Η επιτυχημένη παρουσία της επιχείρησής σου στα social media εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ένα από τα metrics που μπορούν να σου δείξουν αν βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο είναι το engagement rate των αναρτήσεών σου. Το νούμερο αυτό σου παρουσιάζει αν το περιεχόμενο που δημιουργείς είναι ελκυστικό για το κοινό που προσπαθείς να στοχεύσεις. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα κι αν οι προσπάθειές σου είναι εντατικές, ενδέχεται να μην βρίσκεις την ανταπόκριση που θα ήθελες. Με τις παρακάτω τεχνικές όμως θα καταφέρεις να ενισχύσεις το engagement rate των αναρτήσεων στα social media σου.
#1 Αξιολόγησε το Engagement Rate που έχουν οι Δημοσιεύσεις σου
Όπως σου έχουμε πει πολλές φορές, κάθε στρατηγική για δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα ξεκινάει με τον προσδιορισμό του κοινού και των στόχων σου. Με τον ίδιο τρόπο, αν θες να βελτιώσεις την υπάρχουσα στρατηγική σου, θα πρέπει να αναλύσεις τα δεδομένα που έχεις στα χέρια σου. Το engagement rate που έχουν οι δημοσιεύσεις σου είναι ένας καλός οδηγός για να ξεκινήσεις να δημιουργείς ελκυστικότερο περιεχόμενο για το κοινό σου.
Αρχικά, μέσα από το engagement rate θα διαπιστώσεις το είδος του περιεχομένου που έχει προσελκύσει τους περισσότερους χρήστες. Επίσης, θα αντιληφθείς τα θέματα που ενδιαφέρουν τους ακόλουθούς σου. Με αυτά τα δεδομένα κατά νου, οι δημοσιεύσεις σου θα γίνουν αμέσως πιο πολύτιμες για το κοινό σου.
#2 Αναπροσάρμοσε τους Στόχους σου
Κάθε αλλαγή στην στρατηγική σου θα πρέπει να συνοδεύεται και με καινούργιους στόχους. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσεις αργότερα να αξιολογήσεις τα αποτελέσματα των προσπαθειών σου. Κατά τον προσδιορισμό των στόχων σου, μην ξεχνάς πως πρέπει πάντα να στοχεύεις σε πράγματα που μπορείς να καταφέρεις. Μόλις έχεις έναν στόχο στο μυαλό σου, σημείωσε τις βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνεις για την επίτευξή του. Ακόμα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να βάλεις κι ένα χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο θα κατακτήσεις τον καινούργιο στόχο σου.
#3 Μην Δημοσιεύεις μόνο Περιεχόμενο που Προσπαθεί να Πουλήσει
Ένα πολύ συχνό λάθος που κάνουν αρκετές επιχειρήσεις στα κοινωνικά δίκτυα είναι ότι κάθε δημοσίευσή τους προσπαθεί να πουλήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Ο στόχος σου στα κοινωνικά δίκτυα πρέπει να είναι αρχικά να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τους χρήστες που σε ενδιαφέρουν. Οι πωλήσεις είναι σημαντικές, αλλά θα έρθουν ως αποτέλεσμα αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης.
Έτσι, δεν πρέπει να χάνεις ευκαιρία να ενθαρρύνεις το κοινό σου να αλληλεπιδράσει με τη σελίδα σου. Κάνε ερωτήσεις ή δημοσκοπήσεις, απάντησε στις ερωτήσεις των χρηστών και ανέβασε περιεχόμενο που δείχνει την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σου. Με αυτή την τακτική, όχι μόνο θα αυξήσεις το engagement rate αλλά και την επισκεψιμότητα της σελίδας σου.
#4 Ανακάλυψε τη Δύναμη των Group
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να χτίσεις μια κοινότητα στα social media από τη δημιουργία ενός group. Είτε πρόκειται για ένα Facebook group, είτε για ένα sub-reddit, αυτό είναι ένα κρυφό όπλο που έχεις για μεγαλύτερο engagement. Οι χρήστες μέσα σε ένα group μπορούν να στείλουν περιεχόμενο και να απαντήσουν σε άλλους χρήστες. Για το λόγο αυτό, θα δεις πως συχνά τα group επιχειρήσεων έχουν περισσότερους χρήστες από τους ακόλουθους της σελίδας της επιχείρησης.
#5 Χρησιμοποίησε τα Sticker και τα Live
Μια εύκολη αρχή για την ενθάρρυνση της αλληλεπίδρασης με το κοινό σου είναι να χρησιμοποιήσεις πιο άμεσους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι τα sticker που μπορείς να βάλεις στα stories σου στο Instagram και στο Facebook. Κάνε μια ερώτηση στο κοινό σου με ένα sticker και στη συνέχεια αναδημοσίευε τις απαντήσεις τους. Αυτή η επαφή ενθαρρύνει τους χρήστες να γίνουν πιο ενεργά μέλη της κοινότητάς σου. Κάτι αντίστοιχο επίσης συμβαίνει και με τα live, αφού οι χρήστες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Το engagement rate είναι από τα σημαντικότερα metrics που πρέπει να ελέγχεις στα κοινωνικά δίκτυα.