Στην σημερινή εποχή του Digital Marketing, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός start-up και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που μπορεί να διαθέσει μόνο ένα συγκεκριμένο budget για ανάπτυξη και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου marketing. Εάν ανήκεις και εσύ σε αυτή την κατηγορία, υπάρχει τρόπος να πετύχεις τα αποτελέσματα που θέλεις, ακόμα και με περιορισμένο budget.
Το κλειδί για να το πετύχεις αυτό, είναι πρωτίστως να κατανείμεις το budget που έχεις ήδη σωστά σε αρκετούς τρόπους και όχι να το ξοδέψετε σε ένα μόνο κομμάτι π.χ στην δημιουργία μιας εντυπωσιακής ιστοσελίδας ή στις διαφημίσεις Google. To παλιό γνωμικό “η ποιότητα και όχι η ποσότητα είναι που μετράει” ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Δοκίμασε λοιπόν να συμπεριλάβεις στο πλάνο σου διαφορετικούς τρόπους προώθησης της επιχείρησης σου οι οποίοι έχουν λιγότερο ρίσκο και δεν κοστίζουν πολλά χρήματα.
Ορίστε μερικές επιπλέον συμβουλές online marketing για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με μικρό budget:
- Βρες την σωστή αγορά στόχο. Μιας και δεν διαθέτεις τους ίδιους πόρους με μια μεγάλη εταιρεία μαζικής απήχησης, είναι σημαντικό να εστιάσεις σε μια συγκεκριμένη αγορά στόχο για να μην σπαταλήσεις τα χρήματα σου άδικα. Για παράδειγμα, αν πουλάς χειροποίητα ρούχα και αξεσουάρ σε τοπικό επίπεδο, η αγορά στόχος σου θα ήταν γυναίκες στην Ελλάδα μεσαίου εισοδήματος ηλικίας 25-50 που αγαπούν τα ιδιαίτερα κομμάτια. Αυτή και είναι και η αγορά που θα στοχεύσεις όταν διαφημίζεις την επιχείρηση σου, είτε μέσω της ιστοσελίδας σας, είτε μέσω social media ή κάποιας άλλης πλατφόρμας. Μην πέσεις στην παγίδα να λανσάρεις μαζικές καμπάνιες για να κερδίσεις έτσι περισσότερους επισκέπτες και followers–ακόμα και να τα καταφέρεις, το πιο πιθανό είναι πολλοί να μην ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για αυτό που πουλάς.
- Βελτίωσε το SEO της ιστοσελίδας σου. Σαφώς και δεν μπορείς να εμφανίζεσαι στα πρώτα 3 αποτελέσματα αναζήτησης με λίγα χρήματα, και συγκεκριμένα πάνω από μεγάλες εταιρείες, αλλά υπάρχουν τρόποι να βελτιώσεις την θέση της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης με μικρό ή μηδαμινό κόστος. Πρώτα απ’όλα θα πρέπει να κάνεις μια ανάλυση όσον αφορά το επίπεδο SEO που διαθέτει η ιστοσελίδα σου. Για αρχή, μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν online εργαλεία όπως το SEO Analyzer του Νeil Patel ή το Site Checker Pro.
Για πιο εκτεταμένες και επαγγελματικές αναλύσεις SEO, είναι καλύτερο να αποταθείς σε ειδικούς όπως εμάς οι οποίοι θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν την ιστοσελίδα σου και να προτείνουν πλάνα βελτίωσης.
- Φτιάξε δωρεάν προφίλ της επιχείρησης σου στα social media όπως Facebook και Τwitter, ποστάροντας σχετικό περιεχόμενο σε τακτική βάση. Είναι προφανές ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους στον εξωτερικό και στην Ελλάδα διαθέτουν προφίλ στα social media. Λίγες όμως καταφέρνουν να ξεχωρίζουν και να είναι αποτελεσματικές–να κάνουν δηλαδή το κοινό τους να τους προσέξει και να πετύχουν περισσότερες επισκέψεις ή και πωλήσεις σε αργότερο στάδιο. Εάν θέλεις να έχεις μια πιο αποτελεσματική παρουσία στα social media, είναι σημαντικό να ποστάρεις ενδιαφέρον και σχετικό περιεχόμενο κάθε φορά. Μην εμπίπτεις σε πρακτικές clickbait με άσχετους τίτλους και περιεχόμενο για να πετύχεις περισσότερα views, όπως κάνουν πολλοί γιατί αυτό στην τελική εκνευρίζει τους χρήστες και γυρίζει μπούμερανγκ. Απλά πόσταρε χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο προσαρμοσμένο στην αγορά στόχο που θες να προσεγγίσεις. Μην ξεχάσεις επίσης σε κάθε post να συμπεριλαμβάνεις link που παραπέμπει στην ιστοσελίδα σου και συγκεκριμένα σε προϊόντα ή υπηρεσίες που πουλάς.
Υπάρχουν πολλά άλλα tips που μπορείς να εφαρμόσεις για να προωθήσεις την επιχείρηση σου online αλλά σε γενικές γραμμές, όσο πιο στοχευμένες είναι οι κινήσεις σου και τα μέσα που την προωθείς, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχεις, ακόμα και με διψήφιο ή τριψήφιο μηνιαίο budget.