Γνωρίζουμε πλέον, ότι το Instagram είναι κάτι παραπάνω από μια social media πλατφόρμα. Τα διάσημα Beauty Brands χρησιμοποιούν το Instagram ως βασικό πυλώνα της marketing στρατηγικής τους. Μάλιστα, το 72% των καταναλωτών, ύστερα από έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το Instagram, για τη σχετική ενημέρωση. Με λίγα λόγια, 7/10 χρήστες επηρεάζονται από το Instagram, προτού πραγματοποιήσουν μια αγορά για Beauty Brands.
Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι η δημιουργία ενός Instagram Account σου φέρνει και κατευθείαν ραγδαία αύξηση στα έσοδα σου. Χρειάζεται στρατηγικός σχεδιασμός για το πώς να αξιοποιήσεις αυτό το μέσο και να ωθήσεις τους χρήστες να πατήσουν το «κουμπί της αγοράς».
Γι’ αυτό το λόγο θα δούμε στρατηγικές από διάσημα Beauty Brands, που θα σου δώσουν έμπνευση και καθοδήγηση για τις επόμενες ενέργειές σου.
1) Gucci
Έκανε τη διαφορά χρησιμοποιώντας illustrations. Τα feeds του Instagram πολλών Brands είναι γεμάτα από φωτογραφίσεις μόδας και τείνουν να φαίνονται αρκετά ίδια. Οι προϊοντικές φωτογραφίες και οι editorial φωτογραφίσεις δεν βοηθούν τα Brands να ξεχωρίσουν μεταξύ τους. Συνήθως είναι γεμάτα με εικόνες προϊόντων ή συντακτικές φωτογραφίες. Γι’ αυτό το λόγο ήρθε η Gucci και τάραξε τα νερά με κάτι καινοτόμο.
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές, η Gucci εξασφάλισε το ενδιαφέρον του κοινού με μια πρωτότυπη και εντυπωσιακή στρατηγική από illustrations φωτογραφίες στο Instagram. Ουσιαστικά, σκοπός της είναι να φέρνει στη ζωή ενδιαφέρουσες ιστορίες, μέσα από την εικονογράφηση τους και παράλληλα να τις συνδέει με τα προϊόντα της.
2) Boohoo
Η Boohoo δεν φοβήθηκε και εισήγαγε την ποπ κουλτούρα στο Instagram της κάνοντας τη διαφορά. Η Boohoo άρχισε να αξιοποιεί διάσημα trends, τα οποία συζητάει το κοινό της. Συγκεκριμένα, άρχισε να δημιουργεί φωτογραφικό υλικό και κείμενα βασιζόμενο στο εκάστοτε trend. Πολύ γρήγορα είδε την αλληλεπίδραση να αυξάνεται ταχύτατα και να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Είναι εντυπωσιακό, γιατί πολλές φορές θέλοντας να αξιοποιήσει το εκάστοτε trend στο έπακρο, διάλεγε ακόμα και post, τα οποία δε συνδέονται με το χώρο της μόδας.
Εκμεταλλεύτηκε το δυνατό σημείο του twitter, που είναι η επικαιρότητα και το εισήγαγε στο Instagram. Εξελίσσοντας σταδιακά αυτό το μοντέλο, αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί topics, τα οποία είναι all time classic για το κοινό της. Διαλέγει post από καθημερινούς χρήστες ή influencers και τα αναπαράγει με ένα δικό του ξεχωριστό μοτίβο. Ζητάει από τους χρήστες να πάρουν θέση, σχολιάζοντας και καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να έχει μια έντονη αλληλεπίδραση με το κοινό του.
3) Ζάρα
Το Ζάρα σχεδίασε μια καμπάνια Marketing τόσο δημιουργική, που δεν θα μπορούσε να αποτύχει. Άρχισε να συνάπτει συνεργασίες με καλλιτέχνες influencers, που τους χαρακτηρίζει η δημιουργικότητα τους. Έχτισε καμπάνιες, που ουσιαστικά προβάλουν αυτές τις συνεργασίες. Ανέδειξε λοιπόν, τις εταιρικές του σχέσεις και χρησιμοποίησε το hashtag #supportedbyzara, για να τονίσει τις πρωτοβουλίες που πήρε.
Παράλληλα, για να ολοκληρώσει το στρατηγικό του πλάνο και να εντάξει και το κοινό του σε αυτόν τον κόσμο ανέτρεξε ένα είδος διαγωνισμού. Απευθύνθηκε στο Instagram και στους καταναλωτές του, ζητώντας να αναδείξουν τη δημιουργική πλευρά τους. Το κοινό έπρεπε να τραβήξει φωτογραφίες χρησιμοποιώντας το hashtag #wearyourphoto. Οι καλύτερες τέσσερις φωτογραφίες επιλέχθηκαν από την εταιρεία και εκτυπώθηκαν σε μπλουζάκια τα οποία μετά κυκλοφόρησαν στην αγορά. Μέσα από την υποστήριξη και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, το Zara κατάφερε να διαλύσει το Brand της «γρήγορης μόδας» που κατείχε. Κατά συνέπεια, κατάφερε να δημιουργήσει μια πιο ουσιαστική σύνδεση με το κοινό του και παράλληλα, να δώσει μια υπεραξία στα προϊόντα του.
Είσαι και εσύ επιχειρηματίας ή εργάζεσαι σε Beauty Brand; Ξεκίνησε να επενδύεις στη στρατηγική σου στα Social Media και κέρδισε μερίδιο στην αγορά έναντι των ανταγωνιστών σου. Ξεχώρισε από το πλήθος κι αυξήστε τις πωλήσεις σου, με την βοήθεια της SocialMe.