Το email marketing έχει εδραιωθεί εδώ και αρκετά χρόνια ως μια αποδοτική μορφή του online marketing. Τα τελευταία χρόνια όμως, πολλοί υποστηρίζουν πως η εποχή του email marketing έχει περάσει. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εμφάνιση των κοινωνικών δικτύων και στον κυρίαρχο ρόλο που έχουν πάρει στις ζωές μας. Παρ’όλα αυτά, το email marketing επιμένει και αν μελετήσεις τα στατιστικά θα δεις πως το conversion rate παραμένει υψηλότερο γι’ αυτή τη μορφή marketing, παρά για τα social media. Τα παρακάτω tips σου δείχνουν πώς μπορείς να στέλνεις επιτυχημένα newsletter, τα οποία θα ενισχύουν τις πωλήσεις σου.
#1 Πρόσφερε Κίνητρα στο Κοινό σου για να γραφτεί στη Λίστα σου
Όσο πιο μεγάλη newsletter λίστα έχεις, τόσο πιο μεγάλο θα είναι και το conversion rate που θα παρατηρείς. Για να συγκεντρώσεις περισσότερους ανθρώπους στη λίστα σου, φρόντισε να παρέχεις κίνητρο για να γραφτούν. Αυτό μπορεί να είναι κάποιο ξεχωριστό περιεχόμενο, ένα βίντεο ή κάτι που να έχει αξία για το συγκεκριμένο κοινό σου. Προσοχή όμως, μην αγοράσεις κάποια έτοιμη λίστα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος το email σου να πάει κατευθείαν στο φάκελο των spam.
#2 Μελέτησε τα Δεδομένα
Ο πάροχος του email σου, θα σου επιτρέπει να δεις πολλά χρήσιμα δεδομένα. Αυτά μπορεί να είναι το πόσα άτομα άνοιξαν το email, πόσα επέλεξαν να διαγραφούν από τη λίστα, ποια links πάτησαν και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Έχοντας σαν οδηγό αυτά τα δεδομένα, μπορείς να κάνεις διάφορες αλλαγές στα emails σου, ώστε να δεις αν θα υπάρξει μεγαλύτερη ανταπόκριση. Για παράδειγμα, ένα διαφορετικό θέμα μηνύματος μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο open rate.
#3 Μην Κουράζεις τη Λίστα σου με Πολλά Email
Όπως σου έχουμε ξαναπεί, οι χρήστες επέλεξαν να γραφτούν στη λίστα του newsletter σου, γιατί ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Αυτό όμως, δε σημαίνει πως πρέπει να στέλνεις υπερβολικά emails, καθώς μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά και να χάσεις πολλούς εγγεγραμμένους χρήστες. Για τη σωστή αποστολή newsletter, καλό θα ήταν να έχεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μην προσπαθείς καθημερινά να πουλήσεις τα προϊόντα σου. Επέλεξε να στείλεις email μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως εκπτώσεις και προσφορές. Επίσης, διατήρησε ένα περιοδικό email που θα στέλνεται μια φορά την εβδομάδα.
#4 Βρες τη σωστή Μέρα και Ώρα, για να στέλνεις τα Emails σου
Από τα analytics των emails σου, μπορείς επίσης να αποφασίσεις και τη βέλτιστη μέρα και ώρα, για να στέλνεις το newsletter σου. Αυτές είναι δύο πολύ σημαντικές αποφάσεις, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία του email marketing. Θέλεις το email που θα στείλεις, να διαβαστεί και να μην πάει κατευθείαν στον κάδο απορριμμάτων. Αν το στείλεις τις ώρες που το κοινό σου είναι βιαστικό ή δουλεύει, τότε το πιο πιθανό είναι πως θα το αγνοήσει. Αν έχεις παρατηρήσει ότι τα μηνύματα ανοίγουν γύρω από μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, τότε προσάρμοσε ολόκληρη τη στρατηγική σου, ώστε να τους προσεγγίζεις εκείνη τη στιγμή. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη μέρα που θα επιλέξεις. Για παράδειγμα, η Δευτέρα είναι μάλλον μια καλύτερη επιλογή, για να στείλεις το email σου σε σχέση με την Παρασκευή.
#5 Εμπλούτισε τα Email σου με Ποιοτικό Περιεχόμενο
Οι χρήστες που γράφτηκαν στη λίστα των newsletters σου, θέλουν να λαμβάνουν από εσένα ενημερωτικό και ποιοτικό περιεχόμενο. Με τόσες δημοσιεύσεις, που τους βομβαρδίζουν στα κοινωνικά δίκτυα, δε χρειάζονται ένα ακόμα διαφημιστικό. Έτσι, φρόντισε να τους παρέχεις αυτό που θέλουν. Κράτα κατά νου όμως, ότι το περιεχόμενο αυτό δεν πρέπει να είναι μακροσκελές, μιας και η ανάγνωση στο διαδίκτυο είναι απαγορευτική. Καλή λύση είναι το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο.
Επικοινώνησε σήμερα με την ομάδα της SocialMe, για να σχεδιάσεις και να στείλεις newsletters, τα οποία θα αυξήσουν το engagement rate και τις πωλήσεις σου.