Στο προηγούμενο μας άρθρο μιλήσαμε για τη προϊόντική φωτογράφιση και είδαμε μερικές βασικές συμβουλές, που θα σε βοηθήσουν να την αξιοποιήσεις στο Eshop σου. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πιο εξειδικευμένες συμβουλές, ώστε να αναδείξεις την πραγματική αξία των αγαθών σου μέσα από μια προϊοντική φωτογράφιση. Πάμε κατευθείαν να αρχίσουμε!
1) Σχεδίασε το Concept της προϊοντικής φωτογράφισης
Έχοντας έναν οδηγό κατά τη διάρκεια της προϊόντικής φωτογράφισης μπορεί να σου εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις περιστατικών, όπου ο φωτογράφος λόγω έλλειψης κατεύθυνσης δεν κατάφερε να αποτυπώσει το στόχο του Brand. Ως αποτέλεσμα, θα πρέπει να πραγματοποιήσεις επαναληπτικές λήψεις ή ακόμα και ολόκληρες φωτογραφίσεις.
Αν δεν ξέρεις πώς να φτιάξεις ένα concept φωτογράφισης, μην ανησυχείς. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διαβάσεις την λίστα μας που ακολουθεί παρακάτω. Αξιοποίησε αυτές τις θεματικές και συζήτησε τις με τον επαγγελματία φωτογράφο, για να ορίσετε μαζί το concept.
- Παλέτα Χρωμάτων
- Τύπος Background
- Η κλίμακα της προϊοντικής φωτογράφισης
- Απόσταση του προϊόντος από το Background
- Απόσταση του προϊόντος από την Κάμερα
- Πως θα εμφανίζονται οι σκιές
- Αν θα υπάρχουν και ποια θα είναι τα lifestyle μοντέλα
- Το επίπεδο κορεσμού
- Ο βαθμός αντίθεσης
- Τέλος, φυσικά ο φωτισμός
2) Προετοίμασε τα προϊόντα σου προτού ξεκινήσεις τη φωτογράφιση.
Αυτό μπορεί να θεωρείται προφανές, αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα στη διαδικασία της φωτογράφισης προϊόντων για ένα Eshop και δεν πρέπει να παραλειφθεί. Πολλοί πιστεύουν ότι η προετοιμασία απλά απαιτεί ένα καθαρό προϊόν, με ένα καθαρό background και είναι έτοιμο. Στη πραγματικότητα, ένας έμπειρος φωτογράφος για να αναδείξει ένα προϊόν, προσθέτει μικρές πινελιές, που προσδίδουν ένα μοναδικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, διαφορετική αξία δίνει σε ένα eshop μια φωτογράφιση με μπουκάλια κρασιού σε ένα λευκό φόντο και διαφορετική αν κάθε μπουκάλι κρασί συνοδεύεται με ένα σταφύλι. Ειδικά, αν το σταφύλι αλλάζει ανάλογα το μπουκάλι και συνοδεύει χρωματικά και αρμονικά το προϊόν, τότε ανεβαίνει επίπεδο το προϊόν σου!
3) Επεξεργάσου τις φωτογραφίες για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Είναι πολύ σπάνιο οι φωτογραφίες των προϊόντων σου να φαίνονται τέλειες απ’ ευθείας από την κάμερα. Πάντα θα βρίσκεις μικρές λεπτομέρειες, που θα σου χαλάνε την αισθητική. Για εκείνη την καθαρή αισθητική, είναι πάντα απαραίτητο το ρετουσάρισμα.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Photoshop, το Lightroom ή οποιοδήποτε άλλο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, για να φωτίσεις τα σκοτεινά σημεία, να αφαιρέσεις ατέλειες ή το background και να κάνεις το προϊόν σου να ξεχωρίζει αισθητικά. Συμβουλή μας είναι, να μην επεξεργαστείς τις φωτογραφίες του eshop σου σε βαθμό που παραπλανούν το χρήστη αλλάζοντας χρώματα, σχήματα ή υφές. Πάντα να προσπαθείς να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης.
Η επεξεργασία των φωτογραφιών όμως είναι απαραίτητη και για να βελτιστοποιήσεις το eshop σου. Εφόσον διατηρείς eshop με εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, θα θέλεις να περικόψεις όλες τις εικόνες στο ίδιο μέγεθος και με τα ίδια περιθώρια. Έτσι εξασφαλίζεις αφενός μια άρτια διάταξη και αφετέρου ένα ταχύτερο eshop, που δεν επιβαρύνεται επιπλέον.
4) Εστίασε αποκλειστικά στο προϊόν σου.
Οι περιττοί περισπασμοί από το προϊόν σου μπορούν να κρίνουν την αποτελεσματικότητα των φωτογραφιών σου. Αυτό ισχύει κυρίως για τις φωτογραφίες Lifestyle. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπου ένα πολύ πετυχημένο concept μπορεί να κλέψει τις εντυπώσεις του κοινού, αλλά χωρίς να εστιάσει στη προώθηση του Brand. Αντιθέτως, ενώ μένει μια θετική εντύπωση και το concept στο κοινό, υπάρχει περίπτωση να μπερδέψει το Brand σου με κάποιο ενός ανταγωνιστή. Καλό είναι λοιπόν, να εξασφαλίζεις σε κάθε σου προϊοντική φωτογράφιση με lifestyle concept, ότι η εστίαση παραμένει πάντα στο ίδιο το προϊόν.
Επιπλέον, σε αυτό το σημείο καλό είναι να τονίσουμε και ακόμα ένα συνηθισμένο λάθος που παρατηρούμε σε φωτογραφίσεις. Η τοποθέτηση πολλαπλών προϊόντων σε μια φωτογραφία, χωρίς ξεκάθαρο στόχο. Φωτογραφίες που παρουσιάζουν πολλαπλά προϊόντα, δεν βοηθάνε ένα χρήστη να καταλάβει ποιο είναι το προϊόν στο οποίο αναφέρεσαι στην περιγραφή. Δημιουργείς άθελα σου μια σύγχυση, που μπορεί να λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας λόγω αβεβαιότητας.
Όπως καταλαβαίνεις, μέσα από αυτά τα δυο μας άρθρα, η προϊοντική φωτογράφιση είναι σοβαρή υπόθεση. Ευελπιστούμε οι συμβουλές μας να σου φάνηκαν χρήσιμες.
Κλείσε την επαγγελματική φωτογράφισή σου, εδώ!