Αν θέλεις να αυξήσεις το κέρδος που λαμβάνεις από το e-shop σου, τότε θα πρέπει είτε να ανεβάσεις την επισκεψιμότητα που δέχεται, είτε να ενισχύσεις το conversion rate του. Το social media marketing βοηθάει στην αύξηση της επισκεψιμότητας, ενώ το σωστό web design αναλαμβάνει το κομμάτι του conversion. Έτσι, προσπάθησε να ακολουθήσεις όλες τις καινούργιες τάσεις, τόσο στα social media όσο και στο web design.
Σε αυτό το άρθρο, θα βρεις ορισμένες αρχές σχεδιασμού που θα ενισχύσουν το conversion rate του e-shop σου και θα οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις.
#1 Χρησιμοποίησε μια Χρωματική Παλέτα με Συμπληρωματικά Χρώματα
Το χρώμα είναι το πιο άμεσο γραφιστικό στοιχείο που επηρεάζει τη συμπεριφορά του επισκέπτη του e-shop σου. Με τη σωστή επιλογή της χρωματικής παλέτας, θα καθοδηγήσεις το μάτι των χρηστών στα σημεία που σε ενδιαφέρουν. Επίσης, θα τονίσεις τα call to action και θα βοηθήσεις στην αναγνωρισιμότητά τους. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιείς ένα συγκεκριμένο χρώμα ανά είδος ενέργειας. Για παράδειγμα, γαλάζιο για την εγγραφή στο newsletter και ροζ για την προσθήκη στο καλάθι αγορών.
#2 Απλοποίησε το Μενού
Ένα από τα στοιχεία που μπορεί να εμποδίζει την ολοκλήρωση των πωλήσεων στο e-shop σου είναι το πολύ περίπλοκο μενού. Αν ένας χρήστης προσπαθεί να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα, αλλά δεν μπορεί να βρει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, θα φύγει γρήγορα. Οι αρχές της ευχρηστίας ορίζουν πως μια ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει σαφή ιεραρχία και απλή πλοήγηση. Έτσι, προσάρμοσε το μενού του e-shop σου, ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία.
#3 Δώσε Έμφαση στη Δημιουργία Εμπιστοσύνης
Πολλοί χρήστες πλέον ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να κάνεις όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ενισχύσεις την ασφάλεια του e-shop σου. Παράλληλα, πρόσθεσε σε εμφανές σημείο ένα σήμα που να δείχνει ότι η ασφάλεια των πελατών σου είναι το πρωταρχικό σου μέλημα. Μαζί με αυτό το σήμα, πρόσθεσε κι ορισμένα άλλα που θα καθησυχάσουν τους δυνητικούς σου πελάτες. Για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις ένα σήμα εγγύησης, δωρεάν παράδοσης κι ένα τηλέφωνο επικοινωνίας.
#4 Απλοποίησε το Checkout για Όλες τις Συσκευές
Μαζί με την απλοποίηση του μενού του e-shop σου, θα πρέπει να ασχοληθείς και με το κομμάτι του checkout. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου οι χρήστες εγκαταλείπουν το καλάθι των αγορών τους γιατί το checkout είναι μπερδεμένο. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να βελτιστοποιήσεις αυτό το κομμάτι για όλες τις πιθανές συσκευές, μιας και πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν φορητές συσκευές. Μάλιστα, μια από τις πιο χρήσιμες συμβουλές αναφέρει πως πρέπει να υιοθετήσεις το mobile-first design.
#5 Τοποθέτησε τα Στοιχεία σε Σχήμα F
Πολλές έρευνες ευχρηστίας έχουν δείξει πως οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν μια σελίδα με ένα τρόπο που θυμίζει λίγο το σχήμα F. Έτσι, ένας επισκέπτης του e-shop σου θα κοιτάξει πρώτα την πάνω αριστερή γωνία και θα προχωρήσει προς τα δεξιά. Όσο πηγαίνει όμως προς τα κάτω, θα σταματήσει να κοιτάει το δεξί μέρος της οθόνης του. Αυτό σου δείχνει πως τα σημαντικά στοιχείο, όπως είναι τα call to action, θα πρέπει να τοποθετούνται πάνω σε αυτό το σχήμα F. Στην κάτω δεξιά γωνία της ιστοσελίδας σου μπορείς να τοποθετήσεις τα λιγότερο σημαντικά στοιχεία, όπως είναι η πολιτική για τα cookies.
#6 Χρησιμοποίησε Έξυπνα τον Κενό Χώρο
Ο κενός χώρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που μπορείς να αξιοποιήσεις στο σχεδιασμό του e-shop σου. Πρόκειται για το κενό που υπάρχει ανάμεσα από όλα τα μεγάλα και μικρά γραφιστικά στοιχεία που έχεις μέσα σε μια σελίδα. Ο κενός χώρος, όπως και η χρωματική παλέτα, οδηγεί το μάτι του χρήστη στο σημείο που θέλεις. Οπότε πλαισίωσε τα call to action με αρκετό κενό χώρο ώστε να ξεχωρίζουν.
Το design ενός εύχρηστου e-shop θα οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων. Με την εφαρμογή των πιο σύγχρονων σχεδιαστικών τεχνικών θα έχεις τα αποτελέσματα που αναζητάς.