Πλέον, είναι αδιαμφισβήτητο πως αν θέλεις να ενισχύσεις τις πωλήσεις της επιχείρησης σου θα πρέπει να χτίσεις μια ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα. Μια social media marketing στρατηγική όμως, απαιτεί να έχεις κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Με αρκετή δημιουργικότητα, αναλυτική σκέψη, και έρευνα, μπορείς να ξεκινήσεις να αποκτάς ακόλουθους, που θα ενδιαφερθούν για την επιχείρηση σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα σου δώσουμε συμβουλές για το πώς να επιλέξεις τις καλύτερες κοινωνικές πλατφόρμες, με τις οποίες πρέπει να ασχοληθείς.
#1 Αποφάσισε σε Ποιο Κοινό Στοχεύεις
Ο βασικότερος λόγος, που θα επηρεάσει τα κοινωνικά δίκτυα που θα επιλέξεις, αλλά και το είδος των δημοσιεύσεων σου, είναι το κοινό που στοχεύεις. Κάνε μια καλή έρευνα και βρες το φύλο, την τοποθεσία, και την ηλικιακή ομάδα του. Όλοι αυτοί είναι σημαντικοί παράγοντες, καθώς διαφορετικοί χρήστες προτιμούν και άλλα κοινωνικά δίκτυα. Για παράδειγμα, οι πιο μεγάλες ηλικίες προτιμούν το Facebook, οι επαγγελματίες συχνάζουν στο LinkedIn, ενώ οι νέοι προτιμούν το Instagram ή το Tik Tok.
#2 Εξερεύνησε Όλες σου τις Επιλογές
Πριν αποφασίσεις σε ποιες πλατφόρμες θα χτίσεις ηλεκτρονική παρουσία για την επιχείρηση σου, καλό θα ήταν να εξερευνήσεις όλες σου τις επιλογές. Εκτός από τις γνωστές σου επιλογές, υπάρχουν πολλά εναλλακτικά social media, που μαζεύουν ένα συγκεκριμένο κοινό. Για παράδειγμα, το Pinterest και το Reddit αποτελούν και τα δυο διαφορετικές επιλογές, που δεν έχουν τόσο μεγάλη ανταγωνιστικότητα. Επίσης, μπορείς να βρεις και αρκετές εναλλακτικές επιλογές για το Tik Tok, όλες εφαρμογές, που προσελκύουν νέους χρήστες, που αναζητούν κάτι διαφορετικό.
#3 Έλεγξε τις Πλατφόρμες που Έχουν οι Ανταγωνιστές σου
Σε κάθε social media marketing στρατηγική θα πρέπει να ελέγχεις και τους ανταγωνιστές σου. Όπως κι εσύ, έτσι κι αυτές οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσεγγίσουν ένα κοινό, παρόμοιο με αυτό που στοχεύεις. Έτσι, μπορείς να πάρεις ιδέες για τα κοινωνικά δίκτυα, που πρέπει να αναπτύξεις, το είδος του περιεχομένου που πρέπει να δημιουργείς, αλλά και για το πόσο συχνά μπορείς να δημοσιεύεις. Σε κάθε περίπτωση, οι πλατφόρμες που έχουν αναπτύξει οι ανταγωνιστές σου είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης και για τη δική σου στρατηγική προώθησης.
#4 Πλατφόρμες που Έχουν Έλλειψη Ανταγωνισμού
Από την άλλη πλευρά, μπορείς να εντοπίσεις τα κοινωνικά δίκτυα που έχουν αναπτύξει οι ανταγωνιστές σου, αλλά και αυτά που έχουν παραμελήσει. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι πλατφόρμες αυτές δεν έχουν τα κατάλληλο κοινό για την επιχείρηση σου, ή ότι το κοινό τους είναι ακόμα ανεξερεύνητο. Για παράδειγμα, το Pinterest τα τελευταία χρόνια είναι πολύ αποδοτικό για πολλές επιχειρήσεις αν και για πολλά χρόνια πολλοί το αγνοούσαν. Με αυτό τον τρόπο, προσπαθείς να εντοπίσεις τις ελλείψεις της αγοράς και να τις καλύψεις. Επειδή όμως, τέτοια ανεκμετάλλευτα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα μικρό ρίσκο, δε χρειάζεται να ξοδεύεις όλη σου την ενέργεια για την ανάπτυξή τους.
#5 Επίλεξε μια Πλατφόρμα που Ταιριάζει με τους Στόχους σου
Κάθε κοινωνικό δίκτυο δουλεύει με διαφορετικό τρόπο κι έχει διαφορετικές λειτουργίες. Για αυτό, η παρουσία σου σε διαφορετικές πλατφόρμες θα σου φέρει και πολλά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, με το Facebook Shops ή το Instagram Shopping μπορείς να πραγματοποιήσεις πωλήσεις μέσα από αυτές πλατφόρμες. Από την άλλη πλευρά, το YouTube θα σου κερδίσει ένα πιστό κοινό, που θα παρακολουθεί κάθε σου κίνηση.
#6 Προτίμησε τα Social Media για το Περιεχόμενο που Δημιουργείς
Τέλος, οι διαφορετικές πλατφόρμες απαιτούν και διαφορετικό είδος περιεχομένου. Στο Tik Tok μπορείς να ανεβάζεις μόνο σύντομα βίντεο, ενώ το Pinterest σου επιτρέπει να ανεβάζεις μόνο εικόνες. Social media, όπως το Facebook και το Instagram είναι πιο ευέλικτα μιας και σου επιτρέπουν να δημοσιεύεις ό,τι περιεχόμενο θέλεις.
Συμπλήρωσε τη φόρμα, που θα βρεις εδώ, για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να ξεκινήσεις το σχεδιασμό της social media marketing στρατηγικής της επιχείρησης σου.