Δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία ότι η κυριαρχία των φορητών συσκευών είναι απόλυτη. Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών χρησιμοποιεί κινητά τηλέφωνα και tablet για να πλοηγηθεί στο Διαδίκτυο. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, πολλοί από αυτούς επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσα από αυτές τις συσκευές. Για το λόγο αυτό, κάθε e-shop πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για κινητά τηλέφωνα, ώστε μέσω του mobile marketing να διευκολύνει τη διαδικασία των πωλήσεων.
Αν θέλεις να μάθεις πως μπορείς να τελειοποιήσεις το mobile marketing, παρακάτω θα βρεις όλες τις τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να το κάνεις.
#1 Mobile first Σχεδίαση της Ιστοσελίδας σου
Το πρώτο βήμα για την επιτυχία του e-shop σου είναι η σχεδίασή του. Είτε το e-shop σου βρίσκεται στα πρώτα του βήματα, είτε είναι για χρόνια στην αγορά, το mobile first design θα του δώσει μια νέα πνοή. Σύμφωνα με αυτή την σχεδιαστική τάση, το e-shop αναπτύσσεται πρώτα για φορητές συσκευές και μετά προσαρμόζεται για μεγαλύτερες οθόνες. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι ένα e-shop με την μεγαλύτερη δυνατή ευχρηστία για αυτές τις συσκευές. Πολλοί web designer έχουν πλέον αφήσει το responsive design, για μια mobile first σχεδίαση.
#2 Βελτιστοποίηση για τις Φωνητικές Αναζητήσεις
Αν και η φωνητική αναζήτηση δεν έχει ξεπεράσει την κανονική, είναι μια τάση που αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς. Υπολογίζεται, μάλιστα, πως στο τέλος της χρονιάς οι φωνητικές αναζητήσεις θα αγγίξουν το 50% του συνόλου των αναζητήσεων. Ειδικά με την ανάπτυξη των Google Home και Amazon Alexa, το ποσοστό αυτό θα δει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση. Έτσι, αν θέλεις να φέρεις το e-shop σου στη νέα εποχή, πρέπει να εκμεταλλευτείς αυτή την τάση.
Η βελτιστοποίηση για τη φωνητική αναζήτηση μπορεί να γίνει με τη χρήση της καθομιλουμένης αλλά και με λέξεις κλειδιά που απαντούν τις ερωτήσεις των χρηστών. Για παράδειγμα, θέλεις να εμφανιστεί το e-shop σου στη αναζήτηση για «το καλύτερο e-shop για μεγάλα μεγέθη» ή «η καλύτερη πίτσα στη Θεσσαλονίκη».
#3 Ανάπτυξη του Local SEO
Αν το e-shop σου συνοδεύεται από φυσικό κατάστημα, τότε δεν πρέπει να αμελήσεις το local SEO. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα κινητά τηλέφωνα, γιατί οι χρήστες ψάχνουν για καταστήματα κοντά τους, όταν βρίσκονται ήδη στο δρόμο. Με την ανάπτυξη του local SEO, το κατάστημά σου θα εμφανιστεί στο Google Maps. Παράλληλα, ο χρήστης θα δει και χρήσιμες πληροφορίες, όπως ωράριο, διεύθυνση, τηλέφωνο αλλά και κριτικές.
#4 Αξιοποίηση του SMS Marketing
Δεν μπορούμε να αφήσουμε έξω από το mobile marketing το SMS marketing, το οποίο είναι πολύ αποδοτικό. Αυτό το είδος του marketing είναι αρκετά προσβάσιμο, μιας και δεν εξαρτάται από διαθέσιμο wi-fi. Την ίδια στιγμή όμως, έχει και ένα μεγάλο open rate, το οποίο σου εγγυάται ότι οι περισσότεροι χρήστες θα δουν το μήνυμά σου. Με το SMS marketing, μπορείς να οδηγήσεις επισκέπτες στο e-shop σου αλλά και να δώσεις επιπλέον κίνητρα για να πραγματοποιήσουν αγορές.
#5 Ανάπτυξη Εφαρμογής για το E-shop σου
Αν θέλεις να κάνεις το επόμενο βήμα για την ηλεκτρονική σου επιχείρηση, τότε έχει έρθει η στιγμή για να επενδύσεις σε μια εφαρμογή. Μπορείς να δημιουργήσεις ένα application που να επιτρέπει απευθείας αγορές από το e-shop σου αλλά κι ένα που να βοηθάει στην ενίσχυση του brand reputation της επιχείρησής σου.
Για παράδειγμα, ένα μαγαζί που προσφέρει delivery φαγητού θα επωφεληθεί από μια εφαρμογή που επιτρέπει την άμεση παραγγελία. Από την άλλη πλευρά, μια εφαρμογή με χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες, αν και μπορεί να μην οδηγήσει σε άμεσες πωλήσεις, θα συμβάλλει στην καθιέρωση του e-shop σου.
#6 Πειραματισμός με την Επαυξημένη Πραγματικότητα
Μια νέα τάση που πλέον έχει μπει στο ecommerce είναι αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας. Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα είναι για μια εταιρεία επίπλων να επιτρέπει στους χρήστες να δουν πως ένα έπιπλο θα φαίνεται μέσα στον χώρο τους.
Το μέλλον των e-shop βρίσκεται στις φορητές συσκευές.