Το email marketing είναι πολύ αποδοτικό κι έτσι δεν θα πρέπει να το παραμελείς. Ωστόσο, μπορείς να απολαύσεις τα αποτελέσματά του μόνο όσο συνοδεύεται από ένα ικανοποιητικό open rate. Αν σε απασχολεί το συγκεκριμένο στατιστικό, μπορείς να ξεκινήσεις να πειραματίζεσαι με το subject line του email που στέλνεις. Για να μπορέσεις να συγκρίνεις τα αποτελέσματα που έχει κάθε αλλαγή στο θέμα, σου προτείνουμε να χρησιμοποιήσεις το A/B testing, όπου θα μπορείς να τεστάρεις τις εναλλακτικές. Φυσικά, το email για να οδηγήσει τελικά σε engagement και αργότερα σε conversion θα πρέπει να είναι καλοσχεδιασμένο. Σε αυτό το άρθρο όμως, θα ασχοληθούμε με τη βελτίωση του subject line, ώστε να δεις ένα σημαντικά μεγαλύτερο open rate.
#1 Χρησιμοποίησε Λέξεις που Μιλούν στο Ένστικτο
Πλέον, έχει αποδειχθεί από πολλές μελέτες ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να επικοινωνήσεις με τους χρήστες είναι με το να απευθυνθείς στο υποσυνείδητό τους. Αυτό μπορεί να γίνει με τη χρήση συγκεκριμένου ύφους και φράσεων. Πιο συγκεκριμένα, για να μιλήσεις στο ένστικτο του παραλήπτη, δοκίμασε τα παρακάτω:
- Τόνισε ότι αυτό το email τον αφορά κι ότι θα επωφεληθεί από αυτό.
- Χρησιμοποίησε μια έντονη αντίθεση. Το ανθρώπινο μυαλό έλκεται από αντιθέσεις τύπου πριν και μετά, με ή χωρίς, κλπ.
- Προσπάθησε να κάνεις τον χρήστη να νιώσει ως μέρος μιας ομάδας.
- Χρησιμοποίησε emoji, τα οποία έχουν χρώματα και τραβούν την προσοχή.
- Δοκίμασε να κάνεις μια δήλωση που να προκαλεί φόβο, ταραχή ή ακόμα και θυμό. Η συναισθηματική αντίδραση θα έχει ως αποτέλεσμα το άνοιγμα του email.
#2 Τόνισε τη Σχέση Εμπιστοσύνης που Έχετε Χτίσει
Ένας τρόπος για να θυμίσεις στον παραλήπτη ότι έχετε αναπτύξει μια σχέση είναι να το αναφέρεις ευθέως. Αν για παράδειγμα, προσφέρεις ένα δωρεάν download, μπορείς να κάνεις follow up με ένα email που να τον ρωτάς πώς του φάνηκε. Σε καμία περίπτωση μην γράψεις στο θέμα του email “RE:” και “FW:”, τα οποία είναι ψεύτικα. Ο χρήστης το γνωρίζει αυτό και θα στείλει το email κατευθείαν στον κάδο των διαγραμμένων.
#3 Κράτησε το Θέμα Σύντομο και Λιτό
Στο subject line θα πρέπει να είσαι λιτός και περιεκτικός. Αφαίρεσε κάθε περιττή λέξη που δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό. Το θέμα θα πρέπει να δίνει με μια ματιά το περιεχόμενο του email. Αν το κάνεις πολύ μαρκετινίστικο, τότε ο χρήστης κατά πάσα πιθανότητα θα το προσπεράσει. Έχε πάντα κατά νου, ότι παρόλο που για σένα είναι μια προωθητική ενέργεια, το email για τον χρήστη θα πρέπει να έχει κάποια αξία.
#4 Πρόσθεσε Προσωποποιημένα Στοιχεία
Μια πολύ καλή τακτική για να βοηθήσεις τον χρήστη να νιώσει πιο κοντά στην επιχείρησή σου είναι να προσθέσεις προσωποποιημένα στοιχεία. Πλέον, οι περισσότεροι πάροχοι email σου επιτρέπουν να χρησιμοποιήσεις μεταβλητές που εμφανίζουν το όνομα που δήλωσε ο κάθε χρήστης κατά την εγγραφή του. Έρευνες μάλιστα έχουν δείξει ότι μόνο αυτή η μικρή αλλαγή μπορεί να αυξήσει το open rate των email σου κατά 30%.
#5 Μην Γράφεις το Θέμα μόνο με Κεφαλαία Γράμματα
Μια λανθασμένη εντύπωση είναι πως αν χρησιμοποιήσεις κεφαλαία γράμματα, μπορεί ο παραλήπτης να αντιληφθεί το email σου πιο εύκολα. Ωστόσο, στη γλώσσα του Διαδικτύου τα κεφαλαία γράμματα σημαίνουν τη χρήση έντονης φωνής. Για το λόγο αυτό, ένα μήνυμα με ένα τέτοιο subject line προκαλεί περιττό άγχος κι έτσι το email δεν ανοίγει. Επίσης, πλέον τα κεφαλαία γράμματα για πολλούς αλγορίθμους είναι ένας δείκτης ότι το email μπορεί να είναι spam, κι έτσι να μην φτάσει ποτέ στα εισερχόμενα.
#6 Συμπερίλαβε το Θέμα του Email στις Πρώτες Λέξεις
Μια παγιωμένη τακτική είναι να αναφέρεις μονολεκτικά το θέμα του email στην πρώτη λέξη και μετά να δίνεις μια σύντομη εξήγηση. Αυτή η τεχνική είναι τόσο αποδοτική γιατί δεν χάνει καθόλου χρόνο κι ενημερώνει αμέσως τον χρήστη αν τον ενδιαφέρει ή όχι.