Η επιτυχία ενός καναλιού στο YouTube δεν εξαρτάται μόνο από το περιεχόμενο που ανεβάζεις. Στην πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως είναι η θεματολογία, το SEO αλλά και η στρατηγική προώθησής του.
Όπως και στην ιστοσελίδα σου, έτσι και στο YouTube μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφημίσεις και τεχνικές SEO. Η διαφορά του PPC και του SEO είναι η ίδια και για αυτή την πλατφόρμα. Το SEO σου εγγυάται οργανικά views κι έτσι είναι το κλειδί για την μακροχρόνια επιτυχία σου.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις πώς μπορείς να ενισχύσεις το SEO του καναλιού και των βίντεο σου.
#1 Κάνε τη Σωστή Έρευνα
Η ανάπτυξη του SEO, είτε πρόκειται για το e-shop σου, είτε για το κανάλι σου στο YouTube, ξεκινάει πάντα με την έρευνα. Στο στάδιο αυτό, πρέπει να μελετήσεις τα κανάλια που ασχολούνται με τη θεματολογία που σκοπεύεις να ασχοληθείς. Επίσης, η έρευνα περιλαμβάνει και εντοπισμό των keyword που θα χρησιμοποιήσεις στους τίτλους, στις περιγραφές αλλά και μέσα στα βίντεο σου.
#2 Γράψε έναν Βελτιστοποιημένο Τίτλο για τα Βίντεο σου
Το πρώτο πράγμα που θα δει ένας χρήστης σε μια αναζήτηση είναι το thumbnail του βίντεο σου και στη συνέχεια θα διαβάσει τον τίτλο του. Έτσι, και τα δυο αυτά στοιχεία θα πρέπει να τραβούν την προσοχή του. Παράλληλα, ο τίτλος θα πρέπει να περιλαμβάνει το κύριο keyword σου, ώστε να μπορεί να εμφανιστεί το βίντεο στις σωστές αναζητήσεις.
#3 Γράψε μια Πλούσια Περιγραφή
Η περιγραφή του βίντεο περιλαμβάνει 5.000 χαρακτήρες, τους οποίους μπορείς να χρησιμοποιήσεις έξυπνα για να συμπεριλάβεις όσο πιο πολλά keyword μπορείς. Καθώς περιγράφεις το βίντεο, εμπλούτισε το κείμενό σου με keyword και φράσεις-κλειδιά που θα το βοηθήσουν να ξεχωρίσει. Η περιγραφή επίσης είναι το κατάλληλο σημείο για να προωθήσεις και το υπόλοιπο περιεχόμενό σου κι έτσι να μοιράσεις views σε πολλά βίντεο σου.
#4 Πρόσθεσε Timestamp και Κεφαλαία
Τα timestamp είναι έξυπνα εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου. Αρχικά, χωρίζεις το βίντεο σε μικρά κεφαλαία για να διευκολύνεις το κοινό σου. Από την άλλη μεριά όμως, δείχνεις στο YouTube το περιεχόμενο του βίντεο. Τα timestamp είναι μια καλή ευκαιρία για να βάλεις μερικά ακόμα keyword. Πλέον, η πλατφόρμα εμφανίζει τα timestamp ως κεφαλαία πάνω στη μπάρα του βίντεο.
#5 Ανέβασε Υπότιτλους για τα Βίντεο σου
Ακόμα μια κίνηση που θα ενισχύσει το SEO των βίντεο σου είναι να ανεβάσεις υπότιτλους. Δεν είναι ανάγκη να μεταφράσεις το κείμενο, εκτός κι αν θες να προσεγγίσεις κοινό που δεν μιλάει τη γλώσσα σου. Ωστόσο, οι υπότιτλοι βοηθούν πολύ μιας και ο αλγόριθμος του YouTube θα τους προσπελάσει για να καταλάβει καλύτερα το θέμα του βίντεο. Για το λόγο αυτό, καλό θα ήταν να φροντίσεις να αναφέρεις και λεκτικά ορισμένες από τις λέξεις-κλειδιά σου.
#6 Συμπλήρωσε τα Tags
Μαζί με τον τίτλο και την περιγραφή, θα πρέπει να συμπληρώσεις και τα tag του βίντεο. Αυτές οι ετικέτες δεν είναι εμφανείς για τους χρήστες, αλλά είναι χρήσιμες για την κατάταξη του βίντεο σου. Δεν υπάρχει όριο tag που μπορείς να προσθέσεις, αρκεί να είναι μέχρι 400 χαρακτήρες. Έτσι, φρόντισε να βάλεις όσο περισσότερες σχετικές με το βίντεο σου ετικέτες.
#7 Ενίσχυσε το Engagement
Ένα από τα μυστικά της επιτυχίας στο YouTube είναι το αυξημένο engagement του κοινού σου. Τα views, τα likes και τα σχόλια αποτελούν ενδείξεις για τον αλγόριθμο, ότι τα βίντεο σου είναι ποιοτικά κι ότι πρέπει να τα προτείνει σε περισσότερους χρήστες. Έτσι, μια από τις καλύτερες στρατηγικές που μπορείς να ακολουθήσεις είναι η ενίσχυση του engagement. Προσπάθησε να δώσεις κίνητρο στο κοινό σου να αφήσει σχόλια και να μοιράσει τα βίντεο στα κοινωνικά του δίκτυα.