To relationship marketing είναι μια στρατηγική που σχετίζεται με τη διαχείριση των πελατών (CRM) και έρχεται σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing, το οποίο στοχεύει στη δημιουργία πωλήσεων. Το είδος αυτού του marketing αναγνωρίζει το πόσο δύσκολο και χρονοβόρο είναι να βρεις καινούργιους πελάτες για την επιχείρησή σου. Για το λόγο αυτό, στοχεύει στους υπάρχοντες πελάτες και σε όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να τους διατηρήσεις. Αν λοιπόν, έχεις ένα επιτυχημένο e-shop και ψάχνεις έναν τρόπο να δημιουργήσεις σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου, θα βρεις τη λύση στο relationship marketing.
Πώς Λειτουργεί το Relationship Marketing
Εξαιτίας της φύσης του relationship marketing, για να το εφαρμόσεις θα πρέπει πρώτα να έχεις μια πελατειακή βάση. Αν ακόμα δεν έχεις χτίσει πολλές σχέσεις, τότε θα πρέπει να ξεκινήσεις με πιο παραδοσιακές μεθόδους marketing, ώστε να τις αυξήσεις. Στην περίπτωση όμως που έχεις, θυμήσου πως το relationship marketing ξεκινάει από τη βαθύτερη κατανόηση των πελατών σου. Μελέτησε τη λίστα σου και προσπάθησε να βρεις μοτίβα και κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των πελατών σου. Προσπάθησε να ανακαλύψεις τί είναι αυτό που τους ελκύει στο προϊόν σου και ποιες ανάγκες του καλύπτει. Ένας ιδανικός τρόπος για να τα ανακαλύψεις όλα αυτά, είναι με κάποιο ερωτηματολόγιο.
Αφού κατανοήσεις τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κοινού σου, μπορείς να ξεκινήσεις να παράγεις περιεχόμενο που στόχος του θα είναι να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση μαζί του. Ένα πρόγραμμα πόντων, με τους οποίους οι πελάτες έχουν προσφορές, είναι μια τυπική τακτική του relationship marketing.
Τα τελευταία χρόνια, οι διάφορες επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει μια relationship marketing στρατηγική, έχουν ανακαλύψει ότι τα παρακάτω εργαλεία φέρνουν πολύ καλά αποτελέσματα:
- AffiliateMarketing – πρόκειται για μια ανταλλαγή μεταξύ της εταιρείας και ενός ατόμου ή ιστοσελίδας. Το affiliate marketing παράγει leads με ένα χρηματικό αντίτιμο για την εταιρεία.
- InfluencerMarketing – το influencermarketing είναι μια πιο μοντέρνα εκδοχή του affiliatemarketing, μιας και η επιχείρηση εκμεταλλεύεται τους ακολούθους του influencer για να δημιουργήσει σχέσεις.
- PartnerMarketing – η ιδέα σε αυτού του είδους το marketing είναι η συνεργασία με άλλες εταιρείες, οι οποίες θα προωθήσουν ή θα μεταπουλήσουν το προϊόν.
Τα Πλεονεκτήματά του
Τώρα που έχεις καταλάβει το πώς λειτουργεί το relationship marketing, ήρθε η ώρα να δούμε τα πλεονεκτήματά του. Πιο συγκεκριμένα, το relationship marketing:
- είναι πιο οικονομικό από άλλες μεθόδους. Αυτό συμβαίνει, γιατί οι στρατηγικές αυτού του είδους marketing μπορούν να εφαρμοστούν και σε όλες τις υπόλοιπες δράσεις που πραγματοποιείς. Κάθε δράση που έχει στόχο να αυξήσει το engagement στα social media, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο για την ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες σου.
- είναι μια στρατηγική με βάθος χρόνου. Αυτό σημαίνει πως με το relationship marketing στοχεύεις σε μακροχρόνιους πελάτες, παρά σε περιστασιακές πωλήσεις. Οι πελάτες που θα προέλθουν από αυτή τη στρατηγική θα είναι πιστοί στην επιχείρησή σου.
- είναι μια στρατηγική που αυξάνει τη συνολική αξία των πελατών σου (lifetime value). Το κομμάτι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί σου εγγυάται μακροχρόνιες πωλήσεις. Ως αποτέλεσμά, θα έχεις κέρδος χωρίς τα έξοδα που απαιτούνται για να βρεις νέους πελάτες.
Τα Μειονεκτήματά του
Ωστόσο, το relationship marketing έχει και τα μειονεκτήματά του. Αναλυτικότερα, η στρατηγική αυτή:
- απαιτεί την ύπαρξη μιας πελατειακής βάσης. Το relationship marketing λειτουργεί μόνο αν η επιχείρησή σου έχει ήδη μια πελατειακή βάση. Μην ξεχνάς ότι στόχος του είναι να δημιουργήσει πελάτες που θα επιστρέψουν. Φυσικά, μια προσέγγιση που βάζει στο επίκεντρο τον πελάτη, θα ευνοήσει ακόμα και μια startup εταιρεία.
- απαιτεί την επένδυση χρόνου. Πολλές από τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στο relationship marketing δεν θα σου δημιουργήσουν άμεσο κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος που αφιερώνεις θα σχετίζεται με το χτίσιμο των σχέσεων. Παρ’ όλα αυτά, μακροπρόθεσμα αυτή η επένδυση θα αποδώσει.
Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για το πώς μπορείς να χτίσεις σχέσεις με τους πελάτες σου, συμπλήρωσε την παρακάτω φόρμα. Ένας ειδικός της SocialMe θα επικοινωνήσει μαζί σου με λύσεις στα μέτρα σου.