Πόσες φορές έχεις βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να βλέπεις τι διαφημίσεις σου στο Facebook να μη δουλεύουν;
Έχεις αφιερώσει ατελείωτες ώρες αναζήτησης των κατάλληλων keywords και πιστεύεις ότι έχεις στοχεύσει το ιδανικό κοινό (audience). Επιπλέον, νιώθεις ότι το περιεχόμενο σου είναι αποτέλεσμα θείας φώτισης και περισσότερο από ποτέ αισθάνεσαι σίγουρος ότι θα κάνεις μια μοναδική διαφήμιση!
Εκεί λοιπόν που βρίσκεσαι σε μια δημιουργική έπαρση, διαπιστώνεις ότι «κάτι έχει συμβεί» ή ακόμα καλύτερα «κάτι δεν έχει συμβεί». Ξαφνικά παρατηρείς ότι το Facebook δεν τρέχει τις διαφημίσεις σου και έπειτα από τόσο κόπο κανείς δεν βλέπει τη δουλειά σου. Προτού βαρέσεις το ποντίκι σου στο γραφείο, σπάσεις το πληκτρολόγιο και διαγράψεις κάθε επαφή με το Facebook, σου προτείνουμε να διαβάσεις το άρθρο μας γιατί πιστεύουμε πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
Θα δούμε λοιπόν συνηθισμένους λόγους, που δε δουλεύουν οι διαφημίσεις στο Facebook και πώς να τους αντιμετωπίσεις.
1) Η διαφήμιση σου παραβαίνει πολιτική του Facebook (Your ads has been disapproved)
Αυτό το μήνυμα λαμβάνεις όταν η διαφήμιση σου απορρίπτεται από το Facebook. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για έναν ή παραπάνω λόγους που το Facebook θεώρησε ότι το υλικό ή ο τρόπος που το διαφημίζεις παραβιάζει κάποια από τις πολιτικές του.
Πότε το Facebook θεωρεί ότι παραβιάζονται οι πολιτικές του;
1. Όταν η διαφήμιση προωθεί προϊόντα τα οποία απευθύνονται μόνο σε ενήλικο κοινό. Προσοχή εδώ, είναι συχνό φαινόμενο να βάζουμε φωτογραφίες με γυναίκεια ή αντρικά μοντέλα τα οποία ποζάρουν σε στάσεις που υπονοείτε σεξουαλικό στοιχείο.
2. Όταν το Facebook παρατηρήσει ότι πουλάς προϊόντα που έχει απαγορεύσει ρητά. Μερικά από αυτά είναι:
- προϊόντα που προκαλούν εξάρτηση π.χ. ποτά, ναρκωτικά, τσιγάρα
- προϊόντα που θεωρούνται άκρως επικίνδυνα π.χ. όπλα, εκρηκτικοί μηχανισμοί, μέχρι και πυροτεχνήματα
- προϊόντα που δεν θεωρούνται αξιόπιστα και μπορούν να θεωρηθούν επικίνδυνα π.χ. συμπληρώματα διατροφής, ειδικά προγράμματα δίαιτας
3. Όταν παρουσιάζουμε εικόνες που χωρίζονται σε δείγματα «πριν την χρήση» του προϊόντος μας και «μετά τη χρήση».
4. Όταν υπάρχουν γραμματικά λάθη ή χρησιμοποιούμε χυδαίες λέξεις και εκφράσεις. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα σύμβολα που απαγορεύεται να βάλουμε με σκοπό να κεντρίσουμε το μάτι του χρήστη για να κάνει μια ενέργεια.
5. Όταν η διαφήμιση μας παραπέμπει σε μια μη αξιόπιστη landing page. Πλέον το facebook ελέγχει διεξοδικά και το προορισμό της διαφήμισης, ώστε να εξασφαλίσει ότι δεν περιέχει απάτη, ψευδή είδηση, διαφορετικό προϊόν από το αναφερόμενο ή κάποιο error.
Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες πολιτικές που παραβιάζουμε ακόμα και από άγνοια πολλές φορές. Υπάρχουν 30 πολιτικές που έχει θεσπίσει και μπορείς να τις βρεις όλες στο advertising policies του Facebook.
