Τα social media είναι γεμάτα από επιχειρήσεις και influencers που μάχονται για την προσοχή των χρηστών. Με τέτοιο πλήθος περιεχομένου είναι δύσκολο να κάνεις το δικό σου να ξεχωρίσει, χωρίς να χρησιμοποιήσεις κάποιες επιτυχημένες τακτικές. Τα hashtag έχουν χρησιμοποιηθεί από την αρχή της ανάπτυξης των κοινωνικών δικτύων για να βοηθήσουν τους χρήστες να ανακαλύπτουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. Για το λόγο αυτό, σίγουρα θα έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην marketing στρατηγική σου. Ωστόσο, οι τάσεις αλλάζουν και έτσι πλέον έχουν αναδυθεί καινούργιες τάσεις στα hashtag. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές που μπορείς να ακολουθήσεις άμεσα.
01. Hashtag με Τοποθεσίες
Αυτή δεν είναι πολύ γνωστή τακτική, αν και πρόκειται για μια εξαιρετικά αποτελεσματική. Τα hashtag με τοποθεσίες θα ευνοήσουν την επιχείρησή σου, αν έχεις ένα φυσικό κατάστημα και θέλεις να προσελκύσεις πελάτες. Για παράδειγμα, αν έχεις ένα εστιατόριο ή ένα ξενοδοχείο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το #restaurantinthessaloniki. Με αυτό τον τρόπο, κάθε χρήστης που θα ψάξει για ένα εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη, θα δει τις αναρτήσεις σου. Για να διευκολυνθείς, φαντάσου πως τα hashtag με τοποθεσίες λειτουργούν με έναν παρόμοιο τρόπο με το local SEO.
02. Hashtag που αφορούν Challenge
Τον τελευταίο καιρό έχεις παρατηρήσει ότι πολλές επιτυχημένες προωθητικές καμπάνιες έχουν ενσωματώσει κάποιο challenge. Τα challenge μάλιστα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε πλατφόρμες, όπως είναι το Tik Tok. Αν αναζητάς να δημιουργήσεις μια καμπάνια που θα γίνει viral, τότε έχει έρθει η στιγμή για να ξεκινήσεις ένα challenge. Σε αυτή την προσπάθειά σου, θα είναι πολύτιμη η συμμετοχή κάποιου influencer. Οι χρήστες που ακολουθούν τον influencer είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με το challenge που έχεις σχεδιάσει μιας κι έχουν αναπτύξει διαφορετική σχέση μαζί του.
03. Trending Hashtags
Αυτή είναι ίσως η πιο γνωστή στρατηγική για τη χρήση των hashtag. Σύμφωνα με αυτή, πρέπει να εντοπίσεις όλα τα trending hashtag για τη βιομηχανία σου και να τα χρησιμοποιήσεις στις αναρτήσεις σου στα κοινωνικά δίκτυα. Ο στόχος εδώ είναι να φτάσεις όσους περισσότερους χρήστες μπορείς.
Παρ’ όλα αυτά, με αυτή τη στρατηγική είναι λίγο δύσκολο να έχεις εγγυημένα αποτελέσματα. Ορισμένα hashtag, όπως το #instatravel, έχουν εκατομμύρια αναρτήσεις. Έτσι, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει η δική σου ανάρτηση μέσα σε αυτό τον ανταγωνισμό. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να φροντίσεις να έχεις πάντα επαγγελματικές και προσεγμένες εικόνες. Επίσης, μαζί με τα trending hashtag, χρησιμοποίησε και ορισμένα εξειδικευμένα.
04. Εξειδικευμένα Hashtag
Τα εξειδικευμένα hashtag είναι όλα αυτά που έχουν, συγκριτικά με τα trending, έναν αρκετά μικρότερο αριθμό ακολούθων. Ωστόσο, μπορείς να είσαι σίγουρος πως τα ακολουθούν μόνο όσοι ενδιαφέρονται για αυτό τον τομέα, δηλαδή οι δυνητικοί πελάτες σου. Σύμφωνα με το προηγούμενο παράδειγμα, το trending hashtag ήταν #instatravel. Αν θέλεις λοιπόν να χρησιμοποιήσεις κι ένα εξειδικευμένο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το #travelingreece. Ενώ το πρώτο θα εμφανίσει την ανάρτησή σου σε πολύ περισσότερους χρήστες, με το δεύτερο μπορεί να κερδίσεις περισσότερους ακόλουθους.
05. Hashtag για Ενθάρρυνση Δημιουργίας Περιεχομένου από τους Χρήστες
Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να δώσουν ένα κίνητρο στους χρήστες να δημιουργήσουν περιεχόμενο σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Αυτό το πετυχαίνουν με τη δημιουργία ενός δικού τους hashtag, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες. Στη συνέχεια, κοιτούν το υλικό που ανέβηκε και το αναδημοσιεύουν στο προφίλ ή τα stories τους. Αυτή η απλή στρατηγική είναι πολύ σημαντική, καθώς σε βοηθάει να χτίσεις μια δυνατή σχέση με το κοινό σου. Με αυτό τον τρόπο τους δείχνεις έμπρακτα ότι δεν είναι απλά απρόσωπα νούμερα για σένα, αλλά ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τη γνώμη τους.
06. Hashtag για την Επιχείρησή σου
Τα hashtag που χρησιμοποιείς για την επιχείρησή σου θα πρέπει να είναι μοναδικά, καθώς γίνονται ένα κομμάτι του brand της. Για παράδειγμα μπορείς να χρησιμοποιήσεις το όνομα της επιχείρησης, το όνομα του προϊόντος ή την καμπάνια που τρέχει.