Η επιτυχία της ιστοσελίδας ή του e-shop σου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμπειρία του χρήστη. Για το λόγο αυτό, το customer experience έχει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη κάθε διαδικτυακής επιχείρησης. Το customer experience βοηθάει τους επισκέπτες του e-shop σου με έναν διακριτικό τρόπο, ώστε η πλοήγησή τους να γίνεται εύκολη κι απλή. Παρακάτω θα βρεις όλους τους τρόπους με τους οποίους θα βελτιώσεις το customer experience και θα προσφέρεις την καλύτερη εμπειρία στους πελάτες σου.
#1 Κατάλαβε Ποιοι είναι οι Πελάτες σου
Είτε θέλεις να δημιουργήσεις μια digital marketing στρατηγική, είτε να βελτιώσεις τη λειτουργία της ιστοσελίδας σου, οι χρήστες πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της διαδικασίας. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι στρατηγικές έχουν αποτύχει μόνο επειδή δεν έγινε καλή έρευνα του κοινού.
Ανάλογα με τους χρήστες, η σχεδίαση του e-shop καθώς και ο τρόπος που απευθύνεσαι θα είναι διαφορετικός. Έχοντας τους χρήστες κατά νου, μπορείς να σχεδιάσεις έναν χώρο, μέσα στον οποίο μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα. Κι αυτό, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευχαρίστηση των χρηστών, όπως και σε πωλήσεις.
#2 Ακολούθησε την Αντίθετη Φορά για το Σχεδιασμό του Customer Experience
Αν στοχεύεις στο καλύτερο δυνατό customer experience, τότε μπορείς να δοκιμάσεις μια αντίθετη φορά κατά τη σχεδίαση της ιστοσελίδας. Αυτό σημαίνει πως θα ξεκινήσεις από το αποτέλεσμα και θα βρεις βήμα-βήμα, μέχρι το αρχικό στάδιο, τη διαδρομή που θα ακολουθήσει ο χρήστης. Σε αυτή τη διαδικασία θα σε βοηθήσει αρκετά ένα wireframe που σου απεικονίζει γραφικά την ιστοσελίδα.
Κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά χρήσιμο στην περίπτωση ενός e-shop. Αν για παράδειγμα, γνωρίζεις τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι χρήστες εγκαταλείπουν το καλάθι τους, τότε μπορείς να τους εξαλείψεις έναν-έναν.
#3 Βελτίωσε το UX της Ιστοσελίδας σου
Όπως αντιλαμβάνεσαι, το customer experience έχει σχέση με την ευχρηστία της ιστοσελίδας σου. Έτσι, από τα αρχικά βήματα της σχεδίασης της θα πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή σε αυτό το κομμάτι. Η ευχρηστία θα καταφέρει να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων που θα κάνουν την εμπειρία των πελατών κακή. Παράλληλα όμως, με το σωστό UX θα κερδίσεις και επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου. Έχει αποδειχθεί πως μια ευχάριστη κι εύκολη πλοήγηση, είναι από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους επιστρέφουν οι χρήστες σε μια ιστοσελίδα.
#4 Εκμεταλλεύσου τις Δυνατότητες του AI
Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για το μέλλον του Διαδικτύου. Πλέον, έχει βρει μεγάλη χρήση τόσο για την ανάλυση των δεδομένων στο digital marketing, αλλά και για τη βελτίωση του customer experience. Όσον αφορά στο τελευταίο κομμάτι, μπορείς να αντιληφθείς τη σημασία του, από την εκτεταμένη χρήση των chatbot. Αυτά τα εργαλεία αυτοματισμού παρέχουν την απαραίτητη βοήθεια στους χρήστες, όποτε κι αν την χρειαστούν.
Την ίδια στιγμή όμως, το AI μπορεί να βοηθήσει και στην προσωποποίηση του e-shop σου. Με τη συλλογή των δεδομένων πλοήγησης ενός χρήστη, ο αλγόριθμος της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορεί να φέρει σε κάθε χρήστη προσωποποιημένες προτάσεις.
#5 Επιβράβευσε τους Καλύτερους Πελάτες σου
Ένας πολύ εύκολος και γρήγορος τρόπος για να δείξεις την εκτίμησή σου στους πελάτες σου είναι να τους επιβραβεύσεις με κάποια αποκλειστική προσφορά. Μια συχνή λύση που επιλέγουν πολλοί είναι η ανάπτυξη ενός προγράμματος επιβράβευσης, η οποία σου εγγυάται την επιστροφή των χρηστών στο e-shop σου. Ωστόσο, εκτός από αυτό, μπορείς να στείλεις ένα newsletter στους καλύτερους πελάτες σου και να τους δώσεις μια επιπλέον έκπτωση, ένα δώρο ή κάτι που να τους δώσει αξία.
#6 Δημιούργησε Πολλαπλούς Τρόπους Επικοινωνίας
Πλέον, το Διαδίκτυο σου έχει ανοίξει πολλούς τρόπους επικοινωνίας. Σαν επιχείρηση, θα ήταν καλό να φροντίσεις να είσαι στη διάθεση του κοινού με όσους περισσότερους τρόπους μπορείς. Ενδεικτικά, μπορείς να δημιουργήσεις chatbot, τηλεφωνικό κέντρο, email, εφαρμογές online μηνυμάτων, όπως το Messenger και το Viber.
Το customer experience θα βελτιώσει τόσο τη λειτουργία του e-shop σου, όσο και την εικόνα του brand σου.