Το branding της επιχείρησής σου είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία της. Τα στοιχεία που περιλαμβάνει απαρτίζουν την ταυτότητά της, καθώς και είναι αυτά που θυμάται το καταναλωτικό κοινό. Μέσα από το branding, μπορείς να εκφράσεις τη φιλοσοφία σου και να βρεις τους πελάτες, που την αναζητούν.
Ωστόσο, ο καθορισμός του ιδανικού brand image είναι μια περίπλοκη διαδικασία που περιλαμβάνει διαφορετικά κομμάτια. Έτσι, είναι πολύ σύνηθες να πραγματοποιούνται λάθη, τόσο από άγνοια όσο και από αμέλεια.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στο branding που πρέπει να αποφύγεις, για να το κάνεις επιτυχημένα.
#1 Δεν Υπάρχει Σαφής Καθορισμός των Στοιχείων του Branding σου
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το branding περιλαμβάνει πολλά κομμάτια. Ωστόσο, τα πιο βασικά αποτελούν και τα οπτικά σημάδια που χαρακτηρίζουν την ταυτότητα της επιχείρησής σου. Για παράδειγμα, η χρωματική παλέτα, οι γραμματοσειρές, και το λογότυπο είναι όλα στοιχεία που θα πρέπει να προσδιορίσεις μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Έτσι, κάθε φορά που θα χρειαστείς κάτι, θα έχεις τις σωστές κατευθυντήριες για να διατηρήσεις την εικόνα σου. Με αυτό τον τρόπο, το brand storytelling σου θα ενισχυθεί.
#2 Ξεκινάς με Ένα Κακοσχεδιασμένο Λογότυπο
Το λογότυπο της επιχείρησής σου είναι εξαιρετικά σημαντικό μιας και είναι το πρώτο στοιχείο που θα παρατηρήσει κάθε δυνητικός σου πελάτης. Έτσι, αυτό το στοιχείο μπορεί να επηρεάσει την αντίληψή του για την ποιότητα των υπηρεσιών ή των προϊόντων σου. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αποφύγεις τα συχνά λάθη που πραγματοποιούνται κατά το σχεδιασμό ενός εταιρικού logo. Επένδυσε σε ένα επαγγελματικό λογότυπο, που εκφράζει την επιχείρησή σου και το branding της.
#3 Δεν Υπάρχει Σημείο Επαφής με το Κοινό σου
Το branding της επιχείρησής σου έχει στόχο να αναδείξει τη φιλοσοφία και το όραμά της. Αυτό με τη σειρά του θα προσελκύσει τους χρήστες που πιστεύουν σε αυτό που πρεσβεύεις. Παρ’ όλα αυτά, το branding σου θα πρέπει να βασιστεί σε μια κοινή γλώσσα με το κοινό που στοχεύεις. Θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα στοιχεία που θα τους κάνουν να ταυτιστούν με την επιχείρησή σου και θα τους πείσουν να δοκιμάσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.
#4 Το Branding σου δεν Εφαρμόζεται σε Κάθε σου Δραστηριότητα
Ένα συχνό λάθος που παρατηρείται σε πολλές επιχειρήσεις είναι ότι το branding δεν περνάει σε όλες τις δραστηριότητές τους. Με αυτό τον τρόπο, χάνουν τη συνεκτικότητα που θα κάνει την επιχείρηση άμεσα αναγνωρίσιμη από το κοινό τους. Για παράδειγμα, τα στοιχεία του branding σου πρέπει να υπάρχουν από τις συσκευασίες των προϊόντων σου, την ιστοσελίδα, αλλά και το social media marketing και τα newsletters σου.
#5 Οι Προσπάθειές σου δεν Είναι Αυθεντικές
Ο πιο σημαντικός κανόνας για την ανάπτυξη του branding της επιχείρησής σου είναι πως θα πρέπει να πρεσβεύει κάτι που πιστεύεις. Αυτή η αυθεντικότητα είναι σημαντική, καθώς το κοινό την αντιλαμβάνεται και θα σε επιβραβεύσει. Αν προσπαθείς συνεχώς να πουλήσεις τα προϊόντα σου, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι διαφορετικά από αυτά που περίμενες. Παράλληλα, αν χτίσεις μια επιχείρηση που προωθεί τις αντιλήψεις σου, θα έχεις περισσότερο πάθος για τη δουλειά σου και η ικανοποίηση που θα λαμβάνεις θα είναι ακόμα περισσότερη.
#6 Δεν Αξιολογείς την Πρόοδο του Branding σου
Τόσο το καταναλωτικό κοινό, όσο και οι επιχειρήσεις εξελίσσονται και αλλάζουν. Έτσι, ένα επιτυχημένο branding μπορεί να θεωρηθεί παρωχημένο μετά από ένα διάστημα. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αξιολογείς το κοινό σου και τις προτιμήσεις του. Αν παρατηρήσεις πως το brand image της επιχείρησής σου αποτυγχάνει να τους προσεγγίσει, πρέπει να σκεφτείς πιθανές αλλαγές. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια σημάδια, που σου υποδεικνύουν την ανάγκη για rebranding.
Επικοινώνησε το σωστό μήνυμα για την επιχείρησή σου μέσα από το επιτυχημένο branding της. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να αφήσεις τους ειδικούς της SocialMe να το αναλάβουν.