Κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει σαφείς στόχους για το μέλλον. Μερικοί θέτουν μακροπρόθεσμους στόχους που απαιτούν πολύ κόπο για να επιτευχθούν. Άλλοι προτιμούν να βάζουν πιο μικρούς στόχους, οι οποίοι είναι πιο εύκολα επιτεύξιμοι και τους δείχνουν πως η επιχείρησή τους εξελίσσεται. Τέτοιοι είναι και οι SMART στόχοι, από τους οποίους έχεις να κερδίσεις πολλά όσον αφορά στην διαδικτυακή σου παρουσία. Σε αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσουμε τι είναι οι SMART στόχοι, καθώς και μερικούς που μπορείς να πετύχεις μέσα στο 2020.
Τί είναι οι SMART στόχοι
Οι στόχοι που θα θέσεις στον εαυτό σου για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου, θα πρέπει να έχουν κάποιες συγκεκριμένες παραμέτρους. Η λέξη SMART είναι ένα ακρωνύμιο όλων αυτών των παραμέτρων που χαρακτηρίζουν τους στόχους. Πιο συγκεκριμένα:
- το S προέρχεται από τη λέξη specific και δηλώνει πως ο στόχος πρέπει να είναι σαφής και όχι γενικός,
- το M προέρχεται από τη λέξη measurable και δηλώνει πως ο στόχος πρέπει να έχει έναν μετρήσιμο παράγοντα, όπως ο αριθμός των πωλήσεων και η επισκεψιμότητα,
- το A προέρχεται από τη λέξη action-oriented και τονίζει πως για την επίτευξη του στόχου πρέπει να γίνουν κάποιες δράσεις,
- το R προέρχεται από τη λέξη realistic που υπογραμμίζει την ανάγκη για στόχους που βασίζονται στην πραγματικότητα και τα υπάρχοντα δεδομένα, και
- το T προέρχεται από τη λέξη time-bound που σου θυμίζει την ανάγκη πως πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό όριο.
Ας δούμε, λοιπόν, μερικούς SMART στόχους για την ιστοσελίδα ή το e-shop σου.
01. Αύξησε το Οργανικό σου Traffic κατά 20% το Επόμενο Τετράμηνο
Πλέον, γνωρίζεις καλά το οφέλη του SEO για την επιχείρησή σου, όπως επίσης πώς τα αποτελέσματά του αργούν να φανούν. Από αυτό, μπορείς να βάλεις τον συγκεκριμένο στόχο, ο οποίος πληροί όλες τις παραμέτρους. Δηλαδή:
- S γιατί ο στόχος είναι πολύ συγκεκριμένος,
- M γιατί έχεις αποφασίσει πως θέλεις η επισκεψιμότητα να είναι αυξημένη κατά 20%,
- A γιατί πρέπει να κάνεις συγκεκριμένα πράγματα για να το πετύχεις, όπως να δημιουργήσεις περισσότερα link, ή να βελτιστοποιήσεις τις εικόνες της σελίδας σου για το SEO,
- R γιατί τέσσερις μήνες είναι ένα καλό χρονικό διάστημα για να δεις διαφορά στα analytics σου, και
- T γιατί έχεις θέσει πως αυτό θα γίνει στο επόμενο τετράμηνο.
02. Αύξησε τις Θετικές Κριτικές των πελατών κατά 30% μέχρι το Τέλος του Έτους
Το local SEO έχει τα δικά του οφέλη, από τα οποία μπορείς να κερδίσεις πολλά. Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει τους πιθανούς πελάτες της επιχείρησής σου είναι οι κριτικές των χρηστών. Έτσι, ένας SMART στόχος μπορεί να αφορά τον αριθμό των θετικών κριτικών που έχεις. Πιο συγκεκριμένα:
- S γιατί ο στόχος είναι σαφώς καθορισμένος,
- M γιατί έχεις αποφασίσει πως θέλεις να έχεις 30% περισσότερες θετικές κριτικές,
- A γιατί πρέπει να δώσεις κίνητρο στους πελάτες σου να αφήσουν την κριτική τους,
- R γιατί γνωρίζεις από τους πελάτες που προτιμούν την επιχείρησή σου ότι μένουν ευχαριστημένοι, και
- T γιατί έχεις θέσει πως αυτό θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου.
03. Αύξησε την Επισκεψιμότητα της Ιστοσελίδας σου κατά 30% μέχρι το Τέλος του 2020
Παράλληλα με το SEO όμως, ενδεχομένως να έχεις κάνει και άλλες κινήσεις για την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σου. Αυτές μπορεί να είναι η εφαρμογή τεχνικών του UX design, αλλά και Google Ads και άλλες επί πληρωμή διαφημίσεις. Έτσι, ο SMART στόχος μπορεί να εκφραστεί ως εξής:
- S γιατί ο υπάρχει συγκεκριμένο ζητούμενο,
- M γιατί στόχος είναι η αύξηση κατά 30% της επισκεψιμότητας,
- A γιατί πρέπει να δημιουργήσεις καμπάνιες Google Ads και να βρεις τί δουλεύει,
- R γιατί με τη σωστή εφαρμογή του PPC μπορείς να πετύχεις τέτοια αύξηση, και
- T γιατί αυτό πρέπει να γίνει μέχρι το τέλος του 2020.
Αν λοιπόν, έχεις θέσει αυτούς τους SMART στόχους και ψάχνεις τον καλύτερο τρόπο για την υλοποίησή τους, συμπλήρωσε τη φόρμα για να αφήσεις την ομάδα της SocialMe να τους κάνει πραγματικότητα.