Όπως γνωρίζεις ήδη πολύ καλά, το SEO είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία της ιστοσελίδας σου. Για τη βελτιστοποίησή του όμως, υπάρχουν αμέτρητοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσεις. Αρχικά, κάθε οδηγός για το SEO ξεκινάει με την έρευνα και τον προσδιορισμό των keyword, συνεχίζει με το on-page και το off-page SEO και τέλος ασχολείται με το local SEO. Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με ένα σημαντικό στοιχείο, το οποίο συχνά παραβλέπεται. Το LCP είναι για πολλούς μια αφηρημένη έννοια, που όμως είναι ανάμεσα στα Core Web Vitals που έχει προσδιορίσει η Google.
Τι είναι το Largest Contentful Paint (LCP);
To Largest Contentful Paint ή για συντομία LCP, μετράει το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει render στα περισσότερα οπτικά στοιχεία μιας οθόνης. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει μόνο τα στοιχεία της οθόνης όπως είναι, χωρίς να έχει κυλίσει ο χρήστης προς τα κάτω.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Google, ένα καλό LCP είναι κάτω από 2,5 δευτερόλεπτα για το 75% των επισκεπτών της ιστοσελίδας σου. Αν το LCP είναι ανάμεσα στα 2,5 και στα 4 δευτερόλεπτα, τότε απαιτούνται ορισμένες βελτιώσεις. Τέλος, αν είναι πάνω από 4 δευτερόλεπτα, τότε το LCP είναι κακό και πρέπει να κάνεις ριζικές αλλαγές.
Τι είναι τα Core Web Vitals της Google;
Όπως σου αναφέραμε παραπάνω, το LCP είναι μέρος των Core Web Vitals της Google. Στην ουσία, αυτά προσδιορίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ευχρηστία μιας ιστοσελίδας. Μαζί με το LCP τα Core Web Vitals περιλαμβάνουν και τα εξής:
First Input Delay (FID)
Το FID αναφέρεται στην καθυστέρηση που αντιμετωπίζει ένας χρήστης όταν αλληλεπιδρά με μια ιστοσελίδα για πρώτη φορά. Αυτή η αλληλεπίδραση μπορεί να είναι το κλικ πάνω σε έναν σύνδεσμο ή ένα κουμπί.
Οι οδηγίες της Google αναφέρουν ως καλό FID αυτό που είναι κάτω από 100 δέκατα του δευτερολέπτου για το 75% των χρηστών. Αντιθέτως, κακό FID ορίζεται αυτό που ξεπερνά τα 300 δέκατα του δευτερολέπτου.
Cumulative Layout Shift (CLS)
Το CLS έχει να κάνει με τις μεταβολές στην εμφάνιση της οθόνης καθ’ όλη τη διάρκεια της πλοήγησης του χρήστη. Οι μεταβολές που προσμετρούνται λαμβάνουν υπόψη τόσο το μέγεθος της οθόνης που είναι εμφανές και την απόσταση της μεταβολής.
Σύμφωνα με την Google, το CLS οφείλει να είναι κάτω από 0,1 για το 75% των χρηστών. Αν παρ’ όλα αυτά ξεπερνάει το 0,25, τότε θεωρείται κακό και πρέπει να κάνεις σημαντικές αλλαγές στη σελίδα σου.
Πώς Μπορείς να το Βελτιώσεις
Εφόσον η ευχρηστία της ιστοσελίδας σου είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την ενίσχυση του SEO της ιστοσελίδας σου, το LCP παίζει σημαντικό ρόλο. Οι απλές κινήσεις που μπορείς να κάνεις για να το βελτιώσεις είναι να ακολουθήσεις τις τεχνικές που μειώνουν την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου. Εκτός από αυτές όμως, μπορείς να ακολουθήσεις και τα παρακάτω:
#1 Χρησιμοποίησε το Preconnect
Με τη χρήση της εντολής rel=”preconnect” μέσα στον κώδικα HTML βοηθάς στην ενίσχυση του LCP. Αυτή η εντολή επιτρέπει τη σύνδεση με εξωτερικά σημεία όσο νωρίτερα γίνεται. Έτσι, ανεξάρτητα από τον server που έχεις προμηθευτεί, μπορείς να είσαι σίγουρος για γρήγορη φόρτωση της σελίδας σου. Μια τυπική γραμμή κώδικα με αυτή την εντολή είναι η παρακάτω:
<link rel=”preconnect” href=”https://example.com”>
#2 Ελαχιστοποίησε το CSS που Χρησιμοποιείς
Γενικά, οι περιττές γραμμές κώδικα επιβαρύνουν την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου αλλά και το LCP της. Σε ένα πρώτο στάδιο, προσπάθησε να αφαιρέσεις τα σχόλια, τα κενά κι άλλα στοιχεία που προσθέτουν στο αρχείο, χωρίς όμως να έχουν κάποια πρακτική αξία. Στη συνέχεια, εντόπισε το critical CSS και τοποθέτησέ το inline μέσα στον κώδικα. Έτσι, τα βασικά στοιχεία της σελίδας θα εμφανιστούν πιο γρήγορα.