Λύσεις που προτείνουμε:
- Αρχικά πρέπει να γνωρίζεις ότι το facebook δεν σε αφήνει στην άγνοια κάθε φορά που απορρίπτεται μια διαφήμιση σου. Αντιθέτως, αναφέρει που παρατηρείται απόκλιση και αν φροντίσεις να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές τότε η διαφήμιση σου θα παίξει κανονικά .π.χ. αν η εικόνα μου αναφέρθηκε ότι περιέχει “nudity”, τότε αν αντικαταστήσω την εικόνα με μια πιο αξιοπρεπή, η διαφήμιση μου θα εγκριθεί κανονικά.
- Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις που μπορούμε να κάνουμε ένσταση στο Facebook. Ουσιαστικά, ζητάμε επανεξέταση της διαφήμισης, αφού πρώτα επεξηγήσουμε και ίσως παραθέσουμε κάποια αποδεικτικά, που αποδεικνύουν την εγκυρότητα της. Π.χ. προωθούμε συμπληρώματα διατροφής που έχουν όμως όλες τις νόμιμες πιστοποιήσεις και θεωρούνται αξιόπιστα. Τότε το facebook είναι πιθανόν να επανεξετάσει την αξιολόγηση του και τελικά να μας αφήσει να τρέξουμε την διαφήμιση.
2) Η εικόνα παραβιάζει το νόμο του 20% (20% Facebook text rule)
Η πλατφόρμα του facebook προκειμένου να διατηρήσει την ποιότητα των διαφημίσεων και να αποφύγει το κουραστικό spamming από μακροσκελή κείμενα και φορτωμένες εικόνες, έχει δημιουργήσει το 20% text rule. Πρόκειται για ένα κανόνα που απαγορεύει το κείμενο, που έχεις τοποθετήσει μέσα στην διαφημιστική σου εικόνα, να υπερβαίνει το 20% του συνόλου της.
Με την λέξη «κείμενο» εννοούμε όλα τα λογότυπα ή watermarks, slogans ή τίτλους και πληροφορία που θα βάλεις μέσα στην εικόνα. Συνεπώς, πρέπει να φροντίσεις να είσαι περιεκτικός στο λόγο σου!
Τα καλά νέα είναι ότι σε περίπτωση που το κείμενο σου υπερβαίνει το 20% δεν σημαίνει αυτομάτως ότι απορρίπτεται και η διαφήμιση σου. Για εσένα που θέλεις να πηγαίνεις κόντρα στους κανόνες, έχει προνοήσει το Facebook και έχει βάλει 4 επίπεδα βαθμολόγησης κειμένου.
Επίπεδο 1: Το κείμενο σου είναι κάτω από 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου τρέχει κανονικά
Επίπεδο 2: Το κείμενο σου είναι υπερβαίνει λίγο το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου θα τρέξει αλλά θα έχεις κάποια ποινή που μεταφράζεται ως μικρότερη απήχηση
Επίπεδο 3. Το κείμενο σου υπερβαίνει το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου θα τρέξει αλλά με σημαντικές διαφορές απόδοσης λόγω της πιο αυστηρής ποινής του facebook
Επίπεδο 4. Το κείμενο σου υπερβαίνει κατά πολύ το 20% συνεπώς και η διαφήμιση σου δεν θα τρέξει καθόλου
Λύση που προτείνουμε:
Είναι φυσιολογικό να μην είσαι σίγουρος αν τελικά η διαφήμιση που έχεις φτιάξει θα είναι στα προβλεπόμενα όρια του facebook. Για να μην χάνεις χρόνο δοκιμάζοντας διαφημίσεις και αναμένοντας την αξιολόγηση του facebook για να κάνεις τις αλλαγές σου, έχουμε ένα εργαλείο που θα σου λύσει τα χέρια.
Το Text Overlay Tool είναι το must εργαλείο που χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις πριν κάνεις μια διαφήμιση. Ανεβάζοντας την εικόνα σου στο Text Overlay Tool αυτό σε ενημερώνει για την καταλληλότητα της, ώστε να μην κάνεις ποτέ λάθος!
Αν αντιμετωπίζεις επιπλέον προβλήματα με τις διαφημίσεις και παρατηρείς ότι δεν αποδίδουν, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις τους ειδικούς της SocialMe για να σου δώσουν τις απαντήσεις που ζητάς! Στείλτε μας τις απορίες σας και αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, για να παρουσιάσουμε περισσότερους λόγους και λύσεις, που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις σας!