Η επιτυχία ενός e-shop αυτήν την εποχή κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από το πώς λειτουργεί. Όλο αυτό μπορεί να συνοψιστεί στον όρο εμπειρία χρήστη ή UX design. Η εμπειρία χρήστη αναφέρεται σε όλα εκείνα τα στοιχεία που επηρεάζουν την πλοήγηση του χρήστη. Για παράδειγμα, καλή εμπειρία χρήστη είναι όταν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μπορεί να βρει με λίγα κλικ αυτό που ψάχνει. Αναλόγως, κακή εμπειρία χρήστη είναι όταν ένας επισκέπτης πατά ένα σύνδεσμο και η σελίδα αργεί να φορτώσει.
Μάλιστα, δε θα είναι υπερβολή εάν πούμε πως η εμπειρία χρήστη είναι ο κρυφός παράγοντας που βοηθά ένα e-shop να επιτύχει. Παρακάτω, θ’ αναλύσουμε γιατί συμβαίνει αυτό.
#1 Οι Χρήστες Μένουν Περισσότερο στο E-shop σου
Τα στοιχεία του UX design δημιουργούν μια γρήγορη κι ελαφριά πλατφόρμα που λειτουργεί όπως ακριβώς φαντάζεται ο χρήστης. Επιπλέον, οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται σ’ αυτό τον τομέα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός καλαίσθητου κι ευανάγνωστου χώρου. Έτσι, οι χρήστες δεν αντιμετωπίζουν καμιά δυσκολία να διακρίνουν τα κουμπιά και τις πληροφορίες που αναζητούν. Αυτό τους ενθαρρύνει να παραμείνουν στην ιστοσελίδα και να εξερευνήσουν περισσότερες σελίδες και προϊόντα. Όσο αυξάνεται η παραμονή στο e-shop, τόσο περισσότερες είναι και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθεί μια αγορά.
#2 Κάνει τους Χρήστες να Θέλουν να Επιστρέψουν στο E-shop σου
Η ευχρηστία μιας ιστοσελίδας συμβάλλει στη δημιουργία μιας θετικής πρώτης εντύπωσης. Όταν ένας χρήστης καταφέρνει να ολοκληρώσει την αγορά του χωρίς πρόβλημα κι εκνευρισμό, τότε θα παραμείνει ικανοποιημένος. Έτσι, την επόμενη φορά που θα θέλει ν’ αγοράσει κάποιο αντίστοιχο προϊόν, θα προτιμήσει αυτό το e-shop. Η εμπειρία χρήστη είναι πράγματι ένα στοιχείο που θα σε βοηθήσει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου.
#3 Συμβάλλει στην Επιτυχή Ολοκλήρωση των Αγορών
Ένα απ’ τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα e-shops είναι ότι οι χρήστες εγκαταλείπουν το καλάθι των αγορών τους. Αυτό είναι ένα πρόβλημα με πολλές πτυχές. Ωστόσο, ο παράγοντας που το επηρεάζει περισσότερο είναι η εμπειρία χρήστη. Όταν η διαδικασία του checkout είναι πολύπλοκη, ζητάει πολλές πληροφορίες κι αποτελείται από πολλά βήματα, τότε οι χρήστες θα κουραστούν και δε θα την ολοκληρώσουν. Επιπλέον, εάν κάποιο κουμπί δεν κάνει την ενέργεια που περιμένει ο χρήστης, αυξάνονται οι πιθανότητες ν’ αποχωρήσει από το e-shop χωρίς να κάνει την αγορά του.
#4 Ενισχύει την Αξιοπιστία του Brand σου
Ένας ακόμα τρόπος που η εμπειρία χρήστη βοηθά το e-shop σου είναι ότι ενισχύει την αξιοπιστία ολόκληρου του brand σου. Μια ιστοσελίδα που λειτουργεί χωρίς θέματα και είναι γρήγορη δείχνει επαγγελματισμό. Πολλές φορές αυτός είναι κι ο παράγοντας που κάνει ένα e-shop να υπερτερεί από τον ανταγωνισμό του.
#5 Αποτελεί Βασικό Στοιχείο του SEO
Τα κριτήρια της Google για την κατάταξη των αναζητήσεων αφορούν διάφορους παράγοντες, με την ευχρηστία να βρίσκεται στο επίκεντρό τους. Έτσι, οι ιστοσελίδες που προτιμά είναι αυτές που είναι βελτιστοποιημένες για κινητά τηλέφωνα και είναι ευανάγνωστες. Η εμπειρία χρήστη είναι σίγουρα ένα στοιχείο του SEO που δεν πρέπει ν’ αμελήσεις.
Η SocialME διαθέτει εμπειρία χρόνων στο UX design για να σου εγγυηθεί τα καλύτερα αποτελέσματα. Επικοινώνησε με τους ειδικούς μας για να βελτιώσεις την εμπειρία χρήστη στο e-shop σου και ν’ απολαύσεις τα πλεονεκτήματά της.