Μετά το πέρασμα ορισμένων ετών, κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται redesign, για να ανανεωθεί και να κερδίσει καινούργιους χρήστες. Μάλιστα, το σωστό web design είναι καθοριστικής σημασίας για το conversion rate ενός e–shop. Έτσι, το redesign αποτελεί μονόδρομο για κάθε επιχείρηση, που θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσεται.
Ωστόσο, συχνά παρατηρούνται ορισμένα λάθη, κατά την ανανέωση μιας ιστοσελίδα. Παρακάτω, θα μάθεις ποια είναι αυτά τα λάθη, ώστε να τα αποφύγεις και να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
#1 Το Redesign Δε Λαμβάνει Υπόψη την Ευχρηστία
Το πρώτο συχνό λάθος αφορά την ανανέωση της αισθητικής μιας ιστοσελίδας εις βάρος της ευχρηστίας της. Το redesign πρέπει να έχει στόχο την αύξηση της λειτουργικότητας της ιστοσελίδας, ώστε να πραγματοποιούνται οι λειτουργίες ευκολότερα και γρηγορότερα. Αυτό όμως επιτυγχάνεται μόνο μέσα από τη σωστή εφαρμογή του UX design και τη βελτιστοποίηση της ευχρηστίας. Έτσι, κάθε γραφικό και εικόνα που χρησιμοποιείται θα πρέπει να είσαι σύμφωνο με το γενικότερο σχέδιο της αρχιτεκτονικής της ιστοσελίδας.
#2 Δεν Διατηρούνται οι Σελίδες που Έχουν Καλό Ranking
Αν έχεις την ιστοσελίδα σου για ένα χρονικό διάστημα, θα γνωρίζεις ήδη πόσο κουραστική και χρονοβόρα διαδικασία είναι η εφαρμογή των SEO τεχνικών. Μάλιστα, τα αποτελέσματα στο ranking της κάθε σελίδας αργούν να φανούν. Αν διαθέτεις σελίδες, που έχουν καταφέρει να κατακτήσουν τις πρώτες θέσεις μιας αναζήτησης στο Google, τότε θα πρέπει να προσέξεις να μην τις επηρεάσεις με το redesign σου. Αν κάνεις αυτό το λάθος, θα πρέπει να επενδύσεις εκ νέου τον κόπο και το χρόνο, για να φτάσεις στο ίδιο σημείο.
#3 Δεν Αναπτύσσεται το Design και το Copy Παράλληλα
Ένα πολύ συχνό λάθος, που γίνεται κατά το redesign είναι ότι τα γραφικά αναπτύσσονται ανεξάρτητα από τα κείμενα, που θα πλαισιώνουν. Εκ πρώτης όψεως, αυτό δεν φαίνεται ως σημαντικό λάθος. Ωστόσο, πρόκειται για δύο διαφορετικά αλλά αλληλοσυνδεόμενα κομμάτια, που θα πρέπει να συμβιβαστούν. Ενδεικτικά, το copy είναι αποτελεσματικό όταν έχει μεγάλη έκταση, ενώ οι νέες γραφιστικές τεχνικές θέλουν μια σχεδίαση με ελάχιστο κείμενο. Έτσι, κατά το redesign της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να βρεις τη σωστή ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο.
#4 Δεν Υπάρχουν Σαφείς Στόχοι
Το web design είναι ένας τομέας, που ευνοείται από την ύπαρξη σαφώς καθορισμένων στόχων. Αυτοί οι στόχοι θα πρέπει να αφορούν τη λειτουργία της ιστοσελίδας, το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις, αλλά και τα επιθυμητά αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταλάβεις την αισθητική που θα πρέπει να υιοθετήσεις, αλλά και ποιο κομμάτι της ιστοσελίδας έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Για παράδειγμα, ένα e-shop χωρίς βελτιστοποιημένο checkout, δεν θα έχει καλά αποτελέσματα.
#5 Δε Βελτιστοποιούνται οι Εικόνες που Χρησιμοποιούνται
Κάθε εικόνα που ανεβάζεις στην ιστοσελίδα σου θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη για το SEO και για τη χρήση στο Διαδίκτυο. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα υπόλοιπα γραφικά, που θα χρησιμοποιήσεις κατά το redesign. Το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να φορτώνει γρήγορα από κάθε συσκευή, κι έτσι να ενισχύει τόσο την ευχρηστία της ιστοσελίδας όσο και το SEO.
#6 Αγνοούνται τα Metadata
Τα metadata είναι ένα μικρό κομμάτι του HTML κώδικα της ιστοσελίδας σου, που είναι πολύ σημαντικό για το SEO της. Με τη χρήση τους μπορείς να προσδιορίσεις το είδος του περιεχομένου που έχει η κάθε σελίδα, τον τίτλο της, αλλά και την περιγραφή της. Εξαιτίας της σημασίας, που συνεχίζουν να έχουν τα metadata, δε θα πρέπει να τα αγνοήσεις κατά το redesign.
#7 Δεν Υπάρχει Σχέδιο για τη Βελτιστοποίηση Μετά το Redesign
Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας αποτελεί μια συνεχή διαδικασία, που δεν τελειώνει με το redesign. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σου και να πραγματοποιείς τις απαραίτητες διορθώσεις.
Η ιστοσελίδα σου απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή για είναι λειτουργική και να συμβάλει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να αφήσεις την ομάδα της SocialMe να αναλάβει το redesign της ιστοσελίδας σου.