Δεν είναι πια μυστικό πως κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για να επιβιώσει. Έτσι, είναι πιθανό να έχεις ήδη δημιουργήσει κάποια e-commerce στρατηγική για ν’ αξιοποιήσεις τις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική δε φαίνεται ν’ αποδίδει όπως το περίμενες. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγος, όπως η επιλογή της λάθος πλατφόρμας ή η αδυναμία σου να φτάσεις το κοινό σου.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τους λόγους για τους οποίους μια e-commerce στρατηγική δε φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
#1 Δεν Έχεις Ορίσει Ξεκάθαρους Στόχους
Ένα απ’ τα συχνότερα λάθη που γίνονται στο marketing είναι η απουσία ενός ξεκάθαρου στόχου. Αυτό γίνεται εμφανές ακόμα και στην e-commerce στρατηγική σου. Κάθε ενέργεια που κάνεις θα πρέπει να έχει κι ένα στόχο. Αυτό θα σε βοηθήσει με πολλούς τρόπους. Αρχικά, θα δώσει μια ξεκάθαρη κατευθυντήρια γραμμή στις ενέργειές σου. Έτσι, θα γνωρίζεις ποια βήματα πρέπει να κάνεις για να φτάσεις αυτόν το στόχο.
Από την άλλη μεριά, ένας προκαθορισμένος στόχος θα σε βοηθήσει ν’ αξιολογήσεις τ’ αποτελέσματα. Μ’ αυτόν τον τρόπο, μπορείς να βρεις τι δουλεύει και τι όχι, ώστε να βελτιώσεις τις τακτικές σου.
#2 Δε Γνωρίζεις Καλά το Κοινό σου
Είναι αλήθεια πως κάθε χρήστης του Διαδικτύου είναι κι εν δυνάμει πελάτης της επιχείρησής σου. Παρ’ όλα αυτά, ένα τέτοιο όραμα δεν είναι ρεαλιστικό, μιας και δε θα ενδιαφερθούν όλοι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Για να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα, θα πρέπει να βρεις τα βασικά χαρακτηριστικά των πελατών σου. Έπειτα, θα πρέπει να πραγματοποιήσεις ενέργειες που στοχεύουν χρήστες με τα ίδια χαρακτηριστικά. Μόνο έτσι θα έχεις χειροπιαστά αποτελέσματα, αφού η στόχευση θα γίνει αποτελεσματικότερη.
#3 Η Ιστοσελίδα σου Έχει Προβλήματα Ευχρηστίας
Η καρδιά του e-commerce για κάθε επιχείρηση είναι η ιστοσελίδα και η πλατφόρμα του e-shop. Γι’ αυτόν το λόγο είναι και το στοιχείο που θα πρέπει να δουλεύει στην εντέλεια. Εάν η ιστοσελίδα έχει προβλήματα ευχρηστίας, τότε οι πελάτες σου δε θα μπορούν να βρουν εύκολα αυτό που αναζητούν. Επιπλέον, θα δυσκολεύονται στη διαδικασία του checkout και πολλοί απ’ αυτούς απλά θα εγκαταλείπουν την αγορά.
#4 Δεν Έχεις Αξιοποιήσει τη Δύναμη των Social Media
Ο κόσμος των social media μπορεί να σου φαίνεται παράξενος ή ξένος, ή απλά να νομίζεις πως δεν είναι ιδανικός για τη δική σου επιχείρηση. Η αλήθεια όμως είναι πως αυτές οι πλατφόρμες έχουν συγκεντρώσει έναν τόσο μεγάλο αριθμό χρηστών που σίγουρα θα βρεις το κοινό σου. Μάλιστα, εάν καταφέρεις να κάνεις μια viral επιτυχία σε πλατφόρμες όπως το TikTok θα δεις θεαματικά αποτελέσματα για το e-shop σου.
#5 Δε Χρησιμοποιείς Όλα τα Διαθέσιμα Εργαλεία
Μια στρατηγική e-commerce δεν αποτελείται μόνο απ’ τη δημιουργία μιας εύχρηστης και καλαίσθητης ιστοσελίδας. Αντιθέτως, είναι ένα σύνολο ενεργειών που χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία. Το μυστικό της επιτυχίας είναι ο καλός συνδυασμός αυτών των εργαλείων.
Οι ειδικοί της SocialME έχουν μελετήσει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία μιας e-commerce στρατηγικής. Επικοινώνησε μαζί μας για να μάθεις τι μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου ν’ αναπτυχθεί.