Καθημερινά πολλοί μας ρωτάνε πόσο σημαντικό είναι να απαντάμε σε κάθε μήνυμα στο messenger του facebook, ακόμα και όταν είναι άσχετο ή γιατί χρειάζεται να ποστάρουμε καθημερινά και να ανεβάζουμε stories. Φυσικά, η απορία πίσω από αυτές τις ερωτήσεις είναι η εξής, γιατί να επενδύω τόσο πολύ χρόνο σε κάτι που δεν μου φέρνει R.O.I. (return of investment);
Spoil Alert! Γιατί στην πραγματικότητα όλες αυτές οι ενέργειες σου φέρνουν R.O.I., πωλήσεις και μάλιστα πολλαπλάσιες. Αν ακολουθείς τέτοιες στρατηγικές εδώ και καιρό, πιθανώς να σου έχουν φέρει ήδη αποτελέσματα αλλά να μην το κατάλαβες, γιατί δεν χρησιμοποίησες τα κατάλληλα εργαλεία για να τα μετρήσεις.
Πάμε να δούμε όμως ποια είναι η θεωρία που κρύβεται πίσω από τη δύναμη και τη σημαντικότητα της αλληλεπίδρασης στα Social Media.
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στο Facebook, στο Instagram, στο LinkedIn και στα περισσότερα social media, είναι να δημιουργήσεις ένα κοινό το οποίο θα αλληλεπιδρά με τα post σου και θα είναι αφοσιωμένο με το Brand σου. Πρόκειται για μια στρατηγική που δεν θα σου φέρει άμεσα πωλήσεις αλλά θα χτίσει πολύ γερές βάσεις για τεράστια αύξηση των πωλήσεων μακροπρόθεσμα. Γιατί αυτό όμως;
Όταν προσπαθείς να προσεγγίσεις ένα στοχευμένο κοινό που μπορεί να αγαπήσει το Brand σου, δεν είναι απαραίτητο κατευθείαν να του προωθήσεις τα προϊόντα σου και τις υπηρεσίες σου, γιατί πολύ πιθανώς να μην τα αγοράσει. Θα χρειαστεί να επενδύσεις περισσότερα χρήματα και να απευθυνθείς σε πολλά άτομα για να καταφέρεις να μετατρέψεις έναν άγνωστο σε πελάτη κατευθείαν. Πλέον, οι περισσότεροι Marketing Experts χτίζουν σχέσεις με τους πελάτες «κερδίζουν την προσοχή τους, μετά την εμπιστοσύνη τους και τέλος την αφοσίωση τους».
Ποια είναι η κερδοφορία μιας επιχείρησης σε αυτό το μοντέλο;
Ένας fan που γνωρίζει την εταιρεία μέσα από την αλληλεπίδραση που είχε μαζί της, είναι πολύ πιο εύκολο να αγοράσει από αυτήν. Επιπλέον, η σύνδεση που έχει αποκτήσει μαζί της, οδηγεί τον πελάτη να προχωρήσει σε επαναληπτικές αγορές. Δεν τελειώνουν όμως εκεί τα οφέλη για την εταιρεία. Ο πελάτης που θα προχωρήσει σε πολλαπλές αγορές μετατρέπεται σε promoter για την εταιρεία ή όπως θα το έχεις ακούσει εσύ σήμερα… θα γίνει ο λεγόμενος influencer. Όταν δοθεί η ευκαιρία θα μιλήσει στο κύκλο του με τα καλύτερα λόγια για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που κατανάλωσε, όχι γιατί πληρώνεται από αυτό αλλά γιατί θέλει να δείξει τη δικιά του ικανοποίηση και σωστή επιλογή Brand. Ένα πιστό κοινό που αλληλεπιδρά, αυξάνει τις πωλήσεις σου και σε δεύτερο χρόνο γίνεται δωρεάν διαφήμιση μέσω του word of mouth, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις σου!
Είναι εντυπωσιακό ότι στις επιχειρήσεις που διαλέγουν να δημιουργήσουν δυναμικές σχέσεις με το κοινό και τους πελάτες τους, παρατηρούν ότι το 20% των αφοσιωμένων πελατών αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% των πωλήσεων τους. Δεν μιλάμε μόνο για πολυεθνικές και εταιρείες χιλιάδων εργαζομένων αλλά και για τοπικές επιχειρήσεις, όπως ακόμα και ένα γυράδικο ή μια καφετέρια. Πόσες φορές έχεις πιάσει τον εαυτό σου να παραγγέλνεις από το ίδιο γυράδικο ή να πηγαίνεις στην ίδια καφετέρια; Φαντάσου πόσο δύσκολο θα ήταν για μια τοπική επιχείρηση να έπρεπε καθημερινά να προσεγγίσει νέους πελάτες προκειμένου να πουλήσει τα προϊόντα της. Καταλαβαίνεις λοιπόν, ότι ειδικότερα για τις τοπικές επιχειρήσεις η δημιουργία σχέσεων με πελάτη και η αλληλεπίδραση μαζί του είναι ακόμα πιο σημαντική απ΄ότι σε μια εταιρεία εκατομμυρίων.
Engagement comes first, always!
Θέλεις να μάθεις πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε να αυξήσεις το engagement στα social media σου;
Μια δυναμική ομάδα από experts με 34 ειδικότερες για κάθε τομέα του Digital Marketing σε περιμένουν να τους γνωρίσεις: Επικοινώνησε μαζί μας!