Πλέον κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα, για να προσεγγίσει μελλοντικούς πελάτες και να κάνει πωλήσεις. Αυτό είναι εξίσου σημαντικό και για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε άλλες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες.
Οι κανόνες για το επιτυχημένο B2B web design διαφέρουν σε σχέση μ’ ένα e-shop που απευθύνεται σε καταναλωτές. Όπως και στο B2B marketing, το web design πρέπει να αναδεικνύει την επιχείρησή σου και να την κάνει μια ελκυστική επιλογή για τους επαγγελματίες που την ανακαλύπτουν.
Βασικές Διαφορές Μεταξύ των B2C και B2B Ιστοσελίδων
Για να καταλάβεις τις ανάγκες που έχει μια B2Β ιστοσελίδα, θα πρέπει να γνωρίζεις τις βασικές διαφορές της από μια B2C ιστοσελίδα. Αυτές οι διαφορές πηγάζουν από τις απαιτήσεις που έχει το κοινό της κάθε επιχείρησης. Οι πιο βασικές από αυτές είναι οι παρακάτω:
- Σε μια B2Β ιστοσελίδα η διαδικασία της πώλησης απαιτεί περισσότερο χρόνο. Όταν απευθύνεσαι σε κάποια άλλη επιχείρηση, θα πρέπει να την πείσεις ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου θα της δώσουν αξία. Γι’ αυτό το λόγο, μια B2Β ιστοσελίδα χρειάζεται να δίνει περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με μια B2C ιστοσελίδα.
- Μια B2C ιστοσελίδα στοχεύει να δημιουργήσει πωλήσεις από την πρώτη επίσκεψη του κάθε χρήστη. Αντιθέτως, μια B2Β ιστοσελίδα στοχεύει να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες της, πριν την πραγματοποίηση της πώλησης. Αυτό το γεγονός αλλάζει την προσέγγιση του web design.
Tips για να Σχεδιάσεις μια Αποτελεσματική B2B Ιστοσελίδα
#1 Κάνε μια Καλή Έρευνα της Αγοράς
Η έρευνα της αγοράς είναι ένα βήμα που πρέπει να κάνεις πριν τη διαδικασία του web design. Κατά την έρευνα αυτή, θα πρέπει να προσδιορίσεις το κοινό που στοχεύεις και τις ανάγκες που έχει. Ακόμα, θα πρέπει να προσδιορίσεις τους γενικούς στόχους της B2Β ιστοσελίδας σου, είτε πρόκειται για τη δημιουργία πωλήσεων είτε για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας τους brand σου.
#2 Προσδιόρισε τη Διαδρομή του Χρήστη στην Ιστοσελίδα
Όπως αναφέραμε παραπάνω, μια B2Β ιστοσελίδα διαφέρει από μια B2C, επειδή δε στοχεύει στην άμεση δημιουργία πωλήσεων. Έτσι, η διαδρομή που ακολουθεί ένας μελλοντικός πελάτης είναι εντελώς διαφορετική. Σε μια B2Β ιστοσελίδα απαιτείται η ανάλυση των χαρακτηριστικών των προϊόντων ή υπηρεσιών, ώστε να αναδειχθούν τα οφέλη τους. Σε μια τέτοια ιστοσελίδα, τα wireframes είναι πολύ βοηθητικά, μιας και σου επιτρέπουν να δεις οπτικά το ταξίδι ενός χρήστη μέσα στην ιστοσελίδα.
#3 Τοποθέτησε τη Δημιουργία Εμπιστοσύνης στο Κέντρο
Μια B2Β ιστοσελίδα πρέπει να δημιουργεί την εμπιστοσύνη των επισκεπτών της, ώστε να τους πείσει για την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Το web design μπορεί να υιοθετήσει διαφορετικά είδη εμπιστοσύνης για αυτό το σκοπό. Αρχικά, η οπτική εμπιστοσύνη αποκτάται μέσα από ένα μοντέρνο web design και μια πλήρως λειτουργική ιστοσελίδα. Ακόμα, υπάρχει η εμπιστοσύνη που δημιουργείται μέσα από τα βραβεία που έχει κερδίσει η επιχείρηση, αλλά και η εμπιστοσύνη που αφορά τα χρόνια της δραστηριότητάς της στο χώρο.
#4 Δημιούργησε Leads που θα Οδηγήσουν σε Μελλοντικές Πωλήσεις
Η διαδικασία των πωλήσεων σε μια Β2Β επιχείρηση βασίζεται πολύ στη δημιουργία leads. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, όπως είναι με τη δημιουργία μιας ενεργής mailing list ή ενός blog. Σε κάθε περίπτωση, τα κείμενα που δημοσιεύεις πρέπει να δίνουν αξία στους επισκέπτες της ιστοσελίδας, ώστε να γίνεις η αυθεντία της βιομηχανίας σου. Εάν καταφέρεις να τους πείσεις για τις γνώσεις και τις ικανότητές σου, τότε θα παρατηρήσεις και δημιουργία πωλήσεων.
#5 Επικεντρώσου στην Ταχύτητα και την Ασφάλεια της Ιστοσελίδας σου
Ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα για μια B2B ιστοσελίδα είναι η παραβίαση των δεδομένων της. Οι επαγγελματίες που την προτιμούν της έχουν εμπιστευτεί ευαίσθητες πληροφορίες και η απώλειά τους μπορεί να αποβεί καταστροφική. Για το λόγο αυτό, μια B2B ιστοσελίδα πρέπει να πάρει όλα τα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας.
Η ανάπτυξη μιας B2B ιστοσελίδας είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία που απαιτεί προσεκτική μελέτη. Συμπλήρωσε τη φόρμα για να συμβουλευτείς την ομάδα της SocialMe και να μάθεις τι πρέπει να κάνεις.