Αν είσαι ιδιοκτήτης ενός καφέ, γνωρίζεις ήδη καλά πως ο ανταγωνισμός, που αντιμετωπίζεις είναι σκληρός. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στη βιομηχανία, που προσπαθούν να κερδίσουν το ίδιο κοινό. Ο μόνος τρόπος, για να κάνεις την επιχείρηση σου να ξεχωρίσει είναι με ένα σωστό και προσεγμένο branding. Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι και ένα καφέ πρέπει να έχει ένα ισχυρό brand storytelling, που θα δίνει το απαραίτητο κίνητρο στο κοινό να το επισκεφτεί.
Παρακάτω, σου δίνουμε πρακτικές συμβουλές, για να ξεκινήσεις να ενισχύεις το brand του καφέ σου.
#1 Δώσε Έμφαση στο Όραμα σου
Το branding κάθε επιχείρησης ξεκινάει από τη διαμόρφωση του οράματος και του στόχου της. Αυτά τα δυο στοιχεία είναι τόσο σημαντικά, που στην πραγματικότητα θα επηρεάσουν όλες τις υπόλοιπες αποφάσεις, που θα πρέπει να πάρεις. Για παράδειγμα, πολλές επιχειρήσεις τον τελευταίο καιρό έχουν στραφεί προς την οικολογία, τις βιολογικές πρώτες ύλες, και σε έναν πιο οικολογικά ευσυνείδητο τρόπο ζωής.
Αν κι ο δικός σου στόχος σχετίζεται με αυτό το κομμάτι, πρέπει να προσαρμόσεις το καφέ σου ανάλογα. Μια πρακτική τελευταία, θέλει την αντικατάσταση των πλαστικών με χάρτινες συσκευασίας. Για παράδειγμα, μπορείς να προμηθευτείς χάρτινα καλαμάκια, αντί για πλαστικά, αλλά και να προωθήσεις τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων σκευών για το takeaway.
#2 Προσάρμοσε το Μενού Σύμφωνα με τον Στόχο σου
Το επόμενο στοιχείο του brand ενός καφέ είναι το μενού του και τα ποτά, που σερβίρει. Αρχικά, τα ροφήματα, ποτά, και γρήγορα πιάτα που προσφέρεις θα πρέπει να είναι σύμφωνα με το όραμα που έχεις θέσεις. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να προωθείς τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, καλό θα ήταν να τα εντάξεις και στο μενού σου. Γράψε σύντομες περιγραφές που να εξηγείς τις πρώτες ύλες που έχεις χρησιμοποιήσει. Επίσης, μια ακόμα καλή ιδέα είναι να δώσεις ειδικές ονομασίες στα ροφήματα, σύμφωνα πάντα με την εικόνα που προσπαθείς να προωθήσεις.
#3 Δημιούργησε ένα Καλαίσθητο Λογότυπο
Το επόμενο κομμάτι που πρέπει να προσέξεις στο branding είναι το λογότυπο και η ονομασία του καφέ σου. Κάθε επιχείρηση πρέπει να δώσει βάση στη δημιουργία ενός καλαίσθητου λογότυπου, κι αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό σε μια βιομηχανία με έντονο ανταγωνισμό. Μια καλή συμβουλή για ένα εύχρηστο logo είναι να προτιμήσεις κάτι μίνιμαλ και ευκολομνημόνευτο. Θυμήσου πως αυτό το σχέδιο θα τυπωθεί σε όλες τις συσκευασίες που θα χρησιμοποιείς στο καφέ σου, όπως και πάνω στις στολές των εργαζομένων σου.
#4 Ανάπτυξε τα Social Media του Καφέ σου
Τα social media είναι σημαντικά για την προώθηση οποιασδήποτε επιχείρησης, ακόμα και μιας καφετέριας. Μια επιτυχημένη στρατηγική social media για το καφέ σου περιλαμβάνει την επαγγελματική φωτογράφηση του μενού σου και το σωστό προγραμματισμό δημοσιεύσεων. Με αυτή την στοχευμένη προβολή του καφέ σου, συστήνεις την επιχείρηση σου σε ένα ευρύτερο κοινό. Η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας, μέσω των social media θα φέρει καινούργιους πελάτες στο καφέ σου.
#5 Προσαρμόσου στις Αλλαγές της Αγοράς
Ανεξάρτητα από την επιχείρηση που έχεις, η αγορά έχει ορισμένες τάσεις που αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Μια καφετέρια, για να καταφέρει να παραμείνει ανταγωνιστική, θα πρέπει να προσαρμόζεται σε κάθε αλλαγή. Για παράδειγμα, η κρίση του κορονοϊού έχει ενισχύσει το takeaway. Έτσι, αν μέχρι τώρα δεν το είχες δοκιμάσει, πλέον θα πρέπει να το εντάξεις στις υπηρεσίες που προσφέρεις.
#6 Γίνε ένα Σημαντικό Μέλος της Κοινότητας
Τέλος, είναι σημαντικό να καταλάβεις πως για να φέρεις κόσμο στο κατάστημα σου θα πρέπει να γίνεις μέλος της κοινότητας. Αν το λογότυπο σου πρωταγωνιστεί στις αφίσες διάφορων τοπικών εκδηλώσεων, τότε η αναγνωρισιμότητα σου θα ενισχυθεί σε εντυπωσιακό βαθμό. Παράλληλα όμως, δείχνεις ότι εκτιμάς την κοινότητα σου και προσφέρεις πράγματα σε αυτήν.
Η επιτυχία ενός καφέ κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από το branding του, μιας και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να αφήσεις την ομάδα της SocialMe να αναλάβει την προώθηση του.