Σ’ ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον όσο είναι η αγορά σήμερα, το branding αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση. Μ’ αυτόν τον όρο, αναφερόμαστε στην ταυτότητα της επιχείρησης, η οποία επικοινωνεί στο καταναλωτικό κοινό τη μήνυμά της, μέσω του τρόπου που παρουσιάζεται. Όταν γίνεται σωστά, το branding θα φέρει στην επιχείρησή σου τους σωστούς πελάτες που θα λατρέψουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Σ’ αυτό το άρθρο, σε καθοδηγούμε στη δημιουργία ενός ισχυρού branding που αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Βήμα 1 – Καθόρισε το Κοινό σου
Όσο πιο μεγάλο είναι το εύρος του κοινού σου, τόσο πιο δύσκολη γίνεται και η αποτελεσματική στόχευσή του. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να αποφασίσεις εξ αρχής ποιο είναι το κομμάτι του καταναλωτικού κοινού που θες να προσελκύσεις. Έτσι, θα μπορείς να προσαρμόσεις τις προσπάθειές σου στις ιδιαιτερότητές του.
Βήμα 2 – Ξεκαθάρισε το Όραμά σου
Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο όραμα. Εάν δεν είσαι σίγουρος για το τι πρεσβεύεις, τότε αυτό θα περάσει στο κοινό σου και θα προτιμήσει κάποια άλλη επιχείρηση, που δείχνει μεγαλύτερο πάθος για το αντικείμενο. Επιπλέον, το όραμα θα καθορίσει και πολλά από τα στοιχεία του branding σου.
Βήμα 3 – Βρες ένα Όνομα που Αντιπροσωπεύει την Επιχείρησή σου
Το όνομα της επιχείρησής σου είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ο δυνητικός πελάτης σου. Γι’ αυτό και θα πρέπει να είναι κάτι αντιπροσωπευτικό με αυτή. Την ίδια στιγμή, επίλεξε ένα εύκολο και εύηχο όνομα που θα παραμείνει στη μνήμη.
Βήμα 4 – Ανακάλυψε την Προσωπικότητα του Brand σου
Είναι αλήθεια πως κάθε επιχείρηση έχει τη δική της προσωπικότητα. Αυτή είναι που θα τραβήξει τα σωστά άτομα, και μάλιστα θα τα μετατρέψει σε πελάτες σου. Φυσικά, αυτή η προσωπικότητα επηρεάζεται αρκετά από το κοινό που στοχεύεις και τη βιομηχανία που δραστηριοποιείσαι.
Βήμα 5 – Επίλεξε τον Τόνο σου
Ο τρόπος που εκφράζεσαι μέσα από τα κείμενα, τις δημοσιεύσεις και το οπτικό υλικό επηρεάζουν την αντίληψη του καταναλωτικού κοινού για το brand σου. Έτσι, όταν διαμορφώνεις τα στοιχεία του branding, θα πρέπει να καθορίσεις και τον τόνο που θα υιοθετήσεις. Όποια κι αν είναι η επιλογή σου όμως, βεβαιώσου ότι θα είσαι συνεπής σε όλες τις πτυχές.
Βήμα 6 – Σχεδίασε το Κατάλληλο Λογότυπο
Μαζί με το όνομα της επιχείρησης, το λογότυπο είναι το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι του brand σου. Σκέψου μόνο πόσο εύκολα αναγνωρίζεις τις μεγάλες εταιρείες μόνο από το logo τους. Γι’ αυτό, σου προτείνουμε να επενδύσεις στον επαγγελματικό σχεδιασμό του.
Βήμα 7 – Επίλεξε τα Οπτικά Στοιχεία του Brand σου
Το branding περιλαμβάνει και όλα τα οπτικά στοιχεία που κάνουν την επιχείρησή σου αυτή που είναι. Έτσι, πέρα από το όνομα και το λογότυπο, περιλαμβάνει τη χρωματική παλέτα και τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιείς. Όλα αυτά τα στοιχεία, θα παραμείνουν στο μυαλό των καταναλωτών ως το χαρακτηριστικό του brand σου.
BonusΒήμα – Δώσε Έμφαση στο Σχεδιασμό της Συσκευασίας
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στην περίπτωση που έχεις κάποιο φυσικό προϊόν, τότε τα στοιχεία του branding πρέπει να περάσουν και στη συσκευασία του. Για παράδειγμα, αυτό περιλαμβάνει τα χάρτινα ποτήρια για τον takeaway καφέ σε μια καφετέρια.
Εμπιστεύσου την ομάδα της SocialME για τη δημιουργία ενός ισχυρού brandimage. Έλα σ’ επικοινωνία μαζί μας για να ξεκινήσεις άμεσα!