Η σχεδίαση mobile-first αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς τάσεις του web design. Φυσικά, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για κάθε εργασία που θέλουν να εκτελέσουν. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε ήδη παρατηρήσει την άνοδο του mobile marketing και πλέον έχει έρθει η στιγμή για να προσαρμοστούν και οι ιστοσελίδες σε αυτά τα νέα δεδομένα.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τη σχεδίαση mobile-first, καθώς και συμβουλές για την επιτυχία της.
Τι Είναι η Σχεδίαση Mobile-First;
Το web design, όπως το γνωρίζεις, έχει τη βάση του στην οθόνη του υπολογιστή. Αυτό σημαίνει πως κάθε ιστοσελίδα σχεδιάζεται για τη μεγάλη οθόνη και μετά προσαρμόζεται για τις υπόλοιπες διαστάσεις. Ωστόσο, ορισμένες φορές αυτή δεν είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική. Στην προσπάθεια να αφαιρεθούν οι περιττές πληροφορίες της μεγάλης οθόνης, ενδέχεται να χαθούν σημαντικά στοιχεία.
Η απάντηση σε αυτό το πρόβλημα είναι η σχεδίαση mobile-first. Όπως υποδηλώνει το όνομά της, σε αυτή την τεχνική web design, ο σχεδιαστής ξεκινάει από τη μικρή οθόνη. Αυτό το γεγονός, το βοηθάει να επικεντρωθεί μόνο στα σημαντικά στοιχεία, και να βρει δημιουργικούς τρόπους, για να τα ενσωματώσει.
Με τη σχεδίαση mobile-first, λύνεται ένα συχνό πρόβλημα που παρατηρείται στο web design, δηλαδή ιστοσελίδες, που δεν είναι βελτιστοποιημένες για κάθε συσκευή.
Tips για την Επιτυχημένη Εφαρμογή της
Όπως αντιλαμβάνεσαι, η σχεδίαση mobile-first διέπεται από διαφορετικές αρχές σε σχέση με το συμβατικό web design. Ορισμένα tips που πρέπει να έχεις κατά νου είναι τα παρακάτω:
#1 Προτεραιότητα στις Σημαντικές Πληροφορίες
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να θυμάσαι όταν σχεδιάζεις κάτι για κινητά τηλέφωνα, είναι πως οι χρήστες θέλουν να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν άμεσα. Αυτό σημαίνει πως κάθε σημαντική πληροφορία θα πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο της κάθε σελίδας. Μάλιστα, τα στοιχεία που θέλεις να είναι πιο ορατά θα πρέπει να τοποθετούνται ακριβώς στο κέντρο της οθόνης.
#2 Η Ευχρηστία Παίζει Πρωταγωνιστικό Ρόλο
Ακόμα ένα στοιχείο της σχεδίασης mobile-first είναι ότι δίνει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στην ευχρηστία. Έτσι, προσπάθησε να χρησιμοποιείς απλά στοιχεία, που βοηθούν τους χρήστες να βρίσκουν αυτό που θέλουν. Για παράδειγμα, χρησιμοποίησε μια απλή γραμματοσειρά, που είναι ευδιάκριτη στη μικρή οθόνη. Κάθε στοιχείο που συμβάλλει στη θετική εμπειρία χρήστη είναι εξίσου σημαντικό.
#3 Απλοποίηση της Πλοήγησης
Γενικά, η σχεδίαση mobile-first δε θέλει πολλά γραφικά ή περίπλοκο design. Αντιθέτως, απαιτεί την αφαίρεση κάθε περιττού γραφικού στοιχείου που δε συνεισφέρει στο μήνυμα που θέλεις να περάσεις. Για παράδειγμα, τα pop-ups και οι περιττές διαφημίσεις κουράζουν τους χρήστες. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι το μενού και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ένας χρήστης να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα σου.
#4 Βελτίωση της Ταχύτητας Φόρτωσης
Η μεγάλη ιδιαιτερότητα των κινητών τηλεφώνων και των tablets είναι η φορητότητά τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν μπορείς να γνωρίζεις από ποια σύνδεση και τοποθεσία θα μπει στην ιστοσελίδα σου ένας χρήστης. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτωση όσο περισσότερο μπορείς. Ειδικά στις φορητές συσκευές, οι χρήστες δεν έχουν υπομονή.
#5 Τοποθέτησε Έντονα Calls to Action
Τα calls to action είναι τα στοιχεία που θέλεις να ξεχωρίζουν περισσότερο σε μια ιστοσελίδα, και ειδικά στη σχεδίαση mobile-first. Τοποθέτησέ τα με σειρά προτεραιότητας, από την κορυφή μέχρι το τέλος της σελίδας. Επίσης, χρησιμοποίησε έντονα χρώματα για τα κουμπιά με κείμενο που να ξεχωρίζει.
#6 Κάθε Στοιχείο Επικοινωνίας Πρέπει να Είναι Clickable
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα των κινητών τηλεφώνων είναι η διασύνδεση των διαφορετικών εφαρμογών. Έτσι, μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτές τις λειτουργίες και να διευκολύνεις τους χρήστες σου. Για παράδειγμα, το τηλέφωνο της επιχείρησής σου θα πρέπει να είναι clickable, ώστε να μπορεί ο χρήστης να τηλεφωνήσει άμεσα. Αντίστοιχα, ο χάρτης που δείχνει την τοποθεσία της επιχείρησης θα πρέπει να συνδέεται άμεσα με τα Google Maps.
H σχεδίαση mobile-first έχει φέρει την επανάσταση στο web design. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να μάθεις πώς μπορεί να εφαρμοστεί για την επιχείρησή σου.