Το User Experience, UX, ή αλλιώς Εμπειρία Χρήστη, κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στο σχεδιασμό των ιστοσελίδων. Αυτό συμβαίνει γιατί σύμφωνα με τους κανόνες, που επιβάλλει το User Experience, ο χρήστης θα έχει μια ευχάριστη εμπειρία μέσα στην ιστοσελίδα. Έτσι, θα θελήσει να την επισκεφτεί ξανά και να μοιραστεί το περιεχόμενό της στα κοινωνικά του δίκτυα. Η καλή εμπειρία χρήστη επίσης θα τον κάνει να ολοκληρώσει εύκολα και γρήγορα τις αγορές του, στην περίπτωση ενός e-shop.
Με αυτό τον τρόπο το User Experience συμβάλει τόσο στις πωλήσεις, όσο και στο SEO. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα βελτιστοποιήσεις το User Experience στην ιστοσελίδα, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας. Αν πιστεύεις πως μια τέτοια σχεδίαση είναι αναγκαία για την ιστοσελίδα σου, απευθύνσου στην SocialMe για να ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό άμεσα.
Απλοποίηση της Ιστοσελίδας
Ο σχεδιασμός με βάση το User Experience, έχει τη βάση του στην απλότητα. Αρχικά, μπορεί να πιστέψεις πως κάτι τέτοιο δεν θα τραβήξει το ενδιαφέρον των επισκεπτών της ιστοσελίδας αλλά στην πραγματικότητα θα συμβεί το αντίθετο. Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένη, με προσεγμένα γραφικά. Ταυτόχρονα όμως, δεν θα πρέπει να είναι υπερβολικά φορτωμένη με οπτικές πληροφορίες. Κάθε γραφικό στοιχείο θα πρέπει να αντιπροσωπεύει κι ένα σκοπό.
Αντί για πολλές εικόνες και γραφικά που αποσπούν την προσοχή του επισκέπτη, επικεντρώσου στο να δημιουργείς ποιοτικό περιεχόμενο. Μόνο τότε θα μπορείς να είσαι σίγουρος, ότι οι χρήστες που εισέρχονται στην ιστοσελίδα θα επιστρέψουν.
Σαφής Διατύπωση των Επιλογών
Το πρώτο κομμάτι αυτής της συμβουλής, είναι να μειώσεις τις επιλογές που δίνεις στους χρήστες. Όταν σχεδιάζεις τη δομή της ιστοσελίδας σου, προσπάθησε να μπεις στη θέση ενός επισκέπτη της. Τότε θα καταλάβεις πως όταν του δίνεις πολλές επιλογές, του δημιουργείς σύγχυση. Αν ένας χρήστης δεν μπορεί να βρει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τον τρόπο να κάνει αυτό που ήθελε είναι επόμενο να φύγει από την ιστοσελίδα.
Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και η μετονομασία των επιλογών. Κάθε κουμπί και κάθε σύνδεσμος θα πρέπει να είναι σαφής. Οι χρήστες θα κινηθούν διαισθητικά μέσα στην ιστοσελίδα σου, άρα θα πρέπει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία της να τον διευκολύνουν.
Απαλοιφή Διπλού Περιεχομένου
Ειδικά στην περίπτωση που έχεις την ιστοσελίδα σου κάποια χρόνια, προσπάθησε να ξεκαθαρίσεις λίγο το περιεχόμενό της. Το διπλό περιεχόμενο, όχι μόνο είναι ενοχλητικό για τους χρήστες, αλλά δεν βοηθάει στο SEO της σελίδας.
Βελτιστοποίηση της Ταχύτητας Φόρτωσης
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οι επισκέπτες ενδεχομένως να μην μένουν στην ιστοσελίδα σας, μπορεί να είναι η ταχύτητα φόρτωσης. Οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο τείνουν να είναι ανυπόμονοι. Οποιαδήποτε καθυστέρηση, θα τους δώσει έναν ακόμα λόγο για να εγκαταλείψουν μια σελίδα. Για το λόγο αυτό, θα ήταν καλό να επενδύσεις σε έναν καλό server. Επίσης, η απλότητα στη σχεδίαση θα συμβάλλει και στον χρόνο φόρτωσης της σελίδας.
Καθώς η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζει και το SEO, έχεις έναν επιπρόσθετο λόγο να θέλεις να την βελτιώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο.
Προσθήκη μιας Ευδιάκριτης Φόρμας Επικοινωνίας
Είναι πολλές οι περιπτώσεις που ένας χρήστης θέλει να επικοινωνήσει με μια ιστοσελίδα. Βάλε σε ένα εμφανές σημείο μια φόρμα επικοινωνίας, με την οποία ο επισκέπτης μπορεί εύκολα να κάνει την ερώτησή του. Τα chatbots είναι μια πολύ καλή λύση, μιας και προσφέρουν άμεση ανταπόκριση.
Ανάπτυξη της Ιστοσελίδας για Mobile Συσκευές
Ακόμα μία πρακτική που επηρεάζει τόσο το User Experience όσο και το SEO είναι η ανάπτυξη της ιστοσελίδας σε μία έκδοση για κινητές συσκευές. Η σελίδα θα πρέπει να είναι mobile-friendly και σε θέση να εμφανιστεί σωστά σε οποιαδήποτε οθόνη, χωρίς να χάνεται καμία πληροφορία. Έτσι, ο χρήστης θα επιθυμεί να την επισκέπτεται οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή είτε αυτή είναι κινητό, είτε tablet.
Το User Experience οδηγεί σε ευχαριστημένους επισκέπτες, οι οποίοι μάλιστα είναι και πιο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες σου. Μην χάνεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις τις δυνατότητες που σου προσφέρει μια σχεδίαση με επίκεντρο το χρήστη!
Επικοινώνησε μαζί μας, για μια δωρεάν εκτίμηση της ιστοσελίδας σου εδώ.