Πλέον, οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου κρίνουν τις επιχειρήσεις από την ποιότητα του περιεχόμενου που δημοσιεύουν στα social media. Έτσι, ο σωστός σχεδιασμός και η υλοποίηση των δημοσιεύσεών σου μπορούν να σου δώσουν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τι είναι το media planning και πώς θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου.
Τι είναι το Media Planning;
Το media planning είναι η διαδικασία του καθορισμού του περιεχομένου που θα δημοσιεύσεις. Οι αποφάσεις που θα πάρεις μέσα από αυτή τη διαδικασία αφορούν το είδος και τον τύπο του περιεχομένου, τη συχνότητα των δημοσιεύσεων, καθώς και τις ιδανικές πλατφόρμες. Το media planning θυμίζει λίγο το social media content calendar, αλλά σε πιο μεγάλο εύρος μιας και καθορίζει την εικόνα που θα δουν οι δυνητικοί σου πελάτες. Για το λόγο αυτό, πριν ασχοληθείς με το media planning, θα πρέπει να έχεις αποφασίσει για το brand image σου.
Ποια Είναι η Σχέση του με το Media Buying;
Ένας ακόμα σχετικός όρος που πρέπει να γνωρίζεις είναι το media buying. Με τον συγκεκριμένο όρο αναφερόμαστε στην αγορά διαφημιστικού χώρου, social media targeting, ακόμα και influencer marketing. Όπως είναι εμφανές, το media buying απαιτεί την ύπαρξη του media planning. Αρχικά, με το σχεδιασμό έχεις τις κατευθυντήριες γραμμές για την εικόνα και το περιεχόμενό σου, ενώ το media buying σου δίνει τα μέσα που χρειάζεσαι για να πραγματοποιήσεις τη στρατηγική σου.
Τα Οφέλη του Media Planning
Εκτός από το media buying, το media planning έχει κι άλλα πλεονεκτήματα. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα παρακάτω:
#1 Καλύτερος Καθορισμός του Budget που Χρειάζεσαι
Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να υιοθετήσεις το media planning είναι επειδή θα σε βοηθήσει στον καθορισμό του budget που χρειάζεσαι. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα γνωρίζεις ακριβώς τους πόρους, που πρέπει να δαπανήσεις για την παραγωγή του περιεχομένου που απαιτεί η στρατηγική σου. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να βάλεις και καλύτερους στόχους, που θα σε βοηθήσουν να υπολογίσεις το ROI που έχουν οι προσπάθειές σου.
#2 Ομοιόμορφη Αισθητική
Ένα από τα μυστικά για την επιτυχία στο social media είναι η γενικότερη αισθητική του λογαριασμού σου. Οι χρήστες δεν ακολουθούν λογαριασμούς που δεν παρουσιάζουν ομοιομορφία στο περιεχόμενο που δημοσιεύουν. Έτσι, η δουλειά του media planning είναι ο σχεδιασμός περιεχομένου που συμβαδίζει με τη συγκεκριμένη αισθητική που έχεις υιοθετήσει.
#3 Υιοθέτηση των Τελευταίων Τάσεων
Οι τάσεις στα social media αλλάζουν συνεχώς, κάνοντας το δύσκολο να συμβαδίσεις με αυτές. Με τη βοήθεια του media planning όμως, μπορείς να σχεδιάσεις και να δοκιμάσεις κάθε τάση που πιστεύεις πως ταιριάζει με την επιχείρησή σου. Ανάλογα με την αντίδραση του κοινού σου, μπορείς να εντάξεις ορισμένες από αυτές τις τάσεις και να προσελκύσεις περισσότερους χρήστες.
#4 Καθορισμός της Συχνότητας Δημοσίευσης Περιεχομένου
Ακόμα ένα σημαντικό όφελος του media planning είναι ο καθορισμός της συχνότητας των δημοσιεύσεων. Όπως γνωρίζεις ήδη, το κοινό στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έρχεται σε επαφή με δεκάδες επιχειρήσεις καθημερινά. Έτσι, για να ξεχωρίσεις θα πρέπει να κάνεις την επιχείρησή σου να εμφανίζεται στην αρχική του οθόνη. Ωστόσο, θα πρέπει να βρεις τη σωστή ισορροπία μιας και η υπερβολική προβολή μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.
#5 Βαθύτερη Ανάλυση του Κοινού που Στοχεύεις
Η βάση του media planning είναι η ανάλυση του κοινού που στοχεύεις. Για να ανακαλύψεις το είδος του περιεχομένου που προτιμά και τις πλατφόρμες που συχνάζει, θα πρέπει να καταλάβεις τα δημογραφικά του στοιχεία, αλλά και τα ενδιαφέροντα του. Αν καταφέρεις να καθορίσεις το μέσο χρήστη που στοχεύεις, τότε ένα μεγάλο μέρος του digital marketing θα γίνει πιο απλό για σένα.
Το media planning είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που θέλει τον έλεγχο της εικόνας της. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς της SocialMe και να μάθεις περισσότερα.