Με την έλευση της καινούργιας χρονιάς έχει έρθει κι η στιγμή για να ασχοληθείς με το digital marketing της επιχείρησής σου. Η συγκεκριμένη περίοδος ειδικά ενδείκνυται για ένα τέτοιο βήμα, μιας και η καραντίνα θα συνεχίσει και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μονόδρομος για την αγορά.
Ένα από τα πιο αποδοτικά κομμάτια του digital marketing είναι το influencer marketing. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα αυτής της στρατηγικής κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από τους influencer, που θα επιλέξεις. Οι συγκεκριμένοι δημιουργοί στα social media χωρίζονται σε τέσσερις ευρείες κατηγορίες, ανάλογα με τον αριθμό των ακολούθων τους. Σε αυτό το άρθρο, θα σε βοηθήσουμε να επιλέξεις αν θα πρέπει να συνεργαστείς με έναν nano, micro, macro, ή mega influencer για την επιτυχία του digital marketing σου.
#1 Nano Influencer
Η πρώτη κατηγορία είναι οι nano influencers, οι οποίοι είναι και αυτοί με τους λιγότερους ακόλουθους στην πλατφόρμα τους. Ενδεικτικά, οι nano influencer έχουν 1.000 – 10.000 ακόλουθους. Το μεγάλο θετικό, που έχει αυτή η κατηγορία των δημιουργών, είναι ότι χτίζουν ουσιαστική σχέση εμπιστοσύνης με τους χρήστες, που τους ακολουθούν.
Αν επιλέξεις έναν τέτοιο influencer, μπορείς να είσαι σίγουρος πως η επιχείρηση σου θα φτάσει στους σωστούς χρήστες. Ακόμα, εξαιτίας του μικρού αριθμού των ακόλουθων, οι χρήστες εμπιστεύονται περισσότερο τις προτάσεις του influencer, κι έτσι, πιθανόν να παρατηρήσεις και πωλήσεις.
Ακόμα κι αν θεωρείς ένα nano influencer μικρό για την προώθηση της επιχείρησης σου, η στρατηγική αυτή θα σου φέρει σίγουρα κάποια αποτελέσματα. Ενδεικτικά, οι influencer βοηθούν στο SEO της ιστοσελίδας σου, κι έτσι κάθε mention είναι πολύτιμο.
#2 Micro Influencer
Η επόμενη κατηγορία είναι οι micro influencers, που είναι λίγο πιο δημοφιλείς από τους nano influencer. Οι λογαριασμοί των micro influencer έχουν συνήθως ανάμεσα σε 10.000 – 100.000 ακόλουθους. Έτσι, η επιχείρηση σου θα φτάσει σε περισσότερους χρήστες. Παρόλο που το κοινό είναι μεγαλύτερο, με τους micro influencers θα φτάσεις και πάλι ένα ομοιόμορφο κοινό, που έχει κοινά ενδιαφέροντα.
Οι micro influencers είναι η κατηγορία, που επιλέγουν οι περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις για το digital marketing τους. Αυτό συμβαίνει, γιατί αποτελούν μια πιο οικονομική επιλογή από τις πιο μεγάλες κατηγορίες, ενώ φέρνουν και εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Για να βρεις τους micro influencers, που ταιριάζουν στην επιχείρηση σου, κάνε μια ενδελεχή αναζήτηση στο Instagram. Θυμήσου να επικεντρωθείς όμως, στους λογαριασμούς που ασχολούνται με τον τομέα της επιχείρησης σου. Ακόμα, είναι πολύ σημαντικό να ελέγξεις και πόσα likes και σχόλια έχει κάθε ανάρτηση, ώστε να διαπιστώσεις το engagement του κάθε micro influencer.
#3 Macro Influencer
Στη συνέχεια, ακολουθούν οι macro influencers, που αποτελούνται από τους πιο μεγάλους influencers στα social media. Οι συγκεκριμένοι influencers έχουν λογαριασμούς με 100.000 – 1.000.000 ακόλουθους. Όπως είναι εμφανές, οι συγκεκριμένοι δημιουργοί έχουν ένα πιο ευρύ κοινό από τους nano και τους micro influencers. Ωστόσο, αυτό κρύβει και τον κίνδυνο πως το κοινό τους δεν είναι τόσο ομοιογενές, με αποτέλεσμα και μικρότερο engagement rate.
Η συγκεκριμένη κατηγορία influencer είναι ιδανική στην περίπτωση που θέλεις να ενισχύσεις την εικόνα σου στα κοινωνικά δίκτυα. Επειδή με έναν macro influencer θα φτάσεις έναν μεγάλο κοινό, μπορείς να είσαι σίγουρος πως αρκετοί χρήστες θα επισκεφτούν την ιστοσελίδα και τα κοινωνικά δίκτυα της επιχείρησης σου. Αυτό το brand awareness μπορεί να μην οδηγήσει αρχικά σε πωλήσεις, αν και αποτελεί την βάση για τις μελλοντικές σου στρατηγικές.
#4 Mega Influencer
Η τελευταία κατηγορία ονομάζεται mega influencer και αποτελείται από όλους αυτούς που έχουν πάνω από 1 εκατομμύριο ακόλουθους. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τους celebrity μέσα στην χώρα, που έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο κοινό στα κοινωνικά τους δίκτυα. Ο λόγος για να προτιμήσεις έναν mega influencer είναι, για να ενισχύσεις το brand awareness της επιχείρησης σου.
Ο influencer, που θα επιλέξεις επηρεάζει και την έκβαση του digital marketing σου. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να επικοινωνήσεις με τη SocialMe και να μάθεις ποια πρέπει να είναι τα επόμενα σου βήματα.