθους είναι αρκετές.