Ένα νέο Social Media φαίνεται να κάνει το ντεμπούτο του στην παγκόσμια αγορά και μάλιστα με αρκετά δυναμικό τρόπο. Πρόκειται για το Tik Tok, που έχει μπει πολύ δυναμικά και κερδίζει καθημερινά χιλιάδες νέους χρήστες. Η κύρια λειτουργία του Tik Tok ως εφαρμογή για κινητά δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του να δημιουργούν video 15 δευτερολέπτων. Αυτά τα βίντεο μπορούν να τα μοιράζονται με την υπόλοιπη κοινότητα της εφαρμοργής.
Πως ξεκίνησε το Tik Tok
Οι έφηβοι και οι νέοι είναι ο κύριος κορμός της εφαρμογής, οι οποίοι τι περιγραφούν ως ένα χαλαρό κοινωνικό δίκτυο για ερασιτεχνικά βιντεοκλίπ. Το Tik Tok όμως δεν είναι η πρώτη εφαρμογή με αυτή τη χρήση. Υπήρχε ακόμα μια που μπορεί να σας είναι πιο γνωστή σαν άκουσμα και είναι το Musical.ly. Τι άλλαξε όμως τώρα και έχει φέρει φρενίτιδα. Γιατί οι έφηβοι έχουν πάθει εμμονή με αυτή την εφαρμογή; Γιατί φαίνεται να ξεχωρίζει σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες;
Το Musical.ly ξεκίνησε το 2014 και ιδρύθηκε από τους Κινέζους επιχειρηματίες Alex Zhu και Luyu Yang. Κατάφερε να αποκτήσει ένα αφοσιωμένο κοινό τα επόμενα χρόνια χωρίς όμως να φέρει κάποια επανάσταση στα Social Media. Το Νοέμβριο του 2017 αποκτήθηκε από την εταιρεία ByteDance, εταιρεία με έδρα στο Πεκίνο, για το καθόλα αμελητέο ποσό των 0,91 δισ. ευρώ. Την εποχή εκείνη, η ByteDance είχε ήδη μια παρόμοια εφαρμογή, το TikTok, η οποία είχε ξεκινήσει στην Κίνα το 2016.
Το Musical.ly και το TikTok ήταν και τα δύο δημοφιλή, αλλά καθένα βασίλεψε σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Οι χρήστες ανα το κόσμο τότε υπολογίζονταν στα 600 εκατομμύρια. Από αυτούς τα 100 εκατομμύρια μοιράζονταν σε Ευρώπη και Αμερική και τα υπόλοιπα 500 εκατομμύρια, όπως είναι φυσικό βρισκόντουσαν στην Ασία.
Πως αναπτύχθηκε η εφαρμογή
Το μεγάλα «μπαμ» έγινε όταν η ByteDance προχώρησε σε μια τολμηρή κίνηση να ενώσει τις εφαρμογές σε ένα προϊόν. Συγκεκριμένα, στόχος της ήταν να συγκεντρώσει περισσότερους πόρους και να επενδύσει στοχευμένα στην εφαρμογή. Κατασυνέπεια, θα κέρδιζε με αυτό το τρόπο μεγαλύτερο μερίδο στην αγορά. Όλοι οι λογαριασμοί του Musical.ly μεταφέρθηκαν και ενσωματώθηκαν στο Tik Tok, που αποφασίστηκε να είναι η ναυαρχίδα για την εταιρεία. Άρχισε λοιπόν να επεκτείνει το εύρος του περιεχομένου της εφαρμογής εισάγοντας νέες δυνατότητες. Μερικές από αυτές ήταν τα φίλτρα και εφέ για τα video. Κατάφερε λοιπόν, πέρα από το στοιχείο της μουσικής, να εισάγει και άλλα χαρακτηριστικά.Για παράδειγμα τη κωμωδία και την τέχνη κερδίζοντας έτσι περισσότερους χρήστες.
Οι νέες αλλαγές και προσθήκες, αν και λίγο καθυστερημένα, άρχισαν να προσελκύουν celebrities. Άρχισα να παρατηρούν ότι κάτι υπάρχει εδώ και το δοκίμασαν. Ανάμεσα στους celebrities που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή πρώτοι και μάλιστα με ισχυρή παρουσία ήταν ο παρουσιαστής Jimmy Fallon, η Amy Schumer και Tony Hawk. Δεν ήθελε και πολύ για να αρχίσει το Tik Tok να γίνεται viral και must για κάθε έφηβο. Αυτή τη δημοσιότητα φρόντισε κατευθείαν να αξιοποιήσει η εταιρεία και επένδυσε σε μια πολύ επιθετική διαφημιστική καμπάνια στο Youtube. Ανάμεσα στα χορηγούμενα video και τις διαφημίσεις ήταν αυτά της Cardi B, Offset, Awkwafina και Foodgood’s nee.
Γιατί κέρδισε το νεανικό κοινό;
Πέρα από τις διασημότητες τα χαρακτηριστικά που το έκαναν να ξεχωρίσουν και να κερδίσει το νεανικό κοινό του είναι λίγο πολύ:
- Το ατέλειωτο χιούμορ από τα ερασιτεχνικά video των χρηστών
- Η σάτιρα και το trolling σε γνωστά video ή ηχογραφήσεις
- Τα challenges μεταξύ των χρηστών (κάτι αντίστοιχο του ice bucket challenge που έχουμε γνωρίσει)
- Τα πολύ περίεργα video που είναι γνωστά ως cringe ( δηλαδή, οπτικοακουστικά ερεθίσματα που σου προκαλούν περίεργους μορφασμούς στο πρόσωπο σου)
- Και δυστυχώς η Bullying συμπεριφορά, που μπορεί να αποδοθεί σε μερικά video καθώς χρησιμοποιείται αλόγιστα από τους νέους.
Ωστόσο, πρόκειται για μια νέα εφαρμογή που βρίσκεται σε συνεχόμενη ανάπτυξη και πολύ σύντομα περιμένουμε να μπούνε πιο συγκεκριμένοι κανόνες, που θα την βοηθήσουν να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να την παρακολουθούμε γιατί μπορεί στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει και ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για εταιρείες που έχουν αγοραστικό κοινό έφηβους και νέους. Επικοινωνήστε με την SocialMe αν θέλετε να μάθετε πως να αξιοποιήσετε όλες τις τελευταίες τάσεις στα social media!