Η ευχρηστία μιας ιστοσελίδας μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη, καθώς και να αυξήσει την επισκεψιμότητα της. Οι κανόνες του UX design θα πρέπει να επεκτείνονται σε κάθε σελίδα του ιστοχώρου σου, ακόμα και στις σελίδες που οι χρήστες φθάνουν πιο σπάνια. Μια τέτοια σελίδα είναι η σελίδα 404, ή αλλιώς η σελίδα του σφάλματος. Όταν ένας χρήστης βρεθεί εκεί σίγουρα νιώθει απογοητευμένος, με αποτέλεσμα την κακή εμπειρία χρήστη.
Ωστόσο, η σελίδα 404 είναι μια καλή ευκαιρία για να μεταμορφώσεις αυτό το δυσάρεστο γεγονός σε μια καλή εμπειρία χρήστη. Μέσω του καλού σχεδιασμού και των τεχνικών βελτιστοποίησης, έχεις την ικανότητα να ενισχύσεις τη σχέση εμπιστοσύνης με τον επισκέπτη της ιστοσελίδας σου. Σε αυτό το άρθρο, σου εξηγούμε πως μια απλή 404 σελίδα μπορεί να μετατραπεί σε ακόμα ένα όπλο σου για την ικανοποίηση του χρήστη.
01. Design που Αντιπροσωπεύει το Brand σου
Το πιο σημαντικό κομμάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς είναι ότι κάθε σελίδα που δημιουργείς θα πρέπει να ακολουθεί την εικόνα που έχεις χτίσει για το brand σου. Αν στο λογότυπό σου έχεις χρησιμοποιήσει κάποια συγκεκριμένα χρώματα, ακολούθησε αυτή την παλέτα και στη σελίδα 404. Μπορεί ο χρήστης να βρέθηκε στη σελίδα σφάλματος, αλλά συνεχίζει να βρίσκεται μέσα στην ιστοσελίδα σου και δεν θα πρέπει να το ξεχνάει αυτό. Πέρα από τα χρώματα, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις και το προϊόν σου σαν εικόνα της σελίδας 404.
02. Βοήθεια στη Συνέχιση της Πλοήγησης
Ένας από τους πιο συχνούς λόγους για τους οποίους ένας χρήστης καταλήγει στη σελίδα 404 είναι επειδή ακολούθησε ένα σπασμένο link. Αν έχεις αφιερώσει χρόνο και κόπο για το link building, και στη συνέχεια έκανες αλλαγές στην ιστοσελίδα σου, είναι πολύ πιθανό πως κάποιο από αυτά τα links δεν θα ισχύει πλέον. Έτσι, όλα τα παλιά και λανθασμένα links οδηγούν σε σελίδα σφάλματος. Για να βοηθήσεις το χρήστη, καλό θα ήταν θα συμπεριλάβεις στοιχεία που θα τον οδηγήσουν σε άλλα μέρη της ιστοσελίδας σου. Ενδεικτικά, τοποθέτησε ένα link για την αρχική σου σελίδα, μια μπάρα αναζήτησης, αλλά και μια φόρμα επικοινωνίας.
03. Εξήγηση για το Λόγο που Εμφανίστηκε
Όταν ένα χρήστης βρεθεί σε μια σελίδα 404 νιώθει απογοητευμένος και μπερδεμένος για το λόγο που συνέβη αυτό. Οπότε, μην ξεχνάς να συμπεριλάβεις τους επικρατέστερους λόγους που μπορεί να έστειλαν χρήστη σε αυτή τη σελίδα. Ανάφερε ότι ένας από τους πιθανούς λόγους είναι το redesign της ιστοσελίδας ή ότι το link είναι παλιό. Σε κάθε περίπτωση, καθησύχασε το χρήστη ότι θα βρει αυτό που ψάχνει στην ιστοσελίδα σου.
04. Μινιμαλιστική Προσέγγιση, χωρίς πολλά Γραφικά
Η εμφάνιση μιας σελίδας 404 είναι μια δυσάρεστη κατάσταση. Για το λόγο αυτό, καλό θα ήταν να μην δημιουργήσεις μια σελίδα σφάλματος με υπερβολικά πολλά γραφικά στοιχεία. Θέλεις την προσοχή του χρήστη, για να καταλάβει τι πήγε λάθος και πώς μπορεί να το αντιμετωπίσει αυτό. Μια καλή ιδέα, είναι να δοκιμάσεις τις σκέψεις σου σε ένα wireframe ώστε να πάρεις μια αρχική ιδέα. Επίσης, όταν σχεδιάζεις τα γραφικά για τη σελίδα 404 προσπάθησε να υιοθετήσεις τη μονοχρωμία. Πιο συγκεκριμένα, επίλεξε ένα μόνο χρώμα και χρησιμοποίησε το σε διαφορετικούς τόνους.
05. Χρήση απλής Γλώσσας με Χιούμορ και Συναίσθημα
Ο μέσος χρήστης της ιστοσελίδας σου δεν θα γνωρίζει ορολογία. Για το λόγο αυτό, απόφυγε τους εξειδικευμένους όρους για την εξήγηση του λάθους. Παράλληλα, προσπάθησε να βάλεις λίγο χιούμορ, για παράδειγμα με τη χρήση επιφωνημάτων. Αντί να γράψεις απλά “Σφάλμα 404”, γράψε “Χμμμ” ή “Ουπς”. Οι χρήστες σου θα το εκτιμήσουν περισσότερο κι ίσως να το βρουν και αστείο.
06. Χρήση Κινούμενων Στοιχείων
Επειδή η σελίδα 404 πρέπει να είναι γενικά μινιμαλιστική, αυτό δεν αποκλείει το να συμπεριλάβεις και μερικά διαδραστικά στοιχεία. Για παράδειγμα, τοποθέτησε ένα κινούμενο στοιχείο για να δημιουργήσει ενδιαφέρον στην οθόνη.
Συμπλήρωσε την φόρμα για μια δωρεάν αξιολόγηση της ευχρηστία της ιστοσελίδας σου.
Ένας ειδικός της SocialMe θα επικοινωνήσει μαζί σου για να βρείτε πιο αποδοτικό σχεδιασμό.