Το δελτίο τύπου, αποτελεί ακόμα ένα όπλο στην marketing στρατηγική σου. Ενώ με τα ποιοτικά blog post στοχεύεις στο να κερδίσεις το κοινό σου, με ένα press release προσπαθείς να προσεγγίσεις τους δημοσιογράφους. Μέσα σε αυτή την κατηγορία δεν περιλαμβάνονται μόνο οι δημοσιογράφοι από τις εφημερίδες, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, αλλά όλοι όσοι έχουν μια δική τους πλατφόρμα, όπως είναι μια ιστοσελίδα. Όπως αντιλαμβάνεσαι, αν κάποιος από αυτούς σε αναφέρει, τότε αποκτάς επιπλέον προβολή με μικρό κόστος.
Τί Είναι ένα Δελτίο Τύπου
Ένα δελτίο τύπου είναι ένα σύντομο έγγραφο, στο οποίο ενημερώνεις τα ΜΜΕ για κάτι αξιοσημείωτο που έχεις καταφέρει. Συνήθως ένα press release, είναι η βάση κάθε δημοσιογράφου για τα άρθρα που γράφει. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό τα δελτία τύπου που στέλνεις, να περιγράφουν κάτι που οι δημοσιογράφοι θα θεωρήσουν ότι αξίζει να συμπεριληφθεί στο μέσο τους.
Πότε πρέπει να Στέλνεις ένα Press Release
Πιο αναλυτικά, θα πρέπει να στέλνεις ένα δελτίο τύπου κάθε φορά που ένα σημαντικό γεγονός πραγματοποιείται στην επιχείρησή σου. Μερικές από αυτές τις περιστάσεις είναι οι ακόλουθες:
- Βραβεία – αν έχεις διακριθεί σε κάποιο διαγωνισμό, ή αν απόκτησες κάποιο βραβείο, τότε είναι μια καλή ευκαιρία για να στείλεις ένα δελτίο τύπου. Ωστόσο, μην ξεχνάς ότι το press release πρέπει να έχει ουδέτερο τόνο. Έτσι, ακόμα και να γράφεις για την βράβευσή σου, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείς υπερβολικά εγκωμιαστική γλώσσα.
- Παρουσίαση ενός Καινούργιου Προϊόντος – αν σκοπεύεις να εισάγεις κάτι καινούργιο στην αγορά, τότε πρέπει να το παρουσιάσεις σε ένα δελτίο τύπου. Με την αναφορά σε διάφορα μέσα, θα δημιουργήσεις επιπλέον αναμονή στο καταναλωτικό κοινό.
- Εκδηλώσεις – είναι συχνό να στέλνονται δελτία τύπου πριν και μετά από κάποια εκδήλωση. Αν το στείλεις πριν την εκδήλωση, φρόντισε να είναι τουλάχιστον τρεις εβδομάδες πριν, ώστε να δώσεις τον απαραίτητο χρόνο στους δημοσιογράφους να αντιδράσουν.
- Έρευνα – αν έχεις διεξάγει μια έρευνα, μπορείς να μοιραστείς τα αποτελέσματα με ένα press release. Τέτοια μοναδικά δεδομένα σου εγγυώνται ότι το δελτίο τύπου σου θα δημοσιευτεί στα μέσα.
- Αλλαγές στην Επιχείρηση – αυτά τα δελτία τύπου είναι ιδανικά για πιο μεγάλες επιχειρήσεις. Αν έχεις αλλάξει διευθύνοντες συμβούλους, αν η εταιρεία σου περνάει μια κρίση ή αν θα συνεργαστείς με μια άλλη εταιρεία, τότε έχει έρθει η στιγμή για να στείλεις ένα δελτίο τύπου.
Ποιά είναι τα Οφέλη από ένα Δελτίο Τύπου
Τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνεις από ένα δελτίο τύπου είναι τα ακόλουθα:
- Ενισχύεις τη φήμη του brand σου – με ένα δελτίο τύπου, η εικόνα σου θα εμφανιστεί σε διάφορα μέσα. Έτσι, όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού, θα ξεκινήσει να αναγνωρίζει το brand σου.
- Ενισχύεις το SEO σου – σου έχουμε εξηγήσει τον τρόπο που οι influencer βοηθούν το SEO σου. Με αντίστοιχο τρόπο λειτουργεί και το press release. Κάθε αναφορά σε μια ιστοσελίδα ή blog, είναι ένα ακόμα link προς τη δική σου ιστοσελίδα.
- Προωθείς την Επιχείρησή σου Οικονομικά – το μόνο κόστος που έχεις με ένα δελτίο τύπου είναι αυτό της αποστολής του, αν το στείλεις σε φυσική μορφή.
Τί πρέπει να Περιέχει ένα Επιτυχημένο Press Release
Ας δούμε όμως, πώς μπορείς να γράψεις ένα επιτυχημένο press release. Τα στοιχεία που πρέπει να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε είναι τα ακόλουθα:
- Λογότυπο – το δελτίο τύπου σου πρέπει να ξεκινάει με το λογότυπο της επιχείρησής σου. Μόνο έτσι, θα διασφαλίσεις ότι οι δημοσιογράφοι θα το ξεχωρίσουν ανάμεσα στα υπόλοιπα.
- Στοιχεία Επικοινωνίας – τα στοιχεία επικοινωνίας είναι εξαιρετικά σημαντικά, μιας και οι δημοσιογράφοι μπορεί να επικοινωνήσουν για περισσότερες πληροφορίες.
- Ημερομηνία Κυκλοφορίας – στο πάνω μέρος ενός δελτίου τύπου, θα πρέπει να αναφέρεις ρητά την ημερομηνία από την οποία μπορεί να δημοσιευθεί.
- Τίτλος – ο τίτλος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του δελτίου τύπου σου. Θα πρέπει να είναι σύντομος, περιεκτικός και να δίνει την είδηση. Πολλοί δημοσιογράφοι δεν θα συνεχίσουν να διαβάζουν ένα δελτίο τύπου, αν ο τίτλος δεν τους τραβήξει την προσοχή. Με έναν καλό τίτλο, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα πετύχεις περισσότερο link building.
- Πρώτη Παράγραφος – Η πρώτη παράγραφος πρέπει να ξεκινάει πάντα με την ημερομηνία. Σε 25 λέξεις θα πρέπει να συνοψίσεις την ουσία του δελτίου τύπου που έχεις στείλει. Έτσι, μέσα σε αυτές τις λέξεις θα πρέπει να έχεις απαντήσει στις ερωτήσεις ποιός, τί, πού, πότε, πώς και γιατί.
- Δηλώσεις – στις υπόλοιπες παραγράφους αναπτύσσεις το θέμα και μπορείς να συμπεριλάβεις δηλώσεις από τα σχετικά άτομα.
- Τελευταία Παράγραφος – στην τελευταία παράγραφο μπορείς να παρουσιάσεις συνοπτικά την επιχείρησή σου. Το κομμάτι αυτό δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τις 100 λέξεις.