Πλέον, κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική πρέπει να έχει και μια ιστοσελίδα ή e-shop. Έτσι, αν σκέφτεσαι να κάνεις το επόμενο βήμα και να επεκτείνεις την επιχείρησή σου, θα πρέπει να μελετήσεις το σωστό σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας.
Σε αυτό το άρθρο, σου έχουμε συγκεντρώσει τα 7 πιο συχνά λάθη στο web design για να τα αποφύγεις. Αν έχεις ήδη ιστοσελίδα και σκέφτεσαι να την ανανεώσεις, σίγουρα θα βρεις χρήσιμα και τα λάθη που γίνονται και κατά το redesign.
#1 Η Σελίδα Είναι Φορτωμένη με Γραφικά
Ένα από τα πιο συχνά λάθη που παρατηρούνται στις ιστοσελίδες είναι ότι φορτώνονται με πολλά γραφικά. Αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί θέλεις να δείξεις όλα τα προϊόντα που έχεις στο e-shop σου, αλλά δεν ξέρεις ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να τα αναδείξεις. Θυμήσου πως ο λευκός χώρος είναι πολύ σημαντικός στο web design καθώς ξεκουράζει τα μάτια του επισκέπτη και δημιουργεί ένα καλαίσθητο και minimal αποτέλεσμα.
#2 Δε Γίνεται Αρχικός Σχεδιασμός της Ιστοσελίδας
Το επόμενο λάθος γίνεται συνήθως εξαιτίας της βιασύνης. Το σωστό web design ξεκινάει στο χαρτί ή σε κάποιο πρόγραμμα για τη δημιουργία mockups. Μόλις υπάρχει μιας σαφής εικόνα για το αποτέλεσμα που στοχεύεις, μπορείς να ξεκινήσεις την κατασκευή της. Τα mockups είναι εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία, αφού σου επιτρέπουν να έχεις μια οπτική αναπαράσταση του αποτελέσματος, χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσεις ώρες στον προγραμματισμό.
#3 Παραβλέπεται η Προσβασιμότητα
Ένα συχνό λάθος κατά το web design αφορά στην προσβασιμότητα της ιστοσελίδας. Πρέπει πάντα να θυμάσαι πως οι χρήστες τις ιστοσελίδας σου θα έχουν διάφορα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να έχεις προβλέψει ώστε η πλοήγηση να είναι εύκολη για κάθε έναν από αυτούς. Παράλληλα, η προσβασιμότητα είναι ένα από τα στοιχεία μιας ιστοσελίδας που ευνοεί η Google, κι έτσι θα βοηθήσεις και το SEO της.
#4 Δεν Γίνεται Πρόβλεψη για Προβολή από Φορητές Συσκευές
Πλέον, είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πως αν μια ιστοσελίδα δεν έχει δυναμικό σχεδιασμό, δεν είναι καθόλου λειτουργική. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να επισκεφτούν διάφορες ιστοσελίδες και e-shop έχει αυξηθεί εντυπωσιακά. Μάλιστα, πολλοί web designers σου προτείνουν να ξεκινήσεις το σχεδιασμό mobile-first, πράγμα που σημαίνει πως ξεκινάς από τη μικρή οθόνη και στη συνέχεια δημιουργείς την έκδοση για τη μεγαλύτερη οθόνη.
#5 Λείπει η Οπτική Ιεραρχία
Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου για πρώτη φορά πρέπει να καταλάβει με μια ματιά τί κάνει κάθε κουμπί. Η πλοήγηση πρέπει να είναι φυσική και να μην του δημιουργείται ποτέ το αίσθημα πως είναι χαμένος. Σε αυτό συμβάλλει αποφασιστικά η σωστή οπτική ιεραρχία της ιστοσελίδας σου. Για παράδειγμα, σε ένα e-shop, τα προϊόντα θα πρέπει να είναι τοποθετημένα με έναν λογικό τρόπο στις αντίστοιχες κατηγορίες τους.
#6 Δεν Έχει Δημιουργηθεί Κάποιο Favicon
Το favicon είναι το μικρό εικονίδιο της ιστοσελίδας σου που εμφανίζεται μαζί με το όνομά της στο tab του browser που χρησιμοποιεί ο χρήστης. Αν και λεπτομέρεια, το favicon είναι πολύ σημαντικό μιας και αποτελεί μέρος του brand σου. Θυμήσου πως πολλοί χρήστες ανοίγουν αρκετές καρτέλες στους browsers τους και τις ξεχνούν ανοιχτές. Αν ένας χρήστης δεν μπορεί να θυμηθεί τί είναι η ιστοσελίδα σου μόνο από την καρτέλα που βλέπει, τότε πολύ πιθανό να την κλείσει χωρίς να την επισκεφτεί.
#7 Η Δημιουργικότητα Σταματά Μόνο στην Αρχική Σελίδα
Είναι λογικό πως η αρχική σελίδα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα σε μια ιστοσελίδα. Για το λόγο αυτό, συνήθως αποτελεί το επίκεντρο του web design. Ωστόσο, και όλες οι υπόλοιπες σελίδες είναι σημαντικές και μπορούν να συμβάλλουν στην μακροπρόθεσμη επιτυχία της επιχείρησής σου. Εκτός από την αρχική σελίδα, σχεδίασε προσεκτικά τις σελίδες προϊόντων, το checkout, ακόμα και τις σελίδες 404.
Ο αρχικός σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας βάζει τα θεμέλια για ένα επιτυχημένο e-shop. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να επικοινωνήσεις με την ομάδα της SocialMe και να αποκτήσεις την ιστοσελίδα των ονείρων σου.