Το τοπίο στον κλάδο των εστιατορίων μετασχηματίστηκε ριζικά από την έλευση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εστιατορίων έχει γίνει πολύ έντονος και στη SocialMe το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό, καθώς έχουμε πολυετή εμπειρία στο χώρο του Restaurant Marketing. Νέοι τρόποι προβολής και στρατηγικές Marketing για εστιατόρια έχουν εισχωρήσει στην αγορά και μπορείς να τις αξιοποιήσεις και εσύ.
Σύμφωνα με έρευνες της Endeavor Greece και ΓΕΜΗ, εν μέσω κρίσης το 84% των επιχειρήσεων, που ανοίγουν κάθε χρόνο, δραστηριοποιούνται στον κλάδο της μαζικής εστίασης. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι ότι όσες επιχειρήσεις ανοίγουν κάθε χρόνο, άλλες τόσες κλείνουν παράλληλα. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στη μαζική εστίαση δεν έχουν μια σωστή στρατηγική.
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα σου παρουσιάσουμε μερικές δυναμικές στρατηγικές Marketing για εστιατόρια, που θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να επιβιώσεις, αλλά και να αναπτυχθείς.
1) Επαγγελματική Φωτογράφιση φαγητού και χώρου
Αν ασχολείσαι, έστω και λίγο, με το Instagram δε γίνεται να μην έχεις ακούσει το keyword “foodporn”. Πλέον, η δυναμική του Instagram είναι τόσο μεγάλη, που ένα εστιατόριο, για να είναι πετυχημένο χρειάζεται να παρουσιάσει ένα ξεχωριστό υλικό. Γι’ αυτό υπάρχει η επαγγελματική προϊοντική φωτογράφιση. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος, για να αναδείξεις την ποιότητα και την ομορφιά του εστιατορίου σου, από μια προσεγμένη φωτογράφιση. Χρειάζεσαι φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, με όμορφο στήσιμο προϊόντων, από ιδιαίτερες γωνίες και επαγγελματικό φωτισμό. Σίγουρα οι επαγγελματίες της SocialMe μπορούν να απαντήσουν στις ανάγκες σου.
2) Διαχείριση Google My Business Account
Η διαχείριση του λογαριασμού σου στο Google είναι πολύ πιο αναγκαία, απ’ όσο νομίζεις. Όταν αναζητάει ένας χρήστης το εστιατόριο σου στη Google, εμφανίζεται δεξιά μια αναλυτική καρτέλα με χρήσιμες πληροφορίες. Δες το παράδειγμα παρακάτω, από ένα συνεργάτη μας.
3) Geo-targeted Διαφημίσεις
Για τα περισσότερα εστιατόρια, η αναγνωρησιμότητα και η προβολή σε τοπικό επίπεδο είναι το Α και το Ω. Οι περισσότεροι χρήστες ψάχνουν για ένα καλό εστιατόριο, κοντά στο σπίτι τους. Οι Geo-targeted διαφημίσεις είναι μια από τις κορυφαίες στρατηγικές Marketing για εστιατόρια. Μπορείς να έχεις εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς τέτοιου είδους διαφημίσεις στοχεύουν με γεωγραφική ακρίβεια σε ποιους θα εμφανίζονται. Σε βοηθάει να εξοικονομήσεις χρήματα και διασφαλίζεις ότι μόνο οι χρήστες που θέλεις, από ορισμένες πόλεις ή συγκεκριμένη ακτίνα, βλέπουν τις διαφημίσεις σου. Εξαλείφεις μη συναφή keywords από χρήστες, που μπορούν να σου κοστίσουν πολύ, χωρίς να έχουν αποτέλεσμα.
4) Ρύθμιση των Google Alerts
Οι Ειδοποιήσεις της Google (Google Alerts) σε ειδοποιούν, πότε εμφανίζεται το όνομα της επιχείρησής σου (ή κάποιο άλλο keyword, που έχει επιλέξει), σε κάποιο μέρος του web! Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς τις απόψεις των ατόμων, που μιλάνε για εσένα. Επίσης, έχεις την ευκαιρία να διαδράσεις μαζί τους, ειδικότερα στα Social Media, απαντώντας σε αναρτήσεις. Αν τα Google Alerts δε σε βολεύουν, υπάρχουν δεκάδες ακόμα εφαρμογές, που μπορείς να βρεις στο διαδίκτυο.
5) Brand Identity του εστιατορίου
Η οικοδόμηση μιας εταιρικής ταυτότητας ενός εστιατορίου είναι υψίστης σημασίας. Μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη βιωσιμότητα, καθώς σχετίζεται άμεσα από την αντιληπτική θέση, που έχει στο μυαλό των καταναλωτών. Η ταυτότητα μπορεί να αρχίζει από το λογότυπο σου και να φτάνει μέχρι και στο σχεδιασμό της χαρτοπετσέτας. Η ατμόσφαιρα που δημιουργείς στο περιβάλλον, η εξυπηρέτηση, οι γεύσεις και η διαδικτυακή παρουσίαση χτίζουν ένα Brand Identity.
Το πόσο πετυχημένο θα είναι το Brand Identity σου καθορίζεται από τους επιμέρους αυτούς παράγοντες. Ωστόσο, σημαντικό είναι να υπάρχει μια διασύνδεση μεταξύ τους, για να δημιουργήσεις μια ξεχωριστή εμπειρία στον πελάτη.
Για παράδειγμα, ένα εστιατόριο, που θέλει να διαμορφώσει ένα Brand Identity, φιλικό στο περιβάλλον με εξοχικές γεύσεις, μπορεί να κάνει τις εξής κινήσεις, όσο αναφορά:
- Το λογότυπο: Γραμματοσειρά και χρώματα, που υπηρετούν αυτό το σκοπό.
- Την ατμόσφαιρα: η διακόσμηση να έχει εξωτικό χαρακτήρα, με ανακυκλώσιμα υλικά. Το ίδιο μπορεί να ισχύει και σε κάποια στοιχεία του βασικού εξοπλισμού, όπως καλαμάκια από μπαμπού.
- Την εξυπηρέτηση: Το προσωπικό να είναι προσιτό και ευγενικό και να δίνει μια πολύ φιλική αίσθηση.
- Τις γεύσεις: Τα πιάτα να έχουν εξωτικές ονομασίες, με κάποιο ιδιαίτερο συστατικό το καθένα
- Τη διαδικτυακή παρουσία: Να υπάρχει στενή αλληλεπίδραση με τους χρήστες, σε β΄ πρόσωπο και ανάρτηση υλικού, που να τονίζει την ιδιαίτερη ταυτότητά του.
Όλα αυτά μαζί θα χτίσουν μια μοναδική εμπειρία, σε έναν ενδιαφερόμενο και θα το βοηθήσουν να το ξεχωρίσει!
Ήδη καταξιωμένα εστιατόρια, όπως το Frutti di Mare και ο Γύρος της Ελλάδος έχουν αξιοποιήσει τις πολύτιμες στρατηγικές Marketing για εστιατόρια.
Αύξησε τα κέρδη σου με τα ολοκληρωμένα πακέτα Restaurant Marketing εδώ.