H τεχνολογία Geofencing έχει κυριολεκτικά πάρει το mobile μάρκετινγκ σε άλλο επίπεδο, αφού δίνει την δυνατότητα σε online επιχειρήσεις να δημιουργούν ακόμα πιο στοχευμένες και τοπικές διαφημιστικές καμπάνιες.
Τι είναι το geofencing ακριβώς;
Με τη τεχνολογία geofencing, οι επιχειρήσεις συγκεκριμένα μπορούν να στοχεύσουν καταναλωτές με βάση την γεωγραφική τους περιοχή, δηλαδή ως μέρος μιας μικρής γεωγραφικής ακτίνας. H τεχνολογία Geofencing ουσιαστικά είναι ένα τοπικά βασισμένο πρόγραμμα. Σε αυτό το πρόγραμμα οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στέλνουν διαφημιστικές ειδοποιήσεις σε χρήστες smartphone μιας δεδομένης γεωγραφικής περιοχής π.χ ακτίνα 15 km Κέντρο Θεσσαλονίκης. H τεχνολογία αυτή είναι εφικτή με δύο τρόπους:
- Με GPS εντοπισμό. Με το σύστημα GPS ένα δίκτυο δορυφόρων που περιστρέφονται γύρω από τη Γη και μπορούν να εντοπίσουν με τριγωνική ακτίνα την τοποθεσία του χρήστη με πολύ υψηλό βαθμό εγκυρότητας.
- Με αναγνωρισμό ραδιοσυχνοτήτων. Η τεχνολογία bluetooth περιέχει μικρά τσιπς υπολογιστή, που χρησιμοποιούν ραδιοσυχνότητες για να συνδεθούν το ένα με το άλλο.
Το geofencing ως τεχνολογία δεν είναι τόσο καινούριο όσο πολύ νομίζουν. Την τελευταία πενταετία, όλο και περισσότερες online επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τα οφέλη του geofencing. Παρατηρούν την ευρεία χρήση των smartphone και κινητών συσκευών γενικότερα, συνεπώς και αρχίσουν να το υιοθετούν.
Μερικές εφαρμογές τεχνολογίας geofencing περιλαμβάνουν:
- Συστήματα συναγερμού και ασφαλείας
- Αυτόματες καγκελόπορτες και άνοιγμα γκαράζ
- Αυτόματες μηχανές καφέ
- Αποστολή ειδικών προσφορών για περιορισμένο χρόνο στα smartphone των καταναλωτών π.χ “λάβετε έκπτωση 15% μέχρι τις 24/3 σε αγορές online”
- Συστάσεις για ξενοδοχεία και εστιατόρια κοντά στην περιοχή του χρήστη
Και άλλα…
Ποια είναι τα οφέλη μιας τέτοιας τεχνολογίας και γιατί να την εντάξεις στα πλάνα σου;
H τεχνολογία geofencing είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για ιδιοκτήτες franchise και ιδιοκτήτες τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τους εξείς λόγους:
- Ενδέχεται να αυξήσει τις πωλήσεις σε τοπικό επίπεδο. Η ικανότητα να βρίσκεται η επιχείρηση σας ψηλά στα αποτελέσματα τοπικών αναζητήσεων είναι πολύ σημαντική. Η ανάγκη γίνεται επιτακτική ειδικότερα όταν έχετε ανταγωνιστές στην ίδια ή πολύ κοντινή περιοχή με εσάς.
- Ενισχύει τα αναλυτικά στοιχεία και τις μετρήσεις. Οι τοπικές πωλήσεις καμιά φορά είναι δύσκολο να μετρηθούν. Επίσης, είναι μη πρακτικό και χρονοβόρο να κάνετε έρευνα στον κάθε πελάτη που θα περάσει το κατώφλι της επιχείρησης σας. Ωστόσο, αν οι πελάτες σας έρχονται μέσω geofencing, θα μπορείτε να αντλήσετε περισσότερα και πιο συγκεκριμένα αναλυτικά στοιχεία π.χ χρόνος παραμονής στο κατάστημα, συχνότητα επίσκεψης κλπ. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι χρήσιμα για κάθε καμπάνια μάρκετινγκ που θα κάνετε.
- Παρέχει εξατομικευμένα κίνητρα προσέλκυσης πελατών στο φυσικό σας κατάστημα. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του geofencing είναι ότι σας δίνει στατιστικά σχετικά με την συμπεριφορά των τοπικών smartphone χρηστών π.χ τι προϊόντα τους ενδιαφέρουν, τα οποία μπορείτε να τα αξιοποιήσετε για πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις και προσφορές σε τοπικό επίπεδο.
Μπορείς μέσω αυτής της τεχνολογίας να στείλεις γενικά το σωστό μήνυμα στην σωστή αγορά στόχο. Επιπλέον, να αναπτύξεις προγράμματα ανταμοιβών πιστών πελατών ή ακόμα και να κάνεις έρευνες αγοράς. Είναι μια πολύτιμη τεχνολογία, για κάθε επιχείρηση.
Αν θέλεις βοήθεια με την τοπική σου καμπάνια μάρκετινγκ, μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας ΕΔΩ.