Ένα είδος marketing που χρησιμοποιείται πολύ από τους influencer είναι το attraction marketing. Σίγουρα το έχεις συναντήσει κι εσύ σε διάφορες δημοσιεύσεις, αλλά δεν γνώριζες τι ήταν. Είναι η στρατηγική αυτή, όπου οι influencer προωθούν το προϊόν εξηγώντας πώς το χρησιμοποιούν αυτοί. Σε αυτό το άρθρο, σου εξηγούμε τι ακριβώς είναι το attraction marketing και πώς μπορείς να το εφαρμόσεις για τη δική σου επιχείρηση.
Τι Εννοούμε με τον Όρο Attraction Marketing
Η μέθοδος του attraction marketing βασίζεται στην παροχή χρήσιμων πληροφοριών για το προϊόν, πριν γίνει οποιαδήποτε προσπάθεια για πώληση. Ο influencer που χρησιμοποιεί το attraction marketing δεν προσπαθεί να σου εξηγήσει γιατί χρειάζεσαι εσύ το προϊόν αυτό. Αντίθετα, σου εξηγεί γιατί έχει γίνει πολύτιμο για αυτόν. Με αυτό τον τρόπο τονίζει τα θετικά του προϊόντος, κάνοντας το ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή για σένα!
Το attraction marketing είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για το lead generation και για το brand loyalty. Με την παροχή χρήσιμου περιεχομένου για το κοινό, μετατρέπεις τους χρήστες σε leads. Για παράδειγμα, όταν από μια επιχείρηση έχεις λάβει πολύ χρήσιμο υλικό, τότε τα προϊόντα αυτής της επιχείρησης σου είναι πιο ελκυστικά από αυτά των ανταγωνιστών της.
Πώς μπορείς να το Εφαρμόσεις
Η επιχείρησή σου θα επωφεληθεί από την εφαρμογή του attraction marketing. Παρακάτω υπάρχουν ορισμένοι πρακτικοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να το εντάξεις στην στρατηγική σου.
#01 Χτίσε μια Συναισθηματική Επαφή
Το πρώτο και το πιο σημαντικό ζήτημα που πρέπει να τελειοποιήσεις για το attraction marketing, είναι η γλώσσα που θα χρησιμοποιήσεις. Αν για παράδειγμα είσαι στο Instagram, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια επαγγελματική εικόνα ή ένα καλοσχεδιασμένο story που να σε δείχνει να χρησιμοποιείς το προϊόν. Από κάτω θα πρέπει να γράψεις μια λεζάντα, στην οποία θα το περιγράφεις. Ωστόσο, δεν πρέπει να μείνεις εκεί. Μαζί με την περιγραφή του προϊόντος, εξήγησε τι σου επιτρέπει να κάνεις, τις δυνατότητες που σου άνοιξε και το πόσο δυνατό σε κάνει να νιώθεις. Αυτή η προσωπική και συναισθηματική ιστορία είναι που θα πείσει τους χρήστες.
#02 Παρουσίασε το Προϊόν και τα Τεχνικά του Χαρακτηριστικά
Σε όποια πλατφόρμα κι αν παρουσιάζεις το προϊόν σου, φρόντισε να αναφέρεις το όνομα του. Όταν μιλάς για τις λειτουργίες του, θυμήσου να αναφέρεις πώς η κάθε λειτουργία σε διευκολύνει στην καθημερινότητά σου. Το κοινό που θα δει ή θα διαβάσει αυτό το περιεχόμενο θα μπει στη θέση σου κι έτσι θα μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί τον εαυτό του να χρησιμοποιεί το προϊόν.
#03 Τόνισε τη Μελλοντική Αξία του Προϊόντος
Για να καταφέρεις να πείσεις έναν χρήστη να γίνει πελάτης σου μέσω του attraction marketing θα πρέπει επίσης να του τονίσεις την αξία του προϊόντος. Εξήγησε το πώς σε κάνει να αισθάνεσαι και πώς κατάφερες να το συμπεριλάβεις στην καθημερινότητά σου. Ανάφερε πόσο χρόνο σου σώζει καθημερινά ή πόσο σε βοηθάει στο προγραμματισμό και με ποιες άλλες δραστηριότητες μπορείς να γεμίσεις αυτό το χρόνο. Με αυτό τον τρόπο δείχνεις στο κοινό σου ότι απολαμβάνεις το προϊόν με τον ίδιο τρόπο που περιμένεις να το απολαύσουν και οι πελάτες σου.
#04 Δείξε την Προσωπικότητα σου
Το attraction marketing είναι τόσο επιτυχημένο γιατί λέει μια πραγματική ιστορία. Θα πρέπει πάντα να έχεις στο μυαλό σου ότι η αυθεντικότητα και η προσωπικότητά σου είναι τα στοιχεία που θα πείσουν τους χρήστες. Μη φοβηθείς να μιλήσεις για τον εαυτό σου, την καθημερινότητα και τις προκλήσεις σου. Το κοινό σου είναι και αυτοί απλοί και καθημερινοί άνθρωποι κι έτσι θα νιώσουν πιο άνετα όταν γνωρίζουν ότι παρακολουθούν έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα.
#05 Διάλεξε τη Σωστή Πλατφόρμα
Για το attraction marketing θα πρέπει να πλησιάσεις το κοινό σου στις πλατφόρμες που συχνάζει, μια συμβουλή που ισχύει και για κάθε μορφή marketing. Ανάλογα με την πλατφόρμα θα πρέπει να δημιουργήσεις και άλλου είδους περιεχόμενο. Για παράδειγμα, στο Instagram απαιτείται ένα γραφιστικό με μια λεζάντα, ενώ στο Tik Tok ένα γρήγορο βίντεο.