Το digital marketing έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και σου προσφέρει έναν πλούσιο κατάλογο εργαλείων για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Ωστόσο, μια στρατηγική που ίσως δεν έχεις επενδύσει ακόμα είναι το retargeting. Η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται για μια απ’ τις πιο ενδιαφέρουσες κι αποτελεσματικές στρατηγικές που μπορείς να εντάξεις στο digital marketing σου.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα μάθεις ό,τι πρέπει να γνωρίζει για το retargeting και γιατί θα πρέπει να ασχοληθείς άμεσα με αυτό.
Τι είναι το Retargeting;
Το retargeting, ή αλλιώς remarketing, είναι μια στρατηγική που στοχεύει τους χρήστες που έχουν επισκεφθεί ήδη μια ιστοσελίδα ή e-shop. Ωστόσο, αυτοί οι χρήστες δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια αγορά. Έτσι, ενώ έχουν δείξει ενδιαφέρον για το προϊόν σου, δεν έχουν κάνει το τελικό βήμα. Εργαλεία, όπως το Facebook Pixel, αναγνωρίζουν τη σημασία αυτών των χρηστών και σου επιτρέπουν να τους στοχεύσεις.
Ο τρόπος που δουλεύει το retargeting είναι με τη χρήση cookies, τα οποία ενημερώνουν τα εργαλεία πως ο χρήστης έχει επισκεφτεί το e-shop σου στο παρελθόν. Μ’ αυτόν τον τρόπο, μπορείς να τους υπενθυμίσεις τα προϊόντα που τους είχαν τραβήξει την προσοχή. Σε πολλές περιπτώσεις, μια τέτοια καμπάνια οδηγεί σε περισσότερες πωλήσεις.
Γιατί το Retargeting είναι Αποτελεσματικό;
Η αποδοτικότητα του retargeting έχει τη ρίζα της στο γεγονός ότι στοχεύει άτομα που έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για την επιχείρησή σου. Αυτό τους κάνει πιο διατεθειμένους να αλληλεπιδράσουν ξανά με τις καμπάνιες σου και αυτήν τη φορά να ολοκληρώσουν μια αγορά. Παρ’ όλα αυτά, το retargeting έχει και επιπλέον οφέλη, τα οποία είναι τα εξής:
#1 Δημιουργεί Brand Awareness
Ακόμα και αν κάποιος δεν κάνει άμεσα μια αγορά, το retargeting κρατά την επιχείρησή σου στο προσκήνιο. Έτσι, όταν τελικά αποφασίσει να αγοράσει ένα τέτοιο προϊόν, θα σκεφτεί πρώτα το δικό σου brand.
#2 Προσωποποίηση των Μηνυμάτων
Όπως το website personalization, έτσι και το retargeting έχει καλύτερα αποτελέσματα επειδή είναι πιο εξατομικευμένο. Εάν κάποιος έχει δει συγκεκριμένα προϊόντα, μπορείς να του προβάλλεις σχετικές διαφημίσεις. Μ’ αυτόν τον τρόπο, δίνεις αίσθηση προσωπικού ενδιαφέροντος που ενισχύει την πρόθεσή του για αγορά.
#3 Αύξηση ROI
Οι στρατηγικές retargeting έχουν υψηλότερο ROI σε σύγκριση με άλλες τακτικές digital marketing. Αυτό συμβαίνει γιατί η στόχευση χρηστών που έχουν δείξει ενδιαφέρον για το e-shop σου μειώνει το CPC κι αυξάνει το conversion rate.
#4 Μείωση των Abandoned Carts
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα των e-shops είναι τα εγκαταλελειμμένα καλάθια. Το retargeting είναι μια στρατηγική που επαναφέρει τον χρήστη στο καλάθι του, υπενθυμίζοντάς του την αγορά που δεν ολοκλήρωσε. Συχνά, αυτή είναι η μικρή ώθηση που του λείπει για να προχωρήσει στο επόμενο βήμα.
Πώς να Χρησιμοποιήσεις το Retargeting Αποτελεσματικά
Υπάρχουν ορισμένες τακτικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για ν’ αποδώσει το retargeting στο έπακρο. Αυτές είναι οι εξής:
- Δημιουργία ξεχωριστών καμπανιών για διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών. Μ’ αυτόν τον τρόπο, θα φτιάξεις διαφημίσεις που είναι πιο σχετικές για κάθε χρήστη.
- Συχνή δοκιμή και βελτιστοποίηση των διαφημίσεών σου. Δεν υπάρχει μια λύση που είναι κοινή για όλες τις περιπτώσεις. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δοκιμάσεις διαφορετικές εκδοχές για να δεις ποια φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα.
- Χρήση δυναμικών διαφημίσεων που προσαρμόζουν τα προϊόντα και τις προσφορές που δείχνουν ανάλογα με τις προηγούμενες αναζητήσεις του χρήστη.
Το retargeting είναι μια μέθοδος marketing που πρέπει να σταματήσεις να αμελείς άμεσα. Επικοινώνησε με την ομάδα της SocialME για να την εντάξεις άμεσα στο μάρκετινγκ που ακολουθείς και να εκμεταλλευτείς τα πολλά οφέλη της.