Εάν έχεις e-shop, τότε ίσως έχεις παρατηρήσει ότι ορισμένοι επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματός σου δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους. Οι λόγοι για τους οποίους οι χρήστες εγκαταλείπουν το καλάθι των αγορών τους ποικίλουν, κι έτσι, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βελτιστοποιήσεις τη διαδικασία του checkout.
Μια στρατηγική που θα σε βοηθήσει να αναθερμάνεις ορισμένους από αυτούς τους χρήστες είναι το e-mail marketing. Φυσικά, για να καταφέρεις να το χρησιμοποιήσεις, θα πρέπει να έχεις πάρει την ηλεκτρονική διεύθυνση των χρηστών μέσω της εγγραφής στη mailing list σου ή με τη δημιουργία λογαριασμού. Εφόσον έχεις αυτά τα δεδομένα στη διάθεσή σου, μπορείς να δημιουργήσεις μια καμπάνια που αφορά αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση.
Παρακάτω, θα μάθεις τις τεχνικές για να χρησιμοποιήσεις το e-mail marketing για να μειώσεις την εγκατάλειψη του καλαθιού των αγορών.
#1 Γράψε Ένα Αποτελεσματικό Θέμα
Το πρώτο βήμα για να κάνεις την καμπάνια του e-mail marketing επιτυχημένη είναι να έχεις ένα μεγάλο open rate. Η πιο δοκιμασμένη τεχνική για να το αποκτήσεις αυτό είναι με τη δημιουργία ενός subject line, που τραβάει την προσοχή των παραληπτών. Μια από τις τελευταίες τάσεις που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές είναι να συμπεριλάβεις στοιχεία προσωποποίηση στο θέμα του e-mail. Ενδεικτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε το όνομα του παραλήπτη είτε το συγκεκριμένο προϊόν που άφησε στο καλάθι των αγορών του.
#2 Δώσε Ένα Αποκλειστικό Κίνητρο
Ένας συχνός λόγος που ωθεί τους χρήστες να εγκαταλείψουν τις αγορές τους είναι η οικονομική τους δυνατότητα. Ορισμένες φορές βρίσκουν τα έξοδα αποστολής πολλά ή απλά περιμένουν κάποια έκπτωση. Με το e-mail marketing έχεις τη δυνατότητα να τους προσφέρεις ένα αποκλειστικό κίνητρο που δε θα μπορούν να αντισταθούν. Για παράδειγμα, δώσε έναν εκπτωτικό κωδικό που θα χρησιμοποιήσουν στο checkout για να αγοράσουν το προϊόν που παράτησαν στο καλάθι τους.
#3 Συμπερίλαβε τα Προϊόντα που Βρίσκονταν στο Καλάθι Αγορών
Τα προϊόντα που είχε τοποθετήσει ο χρήστης στο καλάθι των αγορών του είναι αυτά που του κίνησαν το ενδιαφέρον. Για αυτόν το λόγο, θα είναι πιο επιρρεπής στο να πραγματοποιήσει την αγορά αν του υπενθυμίσεις τα ελκυστικά χαρακτηριστικά τους. Φρόντισε να συμπεριλάβεις στο e-mail τα προϊόντα που βρίσκονταν στο καλάθι των αγορών, μαζί με μια σύντομη περιγραφή και μια φωτογραφία τους. Επίσης, μια καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβεις και κριτικές άλλων πελατών που να αναδεικνύουν την ποιότητά τους.
#4 Πρότεινε Παρόμοια Προϊόντα
Εάν θέλεις η καμπάνια του e-mail marketing να δημιουργήσει πωλήσεις, τότε πρέπει να προσφέρεις και εναλλακτικές στους παραλήπτες. Μαζί με τα προϊόντα που εγκατέλειψαν στο καλάθι τους, πρόσθεσε και ορισμένα παρόμοια προϊόντα. Ανάμεσα σε αυτές τις εναλλακτικές προτάσεις, οι χρήστες ενδέχεται να βρουν αυτό που έψαχναν και να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
#5 Δοκίμασε Διαφορετικά CTAs
Το e-mail που λαμβάνει ένας χρήστης μετά την εγκατάλειψη του καλαθιού του είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Εάν ο παραλήπτης αισθανθεί πίεση να πραγματοποιήσει την αγορά, τότε τα αποτελέσματα δε θα είναι αυτά που περίμενες. Γι’ αυτόν το λόγο, πρέπει να προσαρμόσεις τα CTAs που χρησιμοποιείς στο συγκεκριμένο είδος e-mail.
Για παράδειγμα, μη χρησιμοποιείς κουμπιά που γράφουν επάνω «Αγόρασέ το τώρα». Αντιθέτως, χρησιμοποίησε πιο ήπιες εκφράσεις που δεν προσθέτουν πίεση, όπως «Επιστροφή στο καλάθι», «Συνέχεια των αγορών» ή «Δες τα προϊόντα».
#6 Μετάτρεψε το E-mail σε μια Καμπάνια Drip Marketing
Ακόμα ένας τρόπος για να αφαιρέσεις την πίεση από τους παραλήπτες του e-mail είναι να χρησιμοποιήσεις τακτικές του drip marketing. Αντί να προσπαθήσεις να στείλεις το χρήστη πίσω στο καλάθι των αγορών, στείλε μια σειρά από e-mails που στοχεύουν στην αναθέρμανσή του. Κάθε ένα από αυτά τα μηνύματα αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και το πώς έχουν ωφελήσει άλλους χρήστες.
Η εγκατάλειψη του καλαθιού των αγορών είναι μια δυσάρεστη πραγματικότητα για κάθε e-shop. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να αφήσεις τους ειδικούς της SocialMe να βελτιστοποιήσουν το checkout του ηλεκτρονικού καταστήματός σου.