Το web design είναι πλέον μια διαδικασία που απαιτεί συνεργασία και καλή συνεννόηση. Αλλά ακόμα και μετά τον αρχικό σχεδιασμό της ιστοσελίδας, απαιτείται συνεχής έλεγχος και αναπροσαρμογές. Για τη διευκόλυνση αυτής της διαδικασία, η ανάπτυξη ενός style guide είναι απαραίτητη. Ακόμα, ένας τέτοιος οδηγός είναι πολύ βοηθητικός και στο digital marketing.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τι είναι ένα style guide και πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις για την επιχείρησή σου.
Τι Είναι ένα Style Guide;
Ένα style guide είναι ένας οδηγός, στον οποίο αναγράφονται όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν την οπτική ταυτότητα της ιστοσελίδας σου. Στην πραγματικότητα, αποτελεί μια αποτύπωση των στοιχείων του branding σου, από τη χρωματική παλέτα μέχρι και τη μορφή των κουμπιών.
Η ανάπτυξη ενός style guide σου εγγυάται πως κάθε σελίδα στην ιστοσελίδα ή το e-shop σου θα έχει συνοχή με τις υπόλοιπες. Είναι ένα ακόμα εργαλείο που ενισχύει την ευχρηστία της ιστοσελίδας σου και βελτιώνει την εμπειρία χρήστη.
Γιατί Είναι Σημαντικό
Παρόλο που η ανάπτυξη ενός style guide δεν είναι απαραίτητη για το web design, είναι ένα εργαλείο που θα σε διευκολύνει σημαντικά. Οι βασικές του χρήσεις είναι οι παρακάτω:
- Για την πραγματοποίηση αλλαγών στην ιστοσελίδα – το style guide είναι σημαντικό για τη συνεννόηση και την επικοινωνία μεταξύ των web developers. Έτσι, όταν χρειαστεί οποιαδήποτε αλλαγή στην ιστοσελίδα, μπορούν να ανατρέξουν στον οδηγό και να διατηρήσουν την αισθητική της.
- Για την εισαγωγή νέων λειτουργιών – μετά από κάποια χρόνια, πιθανότατα να θέλεις να προσθέσεις καινούργιες σελίδες και λειτουργίες. Με ένα style guide, μπορείς να είσαι σίγουρος πως το αποτέλεσμα θα έχει συνοχή.
- Για την καλή συνεργασία με τους influencers – πλέον, η συνεργασία με τους influencers αποτελεί μεγάλο μέρος του digital marketing της επιχείρησής σου. Με την ύπαρξη ενός style guide, μπορείς να ενημερώσεις τους influencers για όλα εκείνα τα οπτικά στοιχεία που πρέπει να υιοθετήσουν για τη συνεργασία σας.
- Για τη δημιουργία επιτυχημένων διαφημίσεων – ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι του digital marketing είναι οι διαφημίσεις στο Google και στα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι, αν θέλεις να δημιουργήσεις αποτελεσματικά Facebook Ads, που να ανταποκρίνονται στο brand σου, θα πρέπει να αξιοποιήσεις ένα style guide.
Πώς θα το Δημιουργήσεις
Τώρα που γνωρίζεις τη σημασία ενός style guide, ας δούμε αναλυτικότερα τα στοιχεία που το απαρτίζουν. Ενδεικτικά, αυτά είναι:
#1 Λογότυπο
Το λογότυπο της επιχείρησής σου είναι το πρώτο και πιο σημαντικό στοιχείο που περιλαμβάνει το style guide σου. Αφού σχεδιάσεις ένα λογότυπο που σε αντιπροσωπεύει, πρέπει να σιγουρευτείς πως θα χρησιμοποιηθεί παντού. Το style guide πρέπει να περιλαμβάνει το λογότυπο σε εικόνες υψηλής ακρίβειας, τις οποίες θα χρησιμοποιήσουν άμεσα οι συνεργάτες σου.
#2 Γραμματοσειρά
Το επόμενο στοιχείο ενός style guide είναι οι γραμματοσειρές σου. Όπως γνωρίζεις ήδη, οι διαφορετικές γραμματοσειρές προσδίδουν ξεχωριστά μηνύματα, και για αυτό αποτελούν σημαντικό στοιχείο του branding σου. Το style guide πρέπει να περιλαμβάνει ενδεικτικά κείμενα για κάθε χρήση της γραμματοσειράς, όπως για τα headers, αλλά και για το κυρίως κείμενο.
#3 Χρωματική Παλέτα
Ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να προσδιορίσεις με ακρίβεια στο style guide είναι η χρωματική παλέτα. Δεν αρκεί να αναφέρεις πως τα βασικά χρώματα είναι το μπλε και το κίτρινο, αλλά να συμπεριλάβεις και τους κωδικούς των συγκεκριμένων αποχρώσεων.
#4 Εικονίδια
Κάθε ιστοσελίδα χρησιμοποιεί κάποια συγκεκριμένα εικονίδια πάνω σε κουμπιά, φόρμες, μενού, κλπ. Όλα αυτά τα εικονίδια είναι μέρος του style guide και θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ξεχωριστά αρχεία, διαθέσιμα για χρήση.
#5 Φόρμες και Κουμπιά
Τέλος, η μορφή των φορμών και των κουμπιών είναι στοιχεία που περιλαμβάνονται σε ένα style guide. Τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι πολύ σημαντικά, μιας και χρησιμοποιούνται για την ολοκλήρωση των διάφορων ενεργειών της ιστοσελίδας. Το style guide πρέπει να περιέχει ενδεικτικά παραδείγματα και των δύο.
Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMΕ, ώστε να αναλάβει την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής και συνεκτικής ιστοσελίδας